اخبار داغ

در گفتگو با مسئول بسیج وزارت نفت مطرح شد:

ملی شدن صنعت نفت برگ زرینی است در هشت سال دفاع مقدس

ملی شدن صنعت نفت برگ زرینی است در هشت سال دفاع مقدس
مسئول بسیج وزارت نفت گفت: ملی شدن صنعت نفت برگ زرینی است در مبارزات هشت سال دفاع مقدس؛ چرا که در هر کاری روحیه بسیجی و جهادی حاکم باشد با قاطعیت می توانیم بگوییم انقلابی در حال رخ دادن است و ملی شدنی پیش روست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی فلاح در گفتگو با درگزخبر؛ ضمن اشاره به وقایع تاریخی سال 1329 هجری شمسی اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت در زمان رضا شاه ملعون و همزمان با دوران نخست وزیری دکتر مصدق مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

 

,

مسئول بسیج وزارت نفت افزود: زمانی که اولین چاه نفت در ایران بیش از یکصد سال قبل در منطقه مسجد سلیمان کشف شد، مسئولان کشور هیچ آگاهی و درکی از این اتفاق مهم نداشتند و نفت تماما تحت استعمار انگلیس بود؛ متاسفانه دولت‌های وقت ایران هیچ گونه تلاش و توجهی برای احقاق حقوق مردم انجام ندادند.

,

 

,

وی تبیین کرد: با تعامل خوبی که بین آیت الله کاشانی، دکتر مصدق و نمایندگان همراه ایشان برقرار شد ماده واحده ملی شدن صنعت نفت در روز ۲۴ اسفند ماه سال ۱۳۲۹ در مجلس شورای ملی مطرح و در روز ۲۹ اسفندماه همان سال به تصویب رسید.

,

 

,

فلاح در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به مقدار زیادی مرهون صنعت نفت است؛ چرا که اعتصاب صنعتگران نفتی در آن بازه از زمان، رژیم پهلوی را به زانو درآورد.

,

 

,

مسئول بسیج وزارت نفت تشریح کرد: در حالی که یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ هشت ساله بر کشور ما تحمیل شد و بمباران‌های فراوانی در پایانههای مهم نفتی انجام شد، باز هم تولید و صادرات نفتی ما ادامه داشت و حتی یک روز این مساله متوقف نشد؛ این نشان از تلاشهای بی وقفه صنعتگران نفتی دارد که در کنار جهادگران، محور اقتصاد را حمایت کردند.

,

 

,

این مقام مسئول گفت: البته از ابتدا تاکنون مشکلاتی هم بر سر راه صنعت نفت وجود داشته و برخی از شاخصههای ملی شدن به صورت کامل محقق نشده اما میتوان گفت در مسیر حرکت به سوی ملی شدن قرار داریم.

,

 

,

فلاح توضیح داد: ملی شدن صنعت نفت وقتی تحقق پیدا می کند که در این زمینه استقلال کامل داشته و علاوه بر تولید تمام تجهیزات، اقدام به صدور فناوریهای نفتی کنیم اما امروز در بعضی قسمتها دست یاری ما به آن سوی مرزها بلند است.

,

 

,

 وی در ادامه سخنان خود با مقایسه انقلاب اسلامی و نهضت نفتی کشور تاکید کرد: ملی شدن صنعت نفت برگ زرینی است در مبارزات هشت سال دفاع مقدس؛ چرا که در هر کاری روحیه بسیجی و جهادی حاکم باشد با قاطعیت میتوانیم بگوییم انقلابی در حال رخ دادن است و ملی شدنی پیش روست.

,

 

,

 رئیس ستاد بازسازی عتبات وزارت نفت ادامه داد: صنعتگران نفتی ما با روحیه و تلاش جهادی خود موفق به تولید بسیاری از ادوات و لوازم مورد نیاز صنعت نفت شدند؛ امروز شاهد هستیم که بیش از 40 درصد تجهیزات نفتی کشور بومی شده داخل است.

,

 

,

فلاح تصریح کرد: اگر جوانان ما تفکر انقلابی و بسیجی نداشتند هیچ گاه به این سطح از بومی سازی در صنعت نفت نمی رسیدیم؛ امروز هم اگر همین طرز تفکر به درستی در میان مسئولان نفتی کشور حاکم میشد شاید خیلی کمتر دست نیاز به سوی کشورهای بیگانه دراز می کردیم.

,

 

,

وی افزود: لازمه تحقق کامل مقوله ملی شدن صنعت نفت، خود اتکایی و تلاش مجاهدانه است؛ اگر این مهم اتفاق بیفتد میتوانیم شاهد برپایی جشن واقعی صنعت نفت باشیم و البته در این راه باید قوای سه گانه کشور دست به دست یکدیگر داده و باعث پویایی صنعت نفت شوند.

,

 

,

فلاح تبیین کرد: بحث فرهنگسازی در خصوص جلوگیری از اتلاف و اسراف انرژی هم موضوع بسیار مهمی است که متاسفانه علاوه بر اینکه در کشور اسلامی قرار داشته و قائل به رعایت مسائل شرعی هستیم، توجهی به این مساله نداریم.

,

 

,

وی تاکید کرد: هر چه از عملکرد بد و غیر اصولی در حوزه انرژی فاصله بگیریم، بیشتر به استقلال نفتی نزدیک میشویم.

,

 

,

مسئول بسیج وزارت نفت خاطر نشان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا با مصرف صحیح فرآورده‌های نفتی کشور، به استقلال در این حوزه دست پیدا کرده و با تولید و صادرات این ثروت الهی، آسایش و رفاه قابل قبولی را برای مردم ایجاد کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه