اخبار داغ

کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته ای / فناوری هسته ای راهی برای جبران کم آبی کشور

کاربردهای صلح آمیز انرژی هسته ای / فناوری هسته ای راهی برای جبران کم آبی کشور
یک کارشناس ارشد فیزیک اظهار داشت: انرژی هسته ای علاوه بر حفظ قدرت نظامی کاربردهای صلح آمیز فراوانی نیز دارد ، این کاربردها عبارتند از کاربرد آن در علم پزشکی ، صنعت ، کشاورزی ،.......ِو همچنین تولید برق از این انرژی ، که با صرف مقدار کمی انرژی هسته ای ، میتوان برای مدت طولانی ، نیروی برق تولید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان انرژی هسته ای یکی از علوم به روز جهان است که در کشور ما مسائل سیاسی بسیاری را در پی داشته است. این علم اگر در راستای اهداف بشر دوستانه استفاده شود میتواند به نجات انسان ها کمک کند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان,

دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای در خصوص کاربردهای انرژی هسته ای اظهار داشت :فناوری هسته ای گذشته از کاربردهای نظامی که دارد و کشور های توسعه یافته  و قدرتمند جهان  ، برای حفظ موقعیت و قدرت نظامی خود ، از آن بهره میبرند ، کاربردهای صلح آمیز فراوانی نیز دارد ، این کاربردها عبارتند از  کاربرد آن در علم  پزشکی ، صنعت ، کشاورزی ،.......ِو همچنین تولید برق از این انرژی ، که با صرف مقدار کمی انرژی هسته ای ، میتوان برای مدت طولانی ، بدون نیاز به آب ، نیروی برق تولید کرد .
در علم پزشکی  برای تشخیص بیماری ها و درمان سرطان ها  ، رادیو ایزوتوپ و انواع رادیو داروها را میتوان با آن تولید نمود , وابستگی کشور را به مراکز تولید کننده داروها ی خارجی ، از بین برد .
ضمن اینکه   انرژی هسته ای قابلیت تبدیل به انرژی های دیگر را نیز  دارد اما عکس آن امکان پذیر نیست . 

,
,
,

 

,

کاربردهای فناوری هسته ای در علم پزشکی
در علم پزشکی کاربردهای فراوان دیگری نیز  دارد که بصورت تشعشعات هسته ای به کار می رود . در رادیو گرافی ، گاما اسکن ، استرلیزه کردن هسته ای ، میکروب زدایی وسایل پزشکی با پرتوهای هسته ای ،،،، اینگونه کاربرد ها را به راحتی میتوان با جستجوی  مختصر در اینترنت ، یافت  اما مسئله اصلی ، دست یابی به صنعت انرژی هسته ای و فناوری و نگهداری و رشد و تقویت آن است .
ظهرابی تصریح داشت :دانشمندان عزیز کشور  به این صنعت دست یافتند و تعداد زیادی از این عزیزان هم به شهادت رسیدند ,مسئولیت حفظ و حراست از این صنعت بر عهده دانشجویان و دانش آموختگان این رشته است.

, کاربردهای فناوری هسته ای در علم پزشکی,
,
,

 

,

فناوری هسته ای راهی برای جبران کم آبی کشور

, فناوری هسته ای راهی برای جبران کم آبی کشور,

کشور ما در شرایطی به سر میبرد که با کمبود منابع آبی مواجه شده است و از سوی دیگر با وارد کردن محصولات  تراریخته  سلامتی جامعه ایرانی را به  خطر می اندازند .با این صنعت ، می توان بجای استفاده از آب برای تولید برق ، از انرژی هسته ای استفاده نمود, بسیاری از داروهای مورد نیاز کشور را تولید کرد .
دانشجوی کارشناسی ارشد فزیک تاکید داشت :انرژی هسته ای مستلزم حمایت دولت و مردم  صنعت هسته ای است  که بتوان تا حد ممکن این صنعت را گسترش داد .

,
,

ظهرابی خاطر نشان کرد  :مباحث زیادی در فیزیک مطرح میشود ، که تقریبا با همه  زندگی افراد سروکار دارد,کار و انرژی و زمان و سرعت و ..........,کلی از مباحث دیگر اما در این بین  دو  مسئله مهم و اساسی مطرح میشود ، یکی از آنها مبحث صنعت هسته ای است ,و دیگری مبحث  ابررسانایی و تولید انرژی از نور خورشید بدون اتلاف انرژی می باشد .اکثر کشورهای پیشرفته در زمینه ابررسانایی کار و فعالیت دارند و اقداماتی انجام داده اند . اما متاسفانه در ایران امکانات و شرایط تحقیق و مطالعه و کار بر روی مبحث ابر رسانایی بطور تخصصی وجود ندارد ، اگر مسئولین بتوانند حمایت بهتر و بیشتری از مراکز علمی و تحقیقاتی داشته باشند  و زمینه رشد آنها را فراهم آورند ,قطعا دانشمندان ما می توانند در این زمینه هم به سطوح بالایی دست پیدا کنند , بخشی از تولید و مصرف انرژی کشور را از این طریق تامین نمایند .
دانسجوی کارشناسی ارشد فیزیک به  دلیل علاقه اش به این رشته اشاره داشت و گفت : مسئله ابررسانایی و کاربردهایش ، باعث علاقه مندی من به رشته  فیزیک شده است .

,
,

 

,

انتهای پیام / 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه