اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

حجم بالای واردات کالا؛ خیانت به کشور و خدمت به بیگانگان است/منفی شدن تراز تجاری طی ۱۰ ماه نخست سال

حجم بالای واردات کالا؛ خیانت به کشور و خدمت به بیگانگان است/منفی شدن تراز تجاری طی ۱۰ ماه نخست سال
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود یا امکان تولید وجود دارد، خیانت به کشور، تولید و اشتغال، و خدمت به بیگانگان و اجانب است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ندای تفرش، در خصوص عملکرد دولت در بحث صادرات کالاها و ارزآوری برای کشور گفت: در ۱۰ ماه امسال، تراز تجاری منفی بوده و از سوی دیگر حجم واردات ۶ میلیارد دلار بیشتر از صادرات بوده است که این امر نشان می‌دهد دولت نتوانسته در خصوص کنترل واردات اقدامات خوبی را انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

کریمی اظهار کرد: بالابودن حجم واردات عاملی برای ایجاد فشار به وضعیت ارزی کشور و یکی از دلایل گرانی‌های اخیر است که از ناحیه افزایش تقاضا برای ارز به وجود آمده و برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

,

وی افزود: دولت باید مانع واردات کالاهایی شود که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود و تلاش کند کالاهایی که امکان تولید آنها نیز در داخل وجود دارد وارد نشود. واردات این گونه کالاها در داخل کشور خیانت به کشور، تولید و اشتغال، و خدمت به بیگانگان و اجانب است و عامل بیکاری نیروهای ایرانی است.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در مهار و کنترل واردات از یک طرف و تشویق صادرات از طرف دیگر اقدام کند تا بتواند با افزایش صادرات، افزایش تولید و اشتغال را به همراه داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه