اخبار داغ

وضعیت بازار شب عید در مهدیشهر؛

افزایش قیمت دلار، گرانی برخی کالاهای شب عید را در پی داشته است

افزایش قیمت دلار، گرانی برخی کالاهای شب عید را در پی داشته است
یکی از شهروندان مهدیشهری در خصوص وضعیت بازار شب عید، گفت: به نظر می رسد افزایش قیمت دلار و طلا باعث افزایش بیش از اندازه قیمت برخی کالاها شده باشد که این بسیار به ضرر مردم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، ماه اسفند که فرا می رسد با خود بحث داغ بازار شب عید را نیز به همراه می آورد. مهمترین نکته ای هم که در بازار شب عید مطرح می شود قیمت کالاها می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

طبق روال هرساله قیمت برخی کالاها به مناسبت شب عید افزایش می یابد ولی امسال این افزایش زودتر از سالهای قبل خود را نشان داده و از هفته های پیش از اسفندماه بازار به سمت افزایش قیمت رفته است.

,

افزایشی که به گفته برخی از بازاریان درصد این افزایش قیمت نسبت به سال های گذشته بیشتر بوده است و برخی کالاها بسیار گران شده اند.

,

فاطمه حامدی یکی از همشهریان مهدیشهری در خصوص وضعیت بازار شب عید در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: امسال قیمت ها بیش از گذشته گران شده است و انگار امسال عید گرانتری را در پیش رو داریم.

,

وی تصریح کرد: قیمت میوه ها و آجیل و تنقلات از بهمن ماه گران شده بود و اگر تا نزدیک عید بیشتر از این گران شود مردم نمی توانند خرید کنند.

,

این شهروند ادامه داد: به نظر می رسد افزایش بیش از اندازه قیمت دلار و طلا باعث افزایش زیاد قیمت کالاهای دیگر شده باشد که این بسیار به ضرر مردم است.

,

مستخدمین یکی بازاریان مهدیشهر نیز در خصوص افزایش قیمت آجیل و تنقلات، گفت: آجیل یکی از مهمترین خریدهای مردم برای شب عید است که امسال نیز قیمت آن نسبت به سال های قبل افزایش بیشتری داشته است.

,

این بازاری، افزایش بیش از اندازه قیمت کالاهای اساسی شب عید را هم به ضرر فروشندگان و هم به ضرر مردم دانست و اضافه کرد: وقتی قیمت های بیش از بیش گران شود قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا می کند و مجبور می شوند از خرید  برخی اقلام ضروری فاکتور بگیرند و از طرفی هم وقتی مردم خرید نکنند بازار از رونق می افتد و به ضرر بازاریان است.

,

حسینی یکی دیگر از بازاریان به افزایش قیمت میوه به ویژه سیب و پرتغال از روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: از هم اکنون قیمت میوه ها نیز گران شده و قیمت پرتغال که کمتر از 2 هزار تومان بود الآن به بیش از 2 هزار تومان رسیده است.

,

ملک احمدی از دیگر بازاریان مهدیشهر بود که در گفت و گو با خبرنگار نیزوا، به افزایش قیمت پارچه اشاره کرد و گفت: قیمت پارچه به ویژه پارچه چادرمشکی بسیار گران شده است و در خرید جدید مبلغ بسیار بیشتری را پرداخت می کنیم.

,

جانشین اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهدیشهر نیز در خصوص نظارت بر بازار شب عید، اظهار کرد: از ابتدای ماه بهمن اقدامات گشت مشترک نظارت بر بازار را آغاز کردیم و به صورت رسمی و فعال تر از ابتدای اسفندماه به نظارت بر بازار شب عید اقدام داشتیم که تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.  

,

سید مهدی طاهری افزود: یکی از برنامه های تنظیم بازار شب عید در شهرستان مهدیشهر، فروش فوق العلاده کالاهای اساسی شامل تنقلات، پوشاک و مواد غذایی است که واحدهای صنفی متقاضی به فروش فوق العلاده و حراج از نیمه اول اسفندماه تا نیمه اول فروردین ماه اقدام خواهند کرد.

,

وی ادامه داد: امسال با توجه به نوسانات قیمت ارز، برخی از کالاها نسبت به شب عید سال های گذشته افزایش بیشتری داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه