اخبار داغ

مراسم سالگرد سی و یکمین عروح آسمانی شهید رحیم قادری/تصاویر

مراسم سالگرد سی و یکمین عروح آسمانی شهید رحیم قادری/تصاویر
سی یکمین سالگرد شهادت شهید رحیم قادری با حضور مسئولین و خانواده شهدا در مسجد روستای میدان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ مراسم سی و یکمین سالگرد شهادت شهید رحیم قادری با حضورخانواده های شهدا،  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، بخشدار هنزاء و جمعی از مسئولین و اهالی روستا در مسجد روستای میدان شهرستان رابر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

این مراسم با یاد خاطره شهید رحیم قادری، شهید عیسی جهانشاهی، شهیدان فیروزی با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدی و مداحی کربلایی خواجه حسنی برگزار شد.

,

, , ,

در این مراسم حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر با  گرامیداشت یاد و خاطر شهدا گفت: شهدا معتقد به خداوند، نبی مکرم اسلام خاتم الانبیاءحضرت محمد  مصطفی (ص) و امامت ۱۲امام و چهارده معصوم که در عصر حاضر معتقد به نائب امام زمان (علیه السلام) ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(حفظ الله ) است.

,

وی با اشاره به توصیه های  شهدا در وصیت نامه هایشان افزود: سفارش امام راحل به مطالعه و دقت در وصیتنامه های شهداست که به حفظ حجاب، حفظانقلاب، تنها نگذاشتن اماممان ، پایبندی به ارزشهای انقلاب از تأکیدات و اعتقاد شهدابرشمرد .

,

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه بعضی ها در لباس پیغمبر جسارت به اعتقادات شهدا می کنند تصریح کرد: انسان خوب مقامش از  فرشتگان هم بالاتر است مثل شهدا( شهید عیسی جهانشاهی،شهید رحیم قادری و شهیدان فیروزی ) و بعضی انسان های بد از روباه حیله گرتر، از گرگ درنده تر و از الاغ نفهم تر می شود که اعتقادات شهدارا زیر سؤال می برند.

,

وی افزود: رحیم قادری نوجوان ۱۶ساله در جبهه که امروز برایش بزرگداشت گرفتیم ؛ خدا را شناخت و  باور کرد،  ایمانش به یقین رسید و خداوند خریدار دل عاشقش شد.

,

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه رابر با تأکید بر اهمیت و جایگاه شهدا تصریح کرد: حضرت محمد (ص) فرمود:  بالاترین مرگ ها در راه خدا به شهادت رسیدن است وی در جای دیگر می فرماید: شهادت، کفاره همه گناهان است بجز یک مورد! دینی که به گردن یکدیگر دارد.

,

وی اضافه کرد: هیچ قطره‌ای نزد خدای متعال، محبوب‌تر از دو قطره نیست: یکی قطره خونی که در راه خدا ریخته می‌شود، دیگری قطره اشکی که در تاریکیشب فقط به خاطر خدا ریخته می‌شود.

,

حجت الاسلام محمدی درباره محبت خداوند  گفت: خداوند در حدیث قدسی معروفی می فرماید: "من طلبنی وجدنی و من وجدنی عرفنی و من عرفنی احبنی و من احبنی عشقنی و من عشقنی عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلیّ دیته و من علیّ دیته فانا دیته" ؛ آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم. که مصداق بارز این حدیث امام حسین (علیه السلام) و شهداشدند.

,

دُر خاتون مادر شهید رحیم قادری نیز در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر،از خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار گفت:  شهید اخلاق خوبی داشت کسی مشکلی داشت کمکش می کرد.

,

مادر شهید ۱۰فرزند دارد که شهید دومین فرزند خانواده  بود واز لحظه شهادت پسرش می گفت: خیلی دلم برایش تنگ شده بود خبر شهادتش را از سپاه شنیدم، هنگامی که  بالین تابوت شهید بودم  پیکرش را بوسه باران کردم.

,

رحمان قادری برادر بزرگ شهید رحیم گفت: آرزوی شهید شهادت بود. شهید در زمان دوران ابتدایی روزها را مشغول کار و شب ها درس میخواندتا سال چهارم و پنچم مدرک ابتدایی اش را با این شرایط گرفت و دوران راهنمایی و دبیرستان لبیک گویان به ندای رهبر شتافت و در دومین بار که به جبهه رفته بود در عملیات کربلای پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

وی با بیان خاطره از برادر شهیدش که باعث رفت وآمد با اقوام و خویشانشان شد گفت: مرحوم پدرم اهل روستای راین بود وپدرم  از کودکی اینجا بود شهید بعد از سی سال  پدرم را با پای پیاده به پیش عمو، اقوام و خویشان برد و سالی نکشیدبعد از رفتن برادرم به جبهه شهید شد  اقوام و خویشان هم  در تشییع پیکر شهید حضور داشتند شهید بزرگوار رفت وآمدبا اقوام و عمویمان را برقرار کرد.

,

وی هدف از برگزاری این مراسمات را زنده نگه داشتن  یاد و خاطر و راه شهید دانست و افزود: مردم بدانند هدف شهید چه بود، شهید برای نگه داری از خاک ، وطن و ناموس جان  خود را کف دست گذاشت و در جبهه ها شتافت تا دشمن به این مرز و بوم تجاوز نکند و خون خود را پای درخت اسلام ریخت تا برای همیشه زنده بماند و حضرت مهدی موعود (عج) این پرچم را به دست گیرد.

,

شایان ذکر است شهیدوالامقام رحیم قادری متولد ۱۰ فروردین سال  ۴۹ در سن ۱۶ سالگی در عملیات کربلای ۵ روز ۱۴ اسفند سال ۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

,

فرازی از وصیت نامه این شهید بزرگوار

,

, , , , ,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه