اخبار داغ

رئیس مرکز ملی آمار در سمنان اعلام کرد:

وجود بیش از 3 میلیون و 200 هزار «بیکار مطلق» در کشور/ بیکاری 29 درصد جوانان بین 15 تا 24 سال

وجود بیش از 3 میلیون و 200 هزار «بیکار مطلق» در کشور/ بیکاری 29 درصد جوانان بین 15 تا 24 سال
رئیس مرکز ملی آمار ایران با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون و 200 هزار بیکار مطلق در کشور گفت: 29 درصد جوانان بین 15 تا 24 سال در کشور بیکار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، امید‌علی پارسا رئیس مرکز ملی آمار ایران در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و ستاد اقتصاد مقاومتی استان که پیش از ظهر امروز در سالن یادگار امام (ه) استانداری سمنان برگزار شد با اشاره به مشارکت 48 درصدی مردم ایران در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در سال 95 گفت: استان سمنان در سرشماری اینترنتی سال 95 موفق شد بیشترین میزان مشارکت شهروندان را در کشور به خود اختصاص دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس مرکز ملی آمار با بیان اینکه مشارکت مردم ایران در این سرشماری از کشورهای دارای نظام آماری پیشرفته بیشتر بوده است اظهار کرد: مشارکت مردم ایران در سرشماری سال گذشته تحسین صاحب نظران حوزه آمار کشورهای مختلف را به دنبال داشت.

,

پارسا با تاکید بر توجه مدیران دستگاه های اجرایی به سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی با صدور بخش‌نامه و انجام کارهای متداول تحقق نمی یابد و دست یابی به اهداف به تلاش جهادی، شجاعت، ریسک پذیری مدیران و فعالان بخش های مختلف کشور نیاز دارد.

,

وی از اقدامات مرکز ملی آمار برای تدوین تقویم آماری فصلی خبر داد و گفت: باید کاری کنیم تا شاخصهایی مانند بیکاری، نرخ رشد اقتصادی یا تورم در مقاطع زمانی کوتاه مدت احصاء و منتشر شود.

,

رئیس مرکز ملی آمار با انتقاد از اینکه برخی از دستگاه‌ها خود را مالک اطلاعات آماری می‌دانند تاکید کرد: تمام دستگاه های کشور باید ریز‌داده‌های خود را در اسرع وقت در اختیار مرکز ملی آمار قرار دهند.

,

پارسا در ادامه با اشاره به وضعیت اشتغال در کشور گفت: برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل نیازمند افزایش 4 درصدی تعداد خالص شاغلین در کشور هستیم.

,

وی افزود: از سال 1365 تا 1395 متوسط رشد تعداد شاغلین در کشور حدود 2.5 درصد بوده است اما این عدد در خود سال 95 به 2.8 درصد رسیده است.

,

رئیس مرکز ملی آمار با بیان اینکه نرخ رشد تعداد خالص شاغلین در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد بوده است گفت: در سالهای 84 تا 92 سالانه 76 هزار شغل در کشور ایجاد شده بود.

,

پارسا از ایجاد سالانه 489 هزار شغل طی سالهای 92 تا 95 در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته بالغ بر 650 هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

,

وی با بیان اینکه برای عبور از بحرانی بیکاری نیازمند ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور هستیم تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند هماهنگی دستگاه های اجرایی و بکارگیری ظرفیت های مختلف کشور است.

,

رئیس مرکز ملی آمار نرخ بیکاری جوانان بین 15 تا 24 ساله را 29 درصد عنوان کرد و گفت: بر اساس سرشماری سال 1395 در حال حاضر بالغ بر 3 میلیون و 203 هزار بیکار مطلق در کشور وجود دارد و وضعیت اشتغال 9 میلیون نفر نیز کمتر از تمام وقت است.

,

پارسا ادامه داد: در کشور بیش از 22 میلیون و 5 هزار نفر نیز بین 1 تا 44 ساعت در هفته کار می کنند.

,

وی با بیان اینکه بالغ بر 12 میلیون نفر نیز بیش از  44 ساعت در هفته کار می کنند اظهار کرد: بر اساس محاسبات صورت گرفته حدود 1 میلیارد نفر ساعت در هفته کار انجام می شود که اگر این میزان را بر تعداد شاغلین تقسیم کنیم حاصل آن به متوسط 44 ساعت کار در هفته نزدیک خواهد بود.

,

رئیس مرکز ملی آمار تصریح کرد: طی 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 16 هزار بیکار جدید به تعداد خالص بیکاران کشور اضافه شده است.

,

پارسا خاطرنشان کرد: تعداد بیکاران کشور در پایان هر فصل پایش شده و میانگین 4 فصل به عنوان نرخ بیکاری کشور اعلام می شود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه