اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی؛

با برش غیر اصولی صندوق‌ها در عرض یک ماه 100 میلیون تومان از میزان صدقات کاهش یافت/ 53 درصد مددجویان تبریز در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند

با برش غیر اصولی صندوق‌ها در عرض یک ماه 100 میلیون تومان از میزان صدقات کاهش یافت/ 53 درصد مددجویان تبریز در مناطق حاشیه‌نشین سکونت دارند
کلامی گفت: شهرداری تبریز با برش غیراصولی صندوق‌های صدقات در عرض یک ماه 100 میلیون تومان از میزان صدقات مردمی را کاهش داد و تاثیر این در سفره نیازمندان مشهود خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، محمد کلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و جذب کمک‌های مردمی برای نیازمندان، ابراز داشت: در آستانه عید نوروز جشن نیکوکاری در سطح استان برگزار خواهد شد و در اولین گام 16 اسفندماه این جشن را در مدارس برپا خواهیم کرد تا کمک‌های جمع‌‌آوری شده در بین دانش‌آموزان نیازمند تقسیم گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی از برپایی 8 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهر تبریز خبر داد و خاطرنشان ساخت: در سایر شهرستان‌ها نیز به نسبت تراکم جمعیتی یک تا سه پایگاه به‌منظور اعلام حضور و جلب مشارکت‌های مردمی برپا می‌کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه کسب عنوان شهر بدون گدا افتخار است اما هدف نیست، تصریح کرد: سیاست کلی ما رسیدن به شهر بدون فقر است، وگرنه ایجاد شهری بدون گدا چندان کار سختی نیست و می‌توان فقرا را جمع‌آوری و پنهان کرد اما آیا اینگونه مشکلات حل می‌شود؟

,

وی علت تعداد اندک گدایان تبریز را نجابت آذربایجانی‌ها خواند و توضیح داد: در جشن نیوکاری سال قبل ۱۶ میلیارد تومان برای نیازمندان کمک مالی جمع‌آوری شد و امسال برای جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با یک حساب سرانگشتی برای هر خانواده 200 هزار تومان می‌رسد چراکه 101 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان قرار دارند.

,

این مقام مسئول از وجود 56 هزار حامی ایتام در آذربایجان‌شرقی خبر داد و یادآور شد: متاسفانه برخی از خیرین تمایل به حمایت از کودکان زیر 10 سال دارند و این درحالیست که فرد بدون سرپرست 15 ساله نیز یتیم محسوب می‌گردد؛ به همین جهت نیز برخی کودکان چندین حامی دارند و ماهیانه یک میلیون تومان مستمری دریافت می‌نمایند ولی پسر پانزده ساله‌ای که به مراتب هزینه‌های بیشتری دارد ماهیانه 50 هزار تومان مستمری می‌گیرد.

,

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه نیازمندان اقلیت‌های مذهبی استان نیز تحت پوشش این نهاد قرار گرفته‌اند، در واکنش به اظهار نظر یکی از اصحاب رسانه مبنی بر اینکه مردم به کمیته امداد اعتماد ندارند، گفت: اگر این‌چنین بود سالیانه 12 میلیارد تومان صدقه به صندوق‌ها ریخته نمی‌شد.

,

محمد کلامی با اشاره به اینکه کمیته امداد حاضر در کشور عراق خودگران است، اذعان داشت: با فشار دولت جمهوری آذربایجان نمایندگی کمیته امداد دولت ایران در این کشور تعطیل شد چراکه آنان اعتقاد داشتند پول مردم از آنان گرفته می‌شود و به نام ایران به خود مردم بازگردانده می‌شود.

,

وی یکی دیگر از سیاست‌های اصلی کمیته امداد را ساخت مسکن برای مستمندان خواند و اعلام کرد: در سال جاری روزانه 2 واحد مسکن احداث شده و در مجموع 600 واحد مسکونی برای نیازمندان تاسیس کرده‌ایم و ظرف سه سال آینده هیچ خانواده‌ مستمندی در استان بدون مسکن نخواهد ماند.

,

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی هدف از انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان و انجمن نظام پرستاری، انجمن تکنسین دارونویسان و تاکسی آنلاین قونقا را اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد و بیان داشت: بر اساس این تفاهمنامه‌ها 5 هزار نفر جهت حضور در دوره‌های پرستاری حضور می‌یابند و با دوخت لباس کارکنان برای هزار زن سرپرست خانوار شغل ایجاد می‌گردد.

,

وی با بیان اینکه 53 درصد از مددجویان تبریز در حاشیه‌ی شهر سکونت دارند، ادامه داد: به نسبت تراکم جمعیتی بیشترین تعداد مددجویان در خداآفرین و هوراند و کمترین آنان در شهرهای تبریز و بستان آباد حضور دارند.

,

این مقام مسئول با اعلام اینکه 700 خانواده زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، تاکید کرد: متاسفانه کمیته امداد نتوانسته اقداماتش را به خوبی رسانه‌ای کند و به همین دلیل مظلوم واقع شده است، این نهاد در آذربایجان‌شرقی ماهیانه 12 میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌کند و پاک‌کن سیاست‌های غلط دیگر نهادها و وارث فقر تولید شده از بیکاری، اعتیاد، طلاق و تعطیلی کارخانه‌هاست.

,

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار آناج مبنی بر آخرین وضعیت پرونده اختلاف کمیته امداد با معاونت خدمات شهری شهرداری  تبریز در خصوص ساماندهی صندوق‌های صدقات، ابراز داشت: کمیته امداد مخالف ساماندهی صندوق‌های صدقات نیست و قبل از اقدام شهرداری، شخصاً تعداد صندوق‌ها را از 11 هزار به 4 هزار و 200 عدد رساندم چراکه برخی از آن‌ها فاقد توجیه اقتصادی بودند.

,

کلامی با بیان اینکه بر اساس مستندات موجود شهرداری تبریز تفاهمنامه‌ها را نقض و علی‌رغم ارائه مهلت نسبت به برش صندوق‌ها اقدام کرده است، عنوان کرد: از آنجایی که با معاونت خدمات شهرداری وارد تنش شده بودیم، شخصاً با شهردار و قائم مقام او وارد مذاکره شدیم و در حال حاضر ساماندهی صندوق‌ها با نظارت فرمانداری تبریز در دست اجراست.

,

وی افزود: به واسطه‌ی برش غیراصولی صندوق‌ها توسط شهرداری تبریز در عرض یک ماه میزان صدقات مردمی بیش از 100 میلیون تومان کاهش یافت و این آسیب وارده در سرفصل‌های کمیته امداد و از همه مهم‌تر در سفره نیازمندان تاثیر خود را برجای خواهد گذاشت.

,

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کمیته امداد خواهان اخذ کمک‌های مردمی به صورت الکترونیکی و بکارگیری روش‌های نوین است، توضیح داد: ظرف سه سال آینده دیگر شهروندان پول نقد با خود جابجا نخواهند کرد و همه با استفاده از کارت بانکی امورات جاری‌شان را سپری می‌کنند.

,

وی متذکر شد: بر اساس قانون تنها کمیته امداد اجازه نصب صندوق صدقات را دارد ولی ما از موسسات خیریه دارای مجوز نیز حمایت کرده و به آنان اجازه نصب صندوق داده‌ایم؛ بنابراین هیچ نهادی اجازه ندارد بدون هماهنگی و اخذ مجوز، صندوق‌ها را برش دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه