اخبار داغ

نگرانی مجری تلویزیون از چهارشنبه آخر سال؛

شهرداری و ناجا برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری اقدام کنند/صدای انفجار لذت ندارد

شهرداری و ناجا برای کاهش تلفات چهارشنبه سوری اقدام کنند/صدای انفجار لذت ندارد
گزارشگر تلویزیون گفت: شهرداری و نیروی انتظامی در درجه اول می توانند با جلوگیری از پخش مواد منفجره و ترقه و با برگزاری جشن های باشکوه شبی به یاد ماندنی برای مردم ایران به ارمغان بیاورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن حاجیلو  در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، از استرس و ترس فرارسیدن چهارشنبه آخر سال همراه با انفجارهای کوچک و بزرگی گفت که صدمات زیاد و در برخی موارد غیرقابل جبرانی را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

وی افزود: در رابطه با جشن چهارشنبه سوری با ناهنجاری هایی که به دنبال دارد سال ها است که باید فرهنگ سازی شود به گونه ای که جوان ها ، نونهالان و همه بچه هایی که دارای هیجان هستند به نوعی این هیجان را تخلیه کنند تا آسیب نبینند.

,

گزارشگر تلویزیون بیان داشت: متاسفانه هر ساله در ایام چهارشنبه آخر سال یک جشن با عنوان چهارشنبه سوری برگزار می شود که گاهی صدمات و آسیب هایی به دنبال دارد که برخی از این آسیب ها غیر قابل جبران هستند.

,

وی در ادامه اضافه کرد: جشن چهارشنبه آخر سال را می توانیم خیلی خوب برگزار کنیم و جوان ها شاد باشند اما متاسفانه افراد با مواد محترقه ، نارنجک و ...علاوه بر آسیب رساندن به خودشان؛ دیگران را هم دچار وحشت می کنند و البته این کار هیچ لذتی ندارد.

,

صدمات وحشتناک آتش بازی چهارشنبه آخر سال را متذکر می شوم

, صدمات وحشتناک آتش بازی چهارشنبه آخر سال را متذکر می شوم,

حاجیلو با تاکید بر این که جشن های آتش بازی همراه با ترقه هیچ شادی به دنبال ندارد جز این که افراد مقابل خود را بترسانیم و یا اتفاقاتی غیر قابل جبران بیفتد، ادامه داد: ممکن است خانم بارداری در نزدیکی جشن آتش بازی حضور داشته باشد که با صدای ترقه، انفجار و یا آتش بازی ، خود و فرزندش از شدت ترس دچار مشکل بشوند.

,

وی با بیان این که به خانواده های ایرانی و فرزندانشان مشکلات و صدمات آتش بازی با مواد محترقه را تذکر می دهم، افزود: سعی می کنیم با پخش برنامه های چهارشنبه سوری از بیمارستان ها در صدا و سیما نشان دهیم که اتفاقات چهارشنبه سوری تا چه حد خطر آفرین و جبران ناپذیر هستند و صدمات زیادی می زند.

,

این مجری تلویزیون با اشاره به اتفاقات ناشی از آتش بازی چهارشنبه آخر سال گفت:  بچه  13 ساله ای که با تهیه مواد محترقه در زیرزمین خانه مشکلاتی ایجاد می کند که کوری چشمانش را به دنبال دارد و یک عمر نابینا و یا دست او قطع می شود را از تلویزیون نشان می دهیم تا مردم نتیجه آتش بازی ها را ببینند.

,

وی با تاکید بر این که از صدای وحشتناک ترقه هیچ کسی لذت نمی برد، ادامه داد: امیدواریم برای خانواده ها به ویژه پدران و مادران فرهنگ سازی بهتری انجام  شود تا بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.

,

حاجیلو بیان داشت: در این شب های پایانی سال می توان با برگزاری جشن های سالم بهترین لذت را ببریم نه این که با صداهای مهیب انفجار افرادی را ناراحت کنیم ، زیرا باید بدانیم با مواد منفجره نمی توانیم شادی واقعی را به دست بیاریم و بدون شک در نتیجه این آتش بازی ها دچار صدمه می شویم.

,

لزوم برگزاری یک شب بیاد ماندنی و سالم برای مردم ایران

, لزوم برگزاری یک شب بیاد ماندنی و سالم برای مردم ایران,

وی در پاسخ به این سوال که چه ارگان یا نهادی می توانند در راستای جلوگیری از اتفاقات مهیب چهارشنبه سوری موثر باشند، گفت: در درجه اول نیروی انتظامی می تواند از واردات مواد آتش زا و محترقه جلوگیری کند و باید جلوی افرادی که ترقه و مواد منفجره می فروشند و یا افرادی که این مواد را تهیه و تولید می کنند را بگیرد.

,

این گزارشگر تلویزیون شهرداری را هم در زمینه پیشگیری از خطرات چهارشنبه سوری اثرگذار دانست و افزود: در هر محله از شهر حداقل یک پارک وجود دارد که بیشترین بهره شادی را می تواند به مردم برساند.

,

وی بیان داشت: شهرداری می تواند در همه ی پارک های موجود در سطح شهر بیشترین کمک را به مردم جهت برپایی جشن های سالم و با نشاط داشته باشد و در این جشن ها از گروه های مختلف موسیقی و همچنین خواننده ها استفاده کنند که البته مخارجی به دنبال دارد که شهرداری می تواند متقبل بشود و این جشن ها را به سلامت، شادی و با کمترین صدمه برگزار کنند تا یک شب به یاد ماندنی را برای مردم به یادگار بگذارد.

,

گفتگو از موحده سادات اسلامی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه