اخبار داغ

اندر حکایت های پایتخت طبیعت ایران

خیابان های بدون سطل زباله در یاسوج/وقتی سطل زباله به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود+تصاویر

خیابان های بدون سطل زباله در یاسوج/وقتی سطل زباله به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود+تصاویر
سطل های زباله فلزی و بزرگی که در برخی از نقاط شهر یاسوج قرار دارند نه تنها به پاکیزه بودن شهر کمک نکرده اند بلکه خود به یک معضل تبدیل شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، شهر یاسوج با 250 هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است استانی که قریب به یک میلیون نفر جمعیت  دارد و یک درصد جمعیت ایران و یک درصد خاک ایران را تشکیل می  دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

 

,

یاسوج هر چند از شهرهای بزرگ ایران نیست اما پر جمعیت ترین شهر استان کهگیلویه و بویراحمد است که این روند افزایش جمعیت با توجه به پایتخت استان بودن هر ساله در حال افزایش است در حالی که بیساری از زیر ساخت های این شهر برای این تعداد جمعیت مهیا نشده است به همین دلیل گاهی با مشکلاتی از جمله حاشیه نشینی مواجهه می شود.

,

 

,

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت زیبایی  که دارد به عنوان پایتخت طبیعت ایران نامگذاری شده است و مردم این استان آن را به اسم استان چهارفصل می شناسند چرا که دارای دو اب و هوای سردسیری و گرمسیری است یعنی وقتی در زمستان در مناطق سردسیری باران و برف می بارد در مناطق گرمسیری این استان طبیعت زیبا و سرسبز قابل مشاهده است.

,

 

,

با وجود این ویژگی ها بنابراین شهر یاسوج به عنوان پایتخت این استان چهارفصل مسئولیت سنگین تری بر عهده دارد و باید این پایتخت طبیعت بودن در فضای شهر به زیبایی نمایان باشد چیزی که در شهر یاسوج کمتر به چشم می خورد.

,

 

,
 
,
, ,
 
,

فضای شهری یکی از ویژگی هایی است که به مردم آن شهر نشاط و شادابی می دهد اما در شهر یاسوج وقتی ساعت ها به دنبال جایی برای نشستن باشی و نیمکتی برای چند دقیقه استراحت پیدا نکنی دیگر نشاطی برای شاداب بودن نخواهی داشت وقتی چیزی میخوری و نمی خواهی پوستش را در خیابان بریزی و باید ساعت ها به دنبال سطل زباله باشی از مردم چه انتظاری می توان داشت.

,

 

,

به هر شهری که وارد شویم می بینیم که سطل های زباله ای شهرداری آن شهر ایجاد کرده است که هم یک نماد زیبایی است و هم زباله اما در خیابان های اصلی یاسوج نه تنها سطل زباله ای وجود ندارد بلکه آن تعدادی هم که وجود دارد متعلق به سالهای قبل است و یا زنگ زده اند و حتی به درد انداختن زباله نمی خورند شهر را زشت تر از قبل کرده اند.

,

 

,
, ,
 
,

گاهی در این شهر به جای دیدن سطل های زباله کوچک گاری های زباله بزرگ و آهنی دیده می شود که بر روی جدول قرار گرفته اند و اصلا وضعیت ظاهری مناسبی  ندارند به گونه ای که مردم به جای ریختن زباله در آن ترجیح می دهند در خیابان رها کنند تا بخواهند انقدر کش بیاورند که زباله را در سطل های بزرگ بیندازند.

,

 

,

این به اصطلاح سطل های زباله که در چند نقطه بیشتر دیده نمی شود  نه تنها فضای شهر را زیبا نکرده اند بلکه فضایی بسیار زشت به سطح شهر داده است به جای آنها می توان از سطل های کوچک با چهره ای بهتر استفاده کرد و یا با یک خلاقیت و ایده نو سطل هایی با کمترین هزینه در دسترس مردم قرار داده شود.

,

 

,

مسایلی کوچکی از جمله نبود سطل زباله به یک معضل بزرگ برای شهرداری تبدیل شده است از خرداد ماه که اعضای جدید شورای شهر بر سرکار آمدند و شهرداری جدید انتخاب شد انتظار می رود تغییراتی اساسی و قابل توجهی در منظر شهری دیده شود و مردم نیز منتظر این تغییرات هستند.

,

 

,

برخی نبود اعتبار را مطرح می کنند در حالی که گاهی با فکر و ایده نو می توان با کمترین هزینه شهری زیبا ایجاد کرد تها باید خلاقیت را به کار بست و تنها به دنبال هزینه های سرسام اور نباشند تا بتوانیم شهری زیبا و بدون زباله داشته باشیم.

,

 

,

گزارش و عکس: زهرا داوودی

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه