اخبار داغ

در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ساوه مطرح شد؛

تراکم دانش‌آموزی در ساوه بالاتر از نُرم کشوری/کمبود فضای بیمارستانی در ساوه نسبت به میانگین استان

تراکم دانش‌آموزی در ساوه بالاتر از نُرم کشوری/کمبود فضای بیمارستانی در ساوه نسبت به میانگین استان
معاون سیاسی، اجتماعی استاندار مرکزی گفت: تراکم دانش آموزی برای شهرستان ساوه ۳۶ نفر است در حالیکه تراکم دانش‌آموزی در کشور به طور متوسط ۲۲ دانش آموز در هر کلاس است و بایستی برای ایجاد کلاس‌های جدید در این شهرستان تلاش شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، فتح‌الله حقیقی معاون سیاسی، اجتماعی استاندار مرکزی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ساوه که در اتاق جلسات فرمانداری این شهرستان با حضور مدیران کل استان برگزار شد، گفت: فرمانداری شهرستان ساوه به عنوان یک فرمانداری ویژه نیازمند تفویض اختیارات مدیران کل به مدیران شهرستانی براساس نعریف قانونی این سطح از فرمانداری ها بوده و مدیران کل باید در راستای جوان‌گرایی و بومی گرایی به ظرفیت جوانان شایسته در این شهرستان توجه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: چارت سازمانی این شهرستان با توجه به کمبود نیروی انسانی نیازمند تقویت است تا بتواند با توجه به تفویض اختیارات، جوابگوی مردم باشد.

,

حقیقی بیان کرد: باتوجه به اینکه ساوه یکی از قطب‌های شاخص صنعتی استان مرکزی و کشور است باید اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان نیز تقویت شود و سازوکار و برنامه های لازم برای استفاده از نیروی بومی اندیشیده شود.

,

وی ادامه داد: اشتغال اتباع بیگانه غیر مجاز موجب کاهش فرصت های شغلی و در نتیجه بیکاری جوانان می شود ولی با مدیریت این مسئله می توان برای تعداد بیشتری از جوانان اشتغال ایجاد کرد.

,

تراکم دانش‌آموزی در ساوه بالاتر از نُرم کشوری

, تراکم دانش‌آموزی در ساوه بالاتر از نُرم کشوری, تراکم دانش‌آموزی در ساوه بالاتر از نُرم کشوری,

 معاون سیاسی، اجتماعی استاندار مرکزی اظهار کرد: تراکم دانش آموزی برای شهرستان ساوه ۳۶ نفر است در حالیکه تراکم دانش‌آموزی در کشور به طور متوسط ۲۲ دانش آموز در هر کلاس است و بایستی برای ایجاد کلاس‌های جدید در این شهرستان تلاش شود.

,

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان هم باید با توجه به کمبود نیروی انسانی در این شهرستان، برای جذب معلمان بومی از طریق اطلاع رسانی برای ثبت نام تلاش کند.

,

 حقیقی با اشاره به بازدید از مراکز درمانی ساوه تصریح کرد: در بحث بهداشت و درمان، اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی در بازدیدهای انجام شده از بیمارستانهای ساوه کمبودهایی رؤیت شد که باید مرتفع گردد.

,

 وی ادامه داد: ساوه به دلیل جمعیت رو به رشد، و وجود نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی نیازمند ارتقاء درمانی و رفع نقاط حادثه خیز است.

,

سکونت ۲۰ درصد جمعیت حاشیه‌نشین ساوه در ۲۲ محله

, سکونت ۲۰ درصد جمعیت حاشیه‌نشین ساوه در ۲۲ محله, سکونت ۲۰ درصد جمعیت حاشیه‌نشین ساوه در ۲۲ محله,

 معاون سیاسی، اجتماعی استاندار مرکزی گفت: ۲۰ درصد جمعیت ساوه در ۲۲محله حاشیه نشین شهر سکونت دارند و باید برنامه های عملیاتی در راستای آسیب های اجتماعی، توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی و افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی انجام شود.

,

وی افزود: در خصوص ساخت و ساز در اراضی ملی شهری و روستایی لازم است که از قبل اطلاع رسانی شود تا مردم این زمین ها را خریداری و ساخت و ساز نداشته باشند که بخواهند متضرر شوند.

,

 

,

 بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه

,  بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه,

فرماندار ساوه:

, فرماندار ساوه:,

کمبود نیروی انسانی در ادارات ساوه

, کمبود نیروی انسانی در ادارات ساوه, کمبود نیروی انسانی در ادارات ساوه,

محمد بهاروند، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات این شهرستان گفت: ساوه وسیع‌ترین شهرستان استان مرکزی و دومین شهرستان پرجمعیت استان است ولی از نطر نیروی انسانی و چارت سازمانی دارای کمبود است.

,

وی افزود: با توجه به آمار نفوس و مسکن سالانه حدود ۱۰ هزار نفر به جمعیت این شهرستان اضافه می شود بنابراین باید پیش بینی های لازم برای زندگی، اشتغال، آموزش، بهداشت و درمان و سایر نیازهای این جمعیت را داشته باشیم.

,

مردم از عنوان فرمانداری ویژه، انتظار اختیار مدیران شهرستانی را دارند

, مردم از عنوان فرمانداری ویژه، انتظار اختیار مدیران شهرستانی را دارند, مردم از عنوان فرمانداری ویژه، انتظار اختیار مدیران شهرستانی را دارند,

بهاروند بیان کرد: ساوه به دلیل جمعیت و دوری از مرکز استان به عنوان فرمانداری ویژه شناخته شد و این عنوان، انتظارات مردم را افزایش داده است، مردم توقع دارند مدیران در انجام امور مربوطه اختیارات بیشتری داشته باشند و کمتر نیاز به حضور در مرکز استان باشد.

,

وی ادامه داد: اعمال قانون و رضایتمندی هدف همه مدیران دلسوز است و هرچقدر رضایتمندی مردم را تامین کنیم باعث افزایش علاقمندی آنها به نظام می شویم.

,

فرماندار شهرستان ویژه ساوه اظهار کرد: مردم ساوه بابت انجام برخی امور اداری و رفتن به اراک و مشکلاتی که بابت انجام نشدن کارهای خود در مرکز دارند، گلایه دارند و به همین خاطر از استانداری درخواست داریم که در حد مقررات و با دید باز، برخی اختیارات مدیران استانی را به مدیران ساوه تفویض کنند.

,

 وی افزود: این اقدام قانونی علاوه بر رضایتمندی مردم از سهولت انجام کارها، باری از دوش دستگاه های استانی برمی دارد.

,

 بهاروند با تاکید بر ثبات مدیران گفت: عدم ثبات مدیران باعث تضعیف ساختار اداری شهرستان می شود و  با توجه به کمبود نیرو انتظار داریم از طریق مامور کردن یا تفویض اختیار ادارات به دستگاه های ساوه، ساختارهای اداری این شهرستان تقویت شود.

,

کمبود فضای بیمارستانی در ساوه نسبت به میانگین استان

, کمبود فضای بیمارستانی در ساوه نسبت به میانگین استان, کمبود فضای بیمارستانی در ساوه نسبت به میانگین استان,

فرماندار شهرستان ویژه ساوه بیان کرد: در ساوه به ازای هر ۹۵ هزار نفر، یک بیمارستان وجود دارد در حالیکه در استان مرکزی برای ۶۸ هزار نفر یک بیمارستان وجود دارد. همچنین ضریب اشغال تخت در بیمارستان‌های این شهرستان ۸۵ درصد بوده در حالیکه میانگین استان ۶۵ درصد است و این مسئله نشان از کمبود فضای بهداشتی درمانی دارد.

,

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مربوط به ۲۵ درصد جمعیت جوان این شهرستان است که کمبود امکانات ورزشی را دارند و با وجود اینکه ساوه جایگاه برتر استان در رشته های مختلف ورزشی مانند فوتسال و رزمی را دارد حتی یک اتوبوس برای اعزام ورزشکاران ندارد و هیئت های ورزشی برای اعزام به مسابقات دچار کمبود بودجه هستند.

,

گفتنی است در این جلسه مقرر شد مدیران کل استان مرکزی نسبت به تقویت نیروی انسانی و چارت سازمانی و تفویض اختیارات قانونی به مدیران شهرستان ساوه اقدام کنند.

,

 بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه

,  بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه,

 بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه

,  بررسی مشکلات در فرمانداری شهرستان ویژه ساوه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه