اخبار داغ

مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه در دهگلان

کشت 1800 هکتار مزارالگویی کشت ارقام فرانسوی در کشورایران/ کشت 150 هکتار کلزا در دهگلان و قروه

کشت 1800 هکتار مزارالگویی کشت ارقام فرانسوی در کشورایران/ کشت 150 هکتار کلزا در دهگلان و قروه
مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه از کشت 1800 هکتار مزارع الگویی در کشور ایران و استان کردستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دهگلان شیدا،عصر دیروز مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه، نماینده وزارت جهاد کشاورزی، نماینده سازمان جهاد کشاورزی کردستان، رئیس و  پرسنل اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان از مزرعه پایلوت کشت ارقام کلزای فرانسوی در شهرستان دهگلان بازدید نمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,



 دراین بازدید جمال ساروقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهگلان  اظهار داشت: در کل شهرستان دهگلان 500 هکتار محصول کلزا کشت شده که از این 500 هکتار 75 هکتار تحت نظر شرکت اورالزفرانسه بعنوان پایلوت کشوری کشت شده است.


مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در حال حاضر حدود 1800 هکتارمزارع الگوی کشت ارقام  فرانسوی تحت نظارت شرکت اورالز فراسنه در کردستان و 6 استان دیگر جمهوری اسلامی ایران درحال انجام است.


 وی افزود:من مطمئنم که کشور ایران جایگاه بسیارعظیم و وسیع برای توسعه کشت کلز دارد به ویژه استان کردستان که دارای  قابلیت و پتانسیل بسیار خوب برای توسعه این محصول است.


 مدیر توسعه شرکت اورالز فرانسته در ادامه گفت: با توجه به تکنولوژی های هیبریدی که یک تکنولوژی برتر است به وضوح مشاهد می شود که به رغم سرمای شدید اخیر در کردستان بعد از یک هفته با مراجعه به مزارع متوجه خواهید شد که هیبریدی چه قابلیتهای در برابر سرما دارد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان: 150 هکتار کلزا در شهرستانهای قروه و دهگلان کشت شده است


سپهری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان در ادامه در گفتگو با خبر نگار ما با اشاره به تناوب های بسیار مهم در ایران و بالاخص در کردستان گفت: تناوب کشت گیاه روغنی و کشت کلزا امسال در کردستان درسطخ 2 هزار و 56 هکتار با همت کشاورزان و مجموعه جهاد کشاورزی شهرستانهای استان کردستان صورت گرفته است.


 وی در ادامه اظهار دشت: ما برای اینکه بتوانیم دانش روز دنیا را به سطح مزارع  انتقال دهیم از طریق وزارت جهاد کشاورزی با شرکت اورالز قرا دادی منعقد شده که در استان کردستان 150 هکتار و در شهرستانهای دهگلان و قروه در سطح 150 هکتار مزارع پایلوت و الگو اجرا گردید که این ارقام هم پر محصول و هم مقاوم در برابر سرما است.


سپهری افزود: امیدواریم با اجماع نظر کارشناسان بتوانیم  پایداری تولید برای محصول کلزا و تناوب بسیار خوب برای محصول گندم در استان کردستان داشته باشیم.
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه