اخبار داغ

تبعات زلزله ویرانگر آبان ماه؛

چشمه ای که زلزله خشکش کرد/ قطع آب آشامیدنی یک روستا در ثلاث باباجانی

چشمه ای که زلزله خشکش کرد/ قطع آب آشامیدنی یک روستا در ثلاث باباجانی
تنها چشمه روستای بانی پاریاب در شهرستان ثلاث باباجانی بعد از وقوع زلزله اخیر خشک شده است و اکنون مردمان این روستا با مشکل بی آبی دست و پنجه نرم می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سایت شاخ شمیران نوشت: زلزله بزرگ غرب کشور اثرات مخربی بسیاری بر روی کیفیت زندگی مردمان مناطق زلزله زده به وجود آورد.در کنار تلفات و صدمات انسانی که زلزله به وجود آورد،‌ مردم در بسیاری از حوزه های دیگر از جمله آب آشامیدنی،‌ راه های دسترسی  و ... دچار مشکلات فراوانی شدند. به عنوان مثال چشمه روستای بانی پاریاب از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث باباجانی از جمله چشمه هایی است که بعد از زلزله بزرگ غرب خشک شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخ شمیران,

مردمان این روستا،‌ سالیان دراز است که از این چشمه به عنوان منبع اصلی آب آشامیدن استفاده می کنند و اکنون آب چشمه خشک شده است و مشکلات زیادی را برای مردم روستا به وجود آورده است.

,

دهیار روستا بانی پاریاب:‌ در صورت عدم تامین آب مردم مجبور به کوچ هستند

, دهیار روستا بانی پاریاب:‌ در صورت عدم تامین آب مردم مجبور به کوچ هستند,

دهیار روستای بانی پاریاب در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران، اظهار داشت: روستای بانی پاریاب از روستاهای با قدمت شهرستان ثلاث باباجانی محسوب می شود که شغل اصلی مردم روستا کشاورزی و دامداری است.

, شاخ شمیران,

حسن یوسفی گفت: روستای بانی پاریاب قبل از زلزله دارای آب بسیار زیادی بوده وحتی آب آشامیدنی دو روستای حرمیان علیا وسفلی از چشمه این روستا تامین می شد.

,

یوسفی افزود: این روستاها با استفاده از سیستم لوله کشی از طریق روستای بانی پاریاب، آب آشامیدنی و مورد نیاز خود را تامین می کردند وهر سه روستا شبانه روز از نعمت آب بهره مند بودند.

,

, ,

 

,

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به علت حادثه زلزله چشمه ای که آب روستا را تامین می کرد کاملا خشک شده و اکنون مردم در شرایط بسیارسختی زندگی می کنند.

,

دهیار روستای بانی پاریاب عنوان کرد: اهالی هم اکنون آب آشامیدنی خود را از طریق خیرین و یا خرید آب معدنی تامین می کنند.

,

حسن یوسفی در ادامه به خبرنگار شاخ شمیران، گفت: اداره آب و فاضلاب روستایی هم در هفته ۱و نهایتا با پیگیری های فراوان ۲ تانکر آب برای روستا می فرستد اما اهالی روستا به علت بو وطعم بد آب از آن استفاده نمی کنند و آب مذکور را فقط جهت آب آشامیدنی احشام از استفاده می کنند.

, شاخ شمیران,

دهیار روستای بانی پاریاب عنوان کرد:‌ مردم روستا جهت شستشوی لباس و استحمام و... نیز از آب رودخانه پایین روستا استفاده می کنند که آنهم به علت بارندگی گل آلود وغیر قابل استفاده است.

,

, ,

 

,

یوسفی گفت:‌ اکنون اهالی مجبور هستند که جهت تامین آب به رودخانه های فصلی اطراف روستا که بیشتراز ۱ کیلومتر با روستا فاصله دارد مراجعه نمایند و این امر نیز شرایط سختی را برای مردم روستا به وجود آورده است.

,

وی گفت: در شرایط کنونی نیز بنیاد مسکن قصد بازسازی خانه های روستا را دارد اما اکثریت اهالی روستا با توجه به مشکلات نبود آب میل و رغبتی چندانی جهت ساخت و ساز ندارند و می گویند درصورت تداوم بی آبی مجبور می شویم روستا را ترک و به شهر مهاجرت کنیم.

,

یوسفی در پایان از مسئولین شهرستانی و استانی درخواست کرد در جهت رفع این مشکل بزرگ روستا و جلوگیری از مهاجرت اهالی به شهر اقدامات جدی تری را برای مردمان روستا انجام دهند.

,

رئیس آب و فاضلاب روستایی ثلاث باباجانی:‌ مشکل بی آبی روستا از طریق لوله گذاری چشمه دیگر روستا مرتفع می شود

, رئیس آب و فاضلاب روستایی ثلاث باباجانی:‌ مشکل بی آبی روستا از طریق لوله گذاری چشمه دیگر روستا مرتفع می شود,

جبار مشایخی در گفتگو با خبرنگار شاخ شمیران، با تایید خشک شدن چشمه روستای بانی پاریاب اظهار داشت:‌ متاسفانه تعدادی از چشمه های شهرستان که منبع تامین آب اصلی روستاها بوده اند بر اثر زلزله خشک شده است.

, شاخ شمیران,

, ,

مشایخی گفت: همانطور که مستحضر هستید زلزله مخرب غرب مناطق زیادی را در بر گرفت و آسیب های فراوانی به تاسیسات و چشمه ها وارد کرد و حل مشکلات تمامی روستاها در یک زمان ممکن نیست اما از روز وقوع زلزله آب و فاضلاب روستایی به صورت شبانه روز در حال تلاش است تا مشکلات بررسی،‌ شناسایی و به صورت دایمی و پایدار مشکلات حل شوند.

,

وی بیان داشت:‌ بعد از وقوع زلزله و قطعی آب تعدادی از روستاها، با کمک اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان کرمانشاه بلافاصله آب رسانی سیار به روستاها در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تعداد خانوار و اهالی روستا، تانکرهای آب به روستاها مراجعه می کنند.

,

, ,

 

,

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ثلاث باباجانی در خصوص اظهارات اهالی روستا بانی پاریاب که معتقد هستند آبی که توسط تانکر به روستای آن ها برده می شود بد بو و بد طعم است، گفت:‌ محل تامین آب تانکرها،‌ آب شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی است و ما از آب شهر تانکرهای سیار را پر و به روستاها می فرستیم.

,

جبار مشایخی گفت:‌ در 300 متری روستای بانی پاریاب چشمه دیگری وجود دارد که خشک نشده و دارای آب آشامیدنی سالم است و ان شاء‌الله در روزهای آینده با تامین لوله مورد نیاز و نصب آن مشکل آب روستا بانی پاریاب حل خواهد شد.

,

مشایخی در پایان از همکاری و همراهی مردم عزیز روستای بانی پاریاب تقدیر و تشکر کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه