اخبار داغ

شب‌های بی‌داروی اهالی شهرستان بن

شب‌های بی‌داروی اهالی شهرستان بن
شهرستان بن نیاز به ایجاد مراکز درمانی تخصصی و تجهیزات پزشکی دارد،که یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه های مردم بن موضوع بیمارستان و در کنار آن داروخانه شبانه روزی ،است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار زنگ خبر ، تعدادی از شهروندان شهرستان بن  با تماس با این پایگاه خبری از نبود داروخانه شبانه روزی در این شهرستان ابراز نارضایتی کردند و خواستار پیگیری این موضوع ازسوی این پایگاه خبری شدند.

توسعه زیرساخت‌های درمانی به عنوان یکی از مهمترین ارکان پیشرفت و توسعه در یک منطقه محسوب می‌شود و لازم است که مسئولان توجه بیشتری برای رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این شهر داشته باشند.

 در زمینه بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان بن مشکلات زیرساختی وجود دارد که باید مسئولان برای حل این مشکلات و برآورده شدن نیازهای مردم با همدلی قدم بردارند.

در شهرستان بن علی‌رغم اینکه یک مرکز بهداشتی درمانی شبانه‌روزی وجود دارد اما باتوجه به جمعیت بالای این شهرستان برای خدمات درمانی و پزشکی این مرکز کفایت نمی‌کند و تاسیس بیمارستان از ضروری‌ترین اقدامات برای این شهرستان می‌باشد.

این شهرستان نیاز به ایجاد مراکز درمانی تخصصی و تجهیزات پزشکی دارد و یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه‌های مردم موضوع بیمارستان و داروخانه شبانه روزی در شهرستان بن است.

باتوجه به اینکه مرکز بهداشت بن، از نظر ساختمانی بسیار مجهز و پیشرفته می‌باشد ولی از نظر تجهیزات برای بستری بیمار موقت هیچ امکاناتی وجود ندارد.

در این شهرستان در خصوص خدمات درمانی مشکلات زیادی وجود دارد به طوری که شبها حتی برای تهیه کوچک‌ترین دارو ها باید به مرکز استان (شهرکرد) مراجعه کرد؛ و این کار علاوه‌بر هزینه‌های بالا، خطرات جاده‌ای زیادی دارد.

شهرستان بن نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده به مردم است در این مقوله به موضوع بهداشت، درمان و خدمات پزشکی اشاره می‌شود.

بیمارانی که در شهرستان ویزیت می‌شوند داروخانه‌ای برای تهیه دارو ندارند

نبود داروخانه شبانه‌روزی در سطح شهرستان که واقعا بعضی اوقات مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در مرکز بهداشتی درمانی، پزشک هست و بیمار ویزیت می‌شود ولی داروخانه‌ای برای تهیه دارو وجود ندارد و دارو را می‌بایست از جایی دیگر تهیه شود و بیماران این شهرستان خصوصاً بیماران نیازمند شدیداً از مسئله درمان و دارو رنج می‌برند.
نبود داروخانه شبانه روزی در این شهر مشکلات زیادی را برای شهروندان و روستاییان به وجود آورده است.

 با توجه به مسافت طولانی این شهرستان با شهرهای مجاور، شهروندان در روزهای تعطیل و شب چگونه داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند؟

اگر در شهرستان بن در شب به دارو احتیاج داشته باشیم، به اجبار باید تا صبح روز بعد منتظر بمانیم تا داروخانه ها شروع به فعالیت کنند چرا که داروخانه های سطح شهرستان تا ساعات ابتدایی شب باز هستند.

مردم شهرستان بن با نبودن داروخانه به طور جدی با مشکل مواجه هستند و به ناچار اگر شب برای آنها اتفاقی رخ دهد تا صبح روز بعد صبر کرده و یا در صورت نیاز فوری، شب هنگام به مرکز استان رفته و از داروخانه‌ شبانه‌روزی این شهر، داروی مورد نیاز خود را تهیه و تامین کنند.

ساخت وراه اندازی  یک داروخانه شبانه‌روزی در شهرستان چندان دشوار نیست و به اعتبار کلانی نیاز ندارد. امید می‌رود مسئولان با اقدامی به موقع این مشکل را حل کنند تا اهالی شهرستان بن در زمینه تأمین داروهای خود مشکلی نداشته باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار زنگ خبر ، ,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه