اخبار داغ

همزمان با روزهای پایانی سال

شور و نشاط در مدرسه مرزی گسیان در تعطیلی بی دلیل مدارس شهری

شور و نشاط در مدرسه مرزی گسیان در تعطیلی بی دلیل مدارس شهری
جُنگ شادی و مسابقات ورزشی ، بومی و محلی در آموزشگاه شهید عبدالله حسینی روستای مرزی گسیان بخش سیلوانای ارومیه در آستانه نوروز ٩٧ در حالی که تمامی مدارس شهری به علت های مختلف روزهای پایانی سال را تعطیل می کنند برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیلوانا نیوز، جُنگ شادی و مسابقات ورزشی ، بومی و محلی در آموزشگاه شهید عبدالله حسینی روستای مرزی گسیان بخش سیلوانای ارومیه در آستانه نوروز ٩٧ در حالی که تمامی مدارس شهری به علت های مختلف روزهای پایانی سال را تعطیل می کنند برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

بیشتر مدارس شهری با امکانات خاص خود و شهریه های سنگین روزهای پایانی سال را به علت های واهی تعطیل می کنند و این در صورتی است که تعطیلی مدارس به علت های مختلف از آلودگی هوا گرفته تا یخبندان و بارش برف صدای اعتراض خانواده ها را برآورده است .

,

اما در در مرزی ترین نقطه ی شمالغرب ایران اسلامی اوضاع متفاوت است .

,

معلمان دلسوز با از خودگذشتگی خاص خود از شهر ارومیه هر روز مهاجرت می کنند و بعد از طی مسافت ۶۰ کیلومتر از جاده های پر پیچ و خم ناهمواره شور و نشاط را به بچه های مرز نشین ایران اسلامی هدیه می دهند .

,

معلمان از خود گذشته ی آموزش و پرورش سیلوانا در اقدامی تحسین بر انگیز در روزهای پایانی سال  جشنواره ی ورزشی برگزار می کنند .

,

مسابقات ورزشی و جنگ شادی با حضور علیزاده دبیر هیئت ورزش های بومی محلی شهرستان ارومیه ، شوراها و دهیاران گسیان و شیخ زرد، دبیران، رابطین ورزشی بخش سیلوانا و دانش آموزان در آموزشگاه سید عبدالله حسینی گسیان برگزار شد.

,

این مسابقات با همت و تلاش رسول عبدالهی مدیر مدرسه ، سید عبدالله حسینی و معصومه شیخی رابط ورزشی بخش سیلوانا، با برگزاری بازی های بومی محلی و ورزشی در رشته های مختلف از جمله هفت سنگ، طناب کشی، فوتسال،طناب زنی، زاروکانه، پینگ پونگ بصورت یکروزه و با حضور حداکثری دانش اموزان مقطع راهنمایی در حیاط مدرسه برگزار گردید.

,

از نکات جالب توجه این جنگ شادی ، حضور معلمان و دانش آموزان در مسابقات بود که برگزاری مسابقات و ورزشهای بومی و محلی جو را شادتر و جذابتر می کرد و تیم داوری این بازی ها با وجود شرایط نامساعد جوی و بارش باران با تمام شور و انرژی همکاری و تا پایان برنامه ، مسابقات را مدیریت و قضاوت کرد.

,

در پایان‌ برنامه نیز به دانش آموزان برگزیده هدایا و جوایزی از طرف هیئت ورزش های بومی و محلی شهرستان ارومیه و همچنین لوح های تقدیری نیز به مدیر مدرسه و رابط بانوان بخش تقدیم گردید.

,

امیدواریم که برنامه های بومی و محلی توام با جنگ شادی  برای دانش آموزان بر احیای بازیهای بومی و محلی موثر باشد و با اجرای چنین برنامه هایی در ایام پایانی سال مانع به فراموشی سپرده شدن این ورزشهای دیرینه شود و به امید آنکه دانش آموزان و ورزش دوستان بخش سیلوانا بتوانند با همکاری و حضورشان در صحنه های ورزشی و کسب مقام های ملی و فرا ملی افتخار آفرین مرزوبوم عزیزمان ایران باشند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه