اخبار داغ

طراح تشکیل وزارتخانه‌ گردشگری؛

می‌خواهیم مسئول گردشگری کشور را در برابر نمایندگان ملت پاسخگو کنیم/ در طول پنج سال اخیر 4 بار رئیس سازمان گردشگری را عوض کرده‌اند!

می‌خواهیم مسئول گردشگری کشور را در برابر نمایندگان ملت پاسخگو کنیم/ در طول پنج سال اخیر 4 بار رئیس سازمان گردشگری را عوض کرده‌اند!
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس نبود ثبات مدیریتی و عدم پاسخگویی معاون رئیس‌جمهور در برابر نمایندگان مجلس را از علل اصلی تشکیل وزارتخانه گردشگری برشمرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به رأی کمیسیون ویژه مجلس به ایجاد وزارتخانه گردشگری، ابراز داشت: یکی از طراحان تشکیل این وزارتخانه شخص بنده هستم و از زمان شکل‌گیری این طرح مخالفان زیادی با استماع ادله و مشاهده ساختار دولتی کشورهای توریست‌پذیر متقاعد شده و با ایجاد وزارتخانه گردشگری موافقت کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در حوزه‌ی گردشگری مشکلات زیادی وجود دارد و این نقایص تنها محدود به آذربایجان‌شرقی نمی‌شود؛ در بررسی‌هایی که داشتیم متوجه شدیم کشورهای گردشگرپذیر وزارتخانه‌لای مستقل برای این حوزه دارند و این امر موجب پیشرفت آنان در این زمینه شده است.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقاد آناج مبنی بر تضاد تشکیل وزارتخانه‌های جدید با سیاست چابک‌سازی دولت، تصریح کرد: ما درصدد افزایش نیرو و پرسنل دولت نیستیم و نمی‌خواهیم بروکراسی‌های اداری را افزایش دهیم، تنها اداره‌کل گردشگری به وزارتخانه تبدیل می‌شود تا مسئول مربوطه در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشد.

,

وی اذعان داشت: با وجود مشکلات متعدد در حوزه گردشگری، مسئول مربوطه در برابر نمایندگان مجلس پاسخگو نیست و از سویی دیگر در طول سال‌های اخیر پنج سال اخیر، 4 بار رئیس سازمان گردشگری کشور تغییر کرده و این بی‌ثباتی مدیریتی خود موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

,

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تشکیل وزارتخانه گردشگری بر ثبات مدیریتی می‌افزاید و در حالت عادی مسئول این حوزه به مدت 4 سال عنان کار را در دست می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد با طرح این موضوع در صحن علنی طی روزهای آتی، نمایندگان ملت به ایجاد وزارتخانه گردشگری رأی مثبت دهند.

,

وی در پایان در خصوص تشکیل وزارتخانه‌های دیگر نیز اظهار داشت: در حال حاضر مجلس درصدد تشکیل وزارتخانه جدیدی نیست اما این احتمال وجود دارد در آینده به سبب افزایش کارایی ارگان‌ها، وزارتخانه‌های ادغامی، تفکیک شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه