اخبار داغ

برداشت 11 تن ماهی قزل آلا از استخر های پرورش ماهی شهرستان هیرمند

برداشت 11 تن ماهی قزل آلا از استخر های پرورش ماهی شهرستان هیرمند
رئیس اداره شیلات شهرستان هیرمند گفت: با پایان فصل پرورش ماهیان سردآبی عملیات صید و برداشت ماهی قزل آلا از تعداد 14 باب استخر پرورش ماهی در شهرستان هیرمند آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محب علی حیدری در گفت و گو با پایگاه خبری ندای هیرمند؛ گفت: از اوایل آبان ماه سال جاری تعداد ۳۵ هزار بچه ماهی قزل آلا در 14 باب استخرپرورش ماهی این شهرستان رها سازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری ندای هیرمند؛ ,

وی افزود: با پایان فصل پرورش ماهیان سردآبی عملیات صید و برداشت ماهی قزل آلا از تعداد 14 باب استخر پرورش ماهی در شهرستان هیرمند آغاز شده است.

,

رئیس ادراه شیلات شهرستان هیرمند بیان کرد: پیش بینی می شود حدود 11 تن ماهی قزل آلا از سطح استخرهای پرورش ماهی در شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

,

وی خاطرنشان کرد: همچنین به منظور دریافت ماهی با کیفیت و سالم و تامین ماهی شب عید شهروندان ماهی به صورت زنده و تازه در محل استخرهای پرورش ماهی بین شهروندان توزیع می شود.

,

حیدری افزود: وزن دلخواه قزل آلا در هیرمند ۵۰۰ گرم است و این نوع ماهی در بازار شهرستان های شمالی استان با قیمت کیلویی حدود ۱۴۰ هزار ریال به فروش می رسد.

,

رئیس اداره شیلات هیرمند تصریح کرد: دمای مساعد، استفاده از روش های نوین هوادهی، افزایش تراکم در واحد سطح باعث افزایش ۲۰ درصدی تولید نسبت به سال قبل شده است.

,

وی گفت: با آغاز فصل گرما معمولا پنج گونه ماهی شامل کپور معمولی، آمور (شیر ماهی)، فیتوفاگ، شیزوتراکس و بیگهد در استخرهای این شهرستان پرورش داده می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه