اخبار داغ

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری :

مطالبه گری باید عمومی شود/یکی از وظایف مهم خبرگان رهبری ساختارسازی هیئت اندیشه ورز است

مطالبه گری باید عمومی شود/یکی از وظایف مهم خبرگان رهبری ساختارسازی هیئت اندیشه ورز است
نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه و هدف خبرگان رهبری مطالبه گری عمومی است وقتی حاکمیت زیر بار سوال بدنه قرار گیرد ناچار است فاصله ها را به حداقل برساند که این اصل مهم از طرف مقام معظم رهبری به عهده مجلس خبرگان رهبری نهاده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛حجت الاسلام والمسلمین  امان الله علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: انقلاب ما با دیگر انقلاب ها تفاوت دارد ، این انقلاب متعلق به همه اقشار و ملت است نه یک اقلیت یا قشر خاص و باید از آن به خوبی مواظبت و مراقبت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی گفت: اگر ملت عقب رانده شود و  از مسئولین مطالبه نشود و  یک رخنه و خلائی بین ملت و حاکمیت افتد دچار آسیب های زیادی خواهیم شد.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وظیفه و هدف خبرگان رهبری مطالبه گری عمومی است وقتی حاکمیت زیر بار سوال بدنه قرار گیرد ناچار است فاصله ها را به حداقل برساند اینجاست که تفاوت بین انقلاب ما با دیگر انقلاب ها مشخص می شود زیرا صاحب انقلاب این مردم هستند.

,

وی ادامه داد: خطر ارتجاعی که مقام معظم رهبری مطرح کردند ممکن است به مرور زمان به خلقیات طاغوتی برگردیم.

,

علیمرادی با تاکید بر اینکه خبرگان رهبری وظیفه دارد گفتمان مطالبه گری را اشاعه دهد،  عنوان کرد: چه کسی باید ملت را مطالبه گر در صحنه قرار دهد که اگر درست نقش آفرینی شود مسائل به درستی حل خواهد شد و اگر مسئولین پاسخگو نباشند باید با آنان برخورد شود که متاسفانه در این سالها  مسائل و مشکلات زیادی بوجود آمد که اگر زودتر انجام می شد مردم با فسادها و اختلاس هاروبرو نبودند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهای اخلاقی که اولیاء دین به ما آموختند این بود که انسان قبل از اینکه به حساب هایش رسیدگی شود خود محاسبه شود، بیان داشت: انسان باید مسئولیت هایش را بشناسد و آن را درست انجام دهد .

,

علیمرادی اذعان داشت: باید  این سنت پاسخگویی و سنت سوال کردن رونق جدی پیدا کند و کسانی که مسئولیتی به عهده آنها گذاشته شده باید آماده پاسخگویی باشند و مردم نیز باید سنت سوال کردن و مطالبه گری را اصل قرار دهند.

,

وی همچنین به گزارش کوتاهی از اجلاس اخیر در خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: مهمترین حوادثی که در این اجلاس پیش آمد انتخابات مجدد هیئت رئیسه مجلس خبرگان بود که در این اجلاس آیت الله جنتی به عنوان رئیس و آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله موحدی کرمانی به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

,

علیمرادی با بیان  اینکه بخش اصلی خبرگان رهبری بحث ساختارسازی برای هیئت اندیشه ورز بود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری مسئولیت تشکیل  هیئت اندیشه ورز را به خبرگان رهبری سپرد و در این رابطه کارگروهی متشکل از 11 نفر انتخاب شدند.

,

وی  ادامه داد: کارگروهای حوزه های دین و فرهنگ، مسائل اقتصادی، اجتماعی، حقوقی و قضایی متشکل از 6 کارگروه زیر نظر هیئت اندیشه ورز مسئولیت را به عهده خواهند گرفت که اعضا و نمایندگان می توانند بیرون از این شاکله نیز باشند.

,

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مهمترین حادثه در اجلاس بعد از انتخاب هئیت رئیسه ساختارسازی برای هیئت اندیشه ورز بود.

,

وی گفت: مقام معظم رهبری فرمود نیاز است که یک نهادی از بالا مجموعه کار درون حکومت را پایش نماید و این کار نمی تواند از درون حکومت انجام شود، بنابراین باید از بدو تا آینده سیر حرکت انقلاب  مورد مطالبه قرار گیرد تا ببینیم در مسیر اهداف انقلاب چگونه بوده ایم برای مثال تحقق عدالت همه جانبه ، باید ببینیم در عدالت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و تعلیم و تربیت کجا هستیم و این وظیفه خبرگان رهبری است.

,

علیمرادی اذعان داشت: این انقلاب بنایش این است که وابسته به شرق و غرب نباشد بلکه متکی به اسلام و فرهنگ ملی خود باشد و ما نسبت به این شعار نه شرقی و نه غربی کجا قرار گرفته ایم و آیا سیر فرهنگی به طرف پالایش شرق است یا غرب  اینکه در چه موقعیتی قرار داریم.

,

وی ابراز داشت: در آخرین دیداری که مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان داشت گفت: ما در عدالت عقب ماندگی هایی داریم حال این مسئله باید بررسی شود و برای اینکه این ماموریت به خوبی به سرانجام برسد هیئت اندیشه ورز ایجاد شده است و پایش و مراقبت از انقلاب بر عهده مقام معظم رهبری است و وی در این رابطه از خبرگان رهبری کمک گرفتند زیرا ایشان به این مجلس امیدوار هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه