اخبار داغ

رییس حوزه علمیه خواهران هرمزگان:

حضرت زهرا(س)، الگوی زنان عالم و اولین شهید دفاع از ولایت است

حضرت زهرا(س)، الگوی زنان عالم و اولین شهید دفاع از ولایت است
رییس حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: حضرت فاطمه(س) اولین مدافع ولایت بودند که با تمام قوا و قدرتمندانه به دفاع از حریم ولایت پرداخته و عفت و حیای این بانو الگوی تمام زنان عالم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد عبادی زاده، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان هرمزگان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) از جهت های مختلف از جمله زندگی سیاسی و اجتماعی برای جامعه ما الگو است.
مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه حیا و پاکی دو اصل مهم در زندگی حضرت فاطمه بوده است، بیان کرد: حضور حضرت فاطمه (س) در جامعه نشان دهنده ؛ اهمیت حضور زنان در اجتماع و فعال بودن در زمینه های مختلف می باشدو  این بانوی بزرگوار در هرجایی که نیاز به حضور در جامعه بوده حضور فعالانه داشتند و مصداق آن در جنگ احد و خندق است که در پشت جبهه ها برای پرستاری از مجروحین و رزمندگان و همچنین با همکاری زنان مدینه در تدارکات پشت جبهه حضور داشتند.
عبادی زاده تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه های سیاسی نیز حضور فعالانه داشتند به طوری که در مسجدالنبی برای دفاع از ولایت در حضور خانم ها و آقایان سخنرانی محکم و پر محتوایی داشتند.
وی با اشاره به روایت رو گرفتن حضرت زهرا(س)  از پیرمرد نابینا یادآور شد: حضرت زهرا همواره در عرصه های اجتماعی سیاسی حضور فعال داشته و این حضور  همراه با اصل حیا و عفت بوده است.
این کارشناس مذهبی گفت: حضرت فاطمه(س) اولین مدافع ولایت بودند که با تمام قوا و قدرتمندانه به دفاع از حریم ولایت پرداخته است.
عبادی زاده ادامه داد: حضرت زهرا(س) اولین مدافع ولایت، به تعبیر مقام معظم رهبری، بانویی که تمام قد به دفاع از ولایت پرداختند و وارد میدان شدند و از آنجایی که حضرت زهرا(س) احساس می کردند که باید تصمیم بگیرند و مقاومت کنند و این سد جو رعب و وحشت را بشکنند وارد صحنه شدند.
وی با تاکید به اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای همه افراد جامعه است، تصریح کرد: حضرت زهرا شهید راه ولایت است و این آموزه الگویی ارزشمند برای زنان و مردان است.
رییس حوزه علمیه خواهران هرمزگان عنوان کرد: پیامبر (ص) می فرمایند: دخترم حضرت زهرا(س) الگوی من است و الگو بودن حضرت زهرا(س) برای پیامبر که خودش رهبر و الگوی جامعه است سندی برای الگو قرار دان حضرت فاطمه(ع) برای همه ما است.
عبادی زاده خاطر نشان کرد: تمام رفتار خانوادگی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و موضع گیری های سیاسی ایشان همه می تواند اسوه خوبی برای جامعه ما باشد و زن مسلمان با تاثیر از حضرت زهرا(س) می تواند حیطه خود را مشخص کرده که در صحنه ها حضور به موقع و بهنگام داشته باشد و در کنار اینکه در مسائل خانواده یک مادر و همسر خوب باشد ،در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز یک مبارز ارزشمند و حامی خوب برای ولایت باشد و این ها همه در سیره حضرت زهرا(س) وجود دارد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه