اخبار داغ

کارگردان تئاتر آیینی استان:

سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر»، سفری به تاریخ نه‌چندان دور این مرزوبوم است

سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر»، سفری به تاریخ نه‌چندان دور این مرزوبوم است
کارگردان تئاترآیینی استان گفت: سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر» سفری به تاریخ نه‌چندان دور این مرزوبوم با نگاهی متفاوت به یکی از اتفاقات سال‌های آغازین این قرن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا؛ علی گودرزی‌زاده، کارگردان آیینی تئاتر استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار نسل فردا، با اشاره به اهداف اجرای تئاترهای آیینی و مذهبی در اراک گفت: بیان فضائل و نشر معارف و سیره زندگانی معصومین(ع) از وظایف هر مسلمانی است، که بخشی از آن از طریق روضه‌خوانی و جلسات هیئت به مردم و محبان اهل‌بیت(ع) منتقل می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا؛, نسل فردا؛, نسل فردا؛, نسل فردا،,

وی افزود: امروزه به دلیل تغییر سلیقه‌ مردم، جلسات منبری و هیئت، برای انتقال مفاهیم و معارف اهل‌بیت(ع) به مردم، به‌خصوص جوانان کافی نیست. بنابراین باید از روش‌های باب طبع این قشر، نظیر نمایش و تئاتر نیز بهره گرفت. هنر نمایش و علم بصری، این قدرت را دارد که ارتباط میان مردم و دین را حفظ و حتی مستحکم‌تر کند.

,

کارگردان آیینی تئاتر استان، عشق به اهل‌بیت(ع) را نوری خاموش ناشدنی دانست و اظهار کرد: اینکه می‌گویند مردم نسبت به معارف دین و اهل‌بیت(ع) دلسرد شده‌اند، صحیح نیست، چراکه ما در شب‌های قدر، تاسوعا، عاشورا و دیگر مناسبت‌های مذهبی، شاهد حضور پررنگ مردم هستیم. طبق روایات متعدد در شهادت سیدالشهدا(ع) نوری در دل مؤمنان ایجاد شده که هرگز خاموش نخواهد شد.

,

, ,

گودرزی‌زاده در خصوص سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر» که در شهر اراک در حال اجرا است، گفت: سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر» سفری به تاریخ نه‌چندان دور این مرزوبوم است که نگاهی متفاوت به یکی از اتفاقات سال‌های آغازین این قرن دارد.

,

وی افزود: در این نمایش دستور کشف حجاب از سوی رضاخان، با قصه‌ای لطیف و گیرا و شخصیت‌هایی متنوع به اجرا درآمده است.

,

گودرزی‌زاده بیان کرد: این نمایش شرح‌حال مردمی است که درگیر و دار زندگی هر روزه و معیشت و طلب روزی، چنان اعتقادات و باورهای دینی با وجودشان گره‌خورده که حتی با گذشت از جان خود نیز حاضر به از دست دادن ایمان و حجاب نیستند. در نهایت نیز گریزی به تاریخ مظلومیت شیعه و ماجرای هتک حرمت بیت نبوی و ظلم بی‌حد به خاندان وحی زده و داغی که بر دل امیر عالم نهادند را به تصویر کشیدیم.

,

, ,

سوگنامه نمایشی «چادر خاکی مادر» هرشب تا ۵ اسفند از ساعت ۱۸:۳۰ در مجتمع آفتاب واقع در ابتدای کوی علی‌بن ابی‌طالب در حال اجرا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه