اخبار داغ

دلنوشته ای در خیر مقدم به 6 شهید گمنام

دلنوشته ای در خیر مقدم به 6 شهید گمنام
تشییع پیکر مطهر شش شهید گمنام در شهر مقدس قم بار دیگر به یادمان آورد که ما در برابر شهدا و خاصه مظلومیت شهدای گمنام چه رسالت سنگینی برعهده داریم و این که فراموش نکنیم آن ها برای چه جاودان شدند و اینک ما میراث دار چه ارزش ها و آرمان هایی به برکت نام و یاد آن ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، در آستانه شهادت زهرای مرضیه (سی) بار دیگر حال و هوای قم تغییری محسوس یافته و این تغییر البته به خاطر تشییع 6 شهید گمنام در این دیار مقدس است و مردم شهیدپرور این شهر بار دیگر نشان دادند که در تجلیل از شهیدانی که به بانوی بی نشان تاسی کرده اند، سرآمد شهرهای ایران اسلامی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

پیش از ظهر امروز پیکر مطهر شش شهید گمنام دوران دفاع مقدس د از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد و پس از اقامه نماز از سوی آیت الله سعیدی ، دو شهید به دانشگاه علوم پزشکی قم و پیکر 2 شهید نیز در دانشگاه باقرالعلوم (ع) پردیسان، جهت تدفین منتقل شد، ضمن آن که پیکر مطهر یک شهید نیز در مرکز آموزش پاسداری علویون و پیکر دیگر شهید گمنام هم در مجتمع صنعتی بعثت جهت تشییع و تدفین انتقال یافت.

,

بی گمان حضور گسترده مردم در مراسم های تشییع پیکر مطهر شهدا همواره رنگ و بوی خاصی داشته چنان که در این روزهای به یاد ماندنی از هر طیف و سن و سا لی خود را به پای تابوت ها می رسانند تا بر دوش خود، جسم دنیایی این شهیدان والامقام را به روح ملکوتی و بهشتی شان ملحق سازند.

,

خوب و عمیق اگر بنگریم ، تصدیق خواهیم کرد که شهدای گمنام از سفر عشق بازگشته اند با سربندهایی مزین به نام بانوی بی نشان تا بار دیگر به ما یادآوری کنند که برای چه در این وادیِ وانفسای دنیا پا گذاشته ایم و مقصد کجاست تا مباد که از پسِ حوادث و هیاهوهای زندگی روزمره، زمین گیر شده و فراموش کنیم که باید برای رها شدن از خاک به سمت آسمان چشم بدوزیم.

,

مظلومیت شهدای گمنام، به واقع مظلومیتی عجیب است اما باید بدانیم که این طایفه در عین مظلومیت و ناشناختگی عزیزند و سرافراز که اگر این گونه نبود به مقام والای«... عند ربهم یرزقون» راهشان نمی دادند.

,

سخن در این باب بسیار گفته شده اما آنچه در این یادآوری ها و تجلیل ها نباید مورد غفلت ما قرار گیرد ، توجه به این حقیقت است که ما در برابر شهدا چه وظیفه ای برعهده داریم.

,

به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب ، نمک شناسی حق شهدا این است که در راهی که آن ها باز کرده اند، حرکت کنیم؛ راهی نورانی ، گرچه سخت اما دارای آخر و عاقبتی بس نیکو و خوش فرجام که البته بزرگان دین و اولیای الهی ما را به قدم گذاشتن در همین مسیر فرا خوانده اند، خاصه سید و سالار شهیدان که نشان داد جاودانگی حقیقی در نثار خون است در پیشگاه حضرت دوست برای اقامه کلمه حق.

,

این روزها چه خوب است نگاهی به وصایای شهدا بیندازیم که برای همیشه چراغ راه ما هستند. به واقع آگاهی از دغدغه و تاکید آن یاران سفرکرده چندان هم دشوار نیست، اگر اندک همتی داشته باشیم!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه