اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

رسانه ملی در برنامه سازی اقدام به تخریب اقوام ایرانی نکند/قوم لر از لحاظ ولایتمداری وولایت پذیری از اقوام شاخص ایران است

رسانه ملی در برنامه سازی اقدام به تخریب اقوام ایرانی نکند/قوم لر از لحاظ ولایتمداری وولایت پذیری از اقوام شاخص ایران است
کارشناس سیاسی گفت:صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران متعلق به همه اقوام است و برخی ها نباید با سهل انگاری وکم توجهی به تعصبات قومیتی اتحاد بین اقوام را از بین ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی ولیان منش کارشناس سیاسی درگفتگو با خبرنگار بیان روزبا اشاره به اهانتی که به قوم لر در سریال ستارخان پخش شد صورت گرفت اظهار داشت: تاریخ سیاسی قوم لردارای افتخارات بسیاری در دفاع از آب وخاک بوده  به طوری که در جنبش مشروطه که مجاهدین بختیاری در راه فتح تهران و به ثمر نشاندن این جنبش  و پایان دادن به سلطه سنگین و سالخورده استبداد و خاموش کردن غائله‌های پراکنده پس از فتح تهران ، این قوم لر بود که نقش پررنگی در اتمام این غائله ها داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز,

وی با بیان اینکه قوم لر در ولایتمداری و ولایت پذیری از اقوام شاخص ایرانی است بیان کرد: برخوردهای لرهای پیشکوه و پشتکوه با نیروهای دولت مرکزی در دوره رضاخان از دیگر افتخارات این قوم به شمار می آید.

,

ولیان منش  با اشاره به دلاورمردی های لرتبارها از جمله رزمندگان شجاع و نترس پلدختر در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ووقوع جنگ تحمیلی جانفشانی های لرتباران در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  معنای از خود گذشتگی و وطن پرستی زبانزد بود.

,

کارشناس سیاسی با انتقاد از برخی کم توجهی های رسانه ملی به تعصبات و مسائل قومیتی عنوان کرد:صداوسیما یک رسانه ملی که در راستای حفظ وحدت در بین قومیت های مختلف گام بردارد.

,

ولیان منش تاکید کرد:نبایستی با ندانم کاری در تهیه برخی سریال ها،اصالت یک قوم ایرانی را زیر سوال برد.

,

وی عنوان کرد:لر،ترک،کرد،بلوچ،فارس ودیگر اقوام همه برادرهستند و برای اعتلاس نظام مقدس جمهوری اسلامی دارای یک هدف مشترک هستند.

,

وی تصریح کرد:صداوسیما طی سالیان گذشته این دومین مورد که به قوم لر توهین می شود هرچند به دیگر اقوام هم از قبیل ترک ها توهین شده ولی باید این مسئله ریشه یابی شود و از گسترش آن در رسانه ملی جلوگیری شود.

,

به گزارش بیان روز،این متن زیر قسمتی از دیالوگ بازیگران سریال ستارخانه بود که به قوم لر توهین شد:

, بیان روز,

 مرد لر: «چکمه‌های سردارمه؛ چکمه‌های سردارمه؛ هر روز صبح به یاد سردار (ستارخان) این چکمه‌ها رو تمیز می‌کنم.»

,

پزشک مخصوص ستارخان: «دقیقاً همین‌ها بودن»

,

مرد لر: «پاهای شریفی پاشنه‌های مردانگی رو به زمین می‌کوبید؛ این چکمه‌ها راه می رفت تا مردم آسوده سر به بالین بزارن؛ روز را شب کنند و شب را روز؛ چکمه را از پا انداختن به نام مشروطیت ...»

,

ایراندخت (دختر پزشک مخصوص ستارخان): «وسایل سردار ملی در اختیار شماست؟»

,

مرد لر: «بله حقمه؛ سهم عاشقیمه؛ وقتی این چکمه‌ها رو نگاه می‌کنم احساس غرور می‌کنم!»

,

ایراندخت: «شما لر هستید؟ چطور یک لر می‌تونه ستارخان رو تکریم کنه؟»

,

مرد لر: «ستارخان یک نفر نبود همه بود؛ اگر همه ایران نبود ولی ایرانی بود...»

,

این بخشی از گفتگوهای یکی از صحنه‌های مجموعه تلویزیونی «ستارخان» است که در ۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای به مدت 10 شب از 12 تا 22 بهمن، بعد از خبر 21، از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه