اخبار داغ

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

نوسازی و بهسازی 52 درصد مساکن روستایی استان/ به صدا در ‌آمدن زنگ خطر حاشیه‌نشینی در روستاهای اطراف تبریز

نوسازی و بهسازی 52 درصد مساکن روستایی استان/ به صدا در ‌آمدن زنگ خطر حاشیه‌نشینی در روستاهای اطراف تبریز
باباپور با اشاره به اینکه طرح ویژه مسکن روستایی گفت: در این طرح تعداد ۲۸۳ هزار واحد مسکونی برای استان تعیین شده بود که بیش از ۵۲ درصد آن نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حافظ باباپور در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد انقلاب اسلامی اظهار داشت: این بنیاد پس از پیروزی انقلاب اسلامی به جهت رفع نیاز محرومان به تبع فرمان امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: یکی از طرح‌های جامعه بنیاد، طرح هادی بوده و در تمام روستاهای بالای یک صد خانوار که شامل 713 روستا می‌باشد، اجرایی گردیده است.

,

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به صدور سند و توزیع قیر رایگان در روستاها، گفت: تنها در سال گذشته 15 هزار تن سهمیه قیر رایگان در روستاهای استان توزیع شده است.

,

باباپور تصریح کرد: در طرح ویژه مسکن روستایی بالغ بر 52 درصد واحدهای مسکونی نوسازی و مقاوم‌سازی گردیده که نسبت به میانگین کشوری در طراز بالایی قرار دارد.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: در زلزله سال 91 اهر و ورزقان بیش از 20 هزار واحد روستایی و 5 هزار واحد شهری نوسازی وبازسازی شدند.

,

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان متذکر شد: اعتبارات بنیاد در سال 96 بالغ بر 55 میلیارد تومان تعیین شده بود که 32 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

,

باباپور از اجرای 544 پروژه استانی خبر داد و افزود: سال گذشته ۵۵۳ پروژه استانی تعریف شده بود که از محل اعتبارات ملی ۳۱ روستا بود.

,

این مقام مسئول بیان کرد: در سال جاری معابر 250 روستا آسفالت ریزی شده که بالغ بر۴۲۰ پروژه با تامین اعتبار عملیات اجرای طرح هادی اجرایی خواهد داشت.

,

باباپور اجرای طرح هادی در ۱۱ شهر و ۲۲ روستا، اجرای آسفالت از محل قیر رایگان در ۱۱ شهر و ۳۹ روستا، اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در ۲۱ شهرستان، افتتاح نمادین واحد مسکونی بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب، افتتاح اختتامیه سهمیه ۹۶ واحد احداثی از محل کمک‌های بلاعوض مشمولیت بهزیستی در ۲۱ شهرستان، تحویل اسناد مالکیت شهری و روستایی به متقاضیان در ۲۱ شهرستان را از جمله پروژه‌های پیش‌بینی شده بنیاد مسکن استان عنوان کرد.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در اطراف کلانشهر تبریز با حاشیه‌نشینی روستایی مواجه هستیم که روستای چاوان، باغ معروف و کجوار با وجود بیش از ۴۰۰ خانوار حاشیه‌نشین زنگ خطر را در این منطقه به صدا در آورده است.

,

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی یادآور شد: بافت فرسوده دارای چند ویژگی از جمله ریزدانه، زیر 60 متر مربع و بدون اصول فنی ساخت و ساز و کمتر از عرض معبر 6 متر هستند که این پدیده در تبریز کنترل شده ولی در روستاهای اطراف در حال افزایش است..

,

باباپور متذکر شد: این مساکن چون خارج از محدوده‌ی طرح هادی شکل می‌گیرند تحت مدیریت ما قرار ندارند و حریم شهرداری‌ تبریز محسوب می‌شود

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه