اخبار داغ

یک شاعر آیینی مطرح کرد؛

مسئولان امر، نکات ایمنی برای چهارشنبه آخر سال را به مردم گوشزد کنند/ افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از بروز حوادث موثر است

مسئولان امر، نکات ایمنی برای چهارشنبه آخر سال را به مردم گوشزد کنند/ افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از بروز حوادث موثر است
یک شاعر آیینی، گفت: مسئولان امر باید آموزش های لازم، در جهت پیشگیری از هر گونه حوادث ناگوار را به مردم دهند و نکات ایمنی را به آنها گوشزد کنند. در غیر این صورت مراسم چهارشنبه سوری با زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی همراه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدجواد شرافت، شاعر آیینی در گفتگو با قم فردا، در خصوص چهارشنبه آخر سال و برگزاری مراسم چهارشنبه سوری اظهار داشت: در سالهای اخیر، هر گاه اسم چهارشنبه آخر سال و مراسم چهارشنبه سوری به گوشمان می رسد، انگار غمی تمام وجودمان را فرامی گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا, قم فردا,

وی افزود: چرا که در یک چنین روزی، عده ای از افراد به جای اینکه مراسم آیینی و دیرینه چهارشنبه سوری را با آداب و رسوم درست آن برگزار کنند، دست به اقدامات خطرناک و کارهای ناپسندی می زنند که هم خود و هم دیگران را می آزارند.

,

مسئولان امر، نکات ایمنی برای چهارشنبه آخر سال را به مردم گوشزد کنند

, مسئولان امر، نکات ایمنی برای چهارشنبه آخر سال را به مردم گوشزد کنند,

شرافت ادامه داد: به طوری که هر ساله آتش بازی مراسم چهارشنبه سوری و استفاده از مواد محترقه دست ساز، تعدادی قربانی گرفته و تعداد زیادی از افراد که دچار سانحه شده اند را نیز راهی بیمارستان ها می کند.

,

این شاعر تصریح کرد: لذا مسئولان امر باید آموزش های لازم، در جهت پیشگیری از هر گونه حوادث ناگوار را به مردم دهند و نکات ایمنی را به آنها گوشزد کنند. در غیر این صورت مراسم چهارشنبه سوری همراه با زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی خواهد بود.

,

وی بیان داشت: به طوری که عواقب ناشی از آن همچون سوختگی، نابینایی، قطع عضو و... تا آخر عمر همراه با فرد خواهد بود. در حالی که چهارشنبه آخر سال یک روز است و مراسم چهارشنبه سوری چند ساعت بیشتر به طول نمی انجامد.

,

افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از بروز حوادث موثر است

, افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از بروز حوادث موثر است,

شرافت یادآور شد: البته ناگفته نماند که مسئولان امر، چند روز قبل از فرارسیدن چهارشنبه آخر سال، نسبت به عواقب خطرناک آسیب های ناشی از حوادث چهارشنبه سوری هشدار می دهند،

,

این شاعر آیینی در ادامه گفت: زیرا افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از بروز حوادث موثر است. اما متاسفانه انگار گوش بعضی ها بدهکار نیست و سال جدید را به کام خود و دیگران تلخ می کنند.

,

وی ابراز داشت: بنده اصلا اهل نصیحت کردن نیستم، اما امری محرض است که خانواده ها در پیشگیری از هر گونه حوادثی نقش مهمی را ایفاء می کنند. لذا به آنها توصیه می کنم که در این روزهای پایانی سال، بیشتر مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند.

,

این شاعر اضافه کرد: از سویی دیگر نیز آموزش های لازم در خصوص مواد محترقه، منفجره و آتش بازی را به فرزندان خود بدهند تا بلکه آسیب های ناشی از آنها کاهش پیدا کند.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال، خیلی اتفاقات بهتری می تواند در این روز بیفتد و این سنت دیرینه به زیبایی برگزار شود. پس چرا با کارهای خطرناک و ناشایست، روزهای آخر سال را به کام خود و دیگران تلخ کنیم؟!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه