اخبار داغ

«استان مجازی» قربانی تغییرات مکرر مدیریت ارشد کرمانشاه؛

ناکامی یک ابرپروژه کاغذی

ناکامی یک ابرپروژه کاغذی
ابرپروژه «استان مجازی» که سال 93 با پایلوت قرار دادن کرمانشاه کلید خورد، با گذشت حدود 4 سال هنوز نتوانسته بروز و نمود چندانی در سطح استان داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به  نقل از  مرصاد  40 ماه از اجرایی شدن طرح استان مجازی که کرمانشاه به عنوان پایلوت آن انتخاب شد می گذرد و با اینکه قرار بود تا 30 ماه پس از اجرا شاهد تحقق کامل آن باشیم هنوز هم این طرح نمود چندانی در استان نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

با وجود تلاش تمام عیار مدیران وقت در زمان انعقاد قرارداد اجرای این طرح برای رنگ و لعاب دادن به آن و همچنین قرار دادن آن به عنوان یکی از محورهای توسعه استان آن هم با وجود عدم زیرساخت های مناسب چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ فرهنگی اما با تغییر چندباره مدیریت ارشد استان این پروژه هم به کلی فراموش شد.

اگر از فراموش شدن این ابرپروژه صحبت می کنیم به خاطر این است که اهداف مورد نظر آن اگر اغراق نباشد که نیست در هیچ یک از مسیرهای پیش بینی شده به مقصد نرسیده است.

مهمترین پروژه در برنامه استان مجازی، منطقه ویژه اقتصاد مجازی است که دستگاه مسئول آن اتاق بازرگانی است که البته اقدامات خوبی برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شده بود اما به واقع چیزی از آنها عملیاتی نشد.

توسعه گردشگری مجازی هم از دیگر پروژه های تعریف شده برای تبدیل شدن کرمانشاه به استان مجازی است که می باید از سوی دستگاه های حوزه گردشگری پیگیری می شد با اقداماتی از قبیل ایجاد پورتال گردشگری مجازی با پشتیبانی از زبان های مختلف، ارائه خدمات پشتیبانی الکترونیکی از گردشگران در طول سفر و... که چیزی از این اقدامات هم به مرحله اجرا نرسید.

از دیگر پروژه های ناموفق زیرمجموعه این ابرپروژه می توان به ایجاد و توسعه بازار مجازی (آنلاین)، ایجاد و توسعه پورتال تجارت الکترونیک استان و ایجاد و راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات بین خدمات الکترونیک و همچنین ایجاد و توسعه پورتال استان مجازی کرمانشاه اشاره کرد.

گسترش بلیط الکترونیک برای مسافرت درون شهری و خدمات اماکن عمومی که از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است که متاسفانه تاکنون شاهد تحقق این موضوع نبوده ایم و هنوز هم ناوگان درون شهری ما اعم از اتوبوس ها و تاکسی لنگ پول خورد هستند!

تیم خدمات جامع اطلاع رسانی و تبلیغات شهری هم در قالب این پروژه باید می توانست تاکنون خدمات غیرحضوری و الکترونیکی ارائه دهد، اما سطح تبلیغات شهری ما هنوز هم در حد بنر و پلاکارد است.

شاید اگر برنامه ایجاد و توسعه پورتال شهروندی (فرهنگی) استان مجازی که قرار بود خدمات فرهنگی مجازی ارائه کند اجرایی می شد حالا دیگر شاهد ایستادن در صف سینماها و مراکز فرهنگی برای گرفتن بلیط نبودیم و آنلاین رزرو مورد نظر را انجام می دادیم، کاری که حتی سایر استانها که داعیه استان مجازی را هم ندارند خیلی بهتر از کرمانشاه اجرا می کنند.

در توسعه توریسم درمانی مجازی هم که نیازی به گفتن نیست، چون حتی در سیستم نوبت دهی داخلی هم ما با مشکل مواجهیم، چه برسد به مشاوره و ویزیت از راه دور توریست ها و سامانه های نوبت دهی.

با این تفاسیر انگار این ابرپروژه کاغذی که می توانست تحولات عظیمی را در توسعه استان کرمانشاه ایجاد کند قربانی تغییرات مکرر مدیریت ارشد استان شده و عزم جدی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

,

با وجود تلاش تمام عیار مدیران وقت در زمان انعقاد قرارداد اجرای این طرح برای رنگ و لعاب دادن به آن و همچنین قرار دادن آن به عنوان یکی از محورهای توسعه استان آن هم با وجود عدم زیرساخت های مناسب چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ فرهنگی اما با تغییر چندباره مدیریت ارشد استان این پروژه هم به کلی فراموش شد.

,

اگر از فراموش شدن این ابرپروژه صحبت می کنیم به خاطر این است که اهداف مورد نظر آن اگر اغراق نباشد که نیست در هیچ یک از مسیرهای پیش بینی شده به مقصد نرسیده است.

,

مهمترین پروژه در برنامه استان مجازی، منطقه ویژه اقتصاد مجازی است که دستگاه مسئول آن اتاق بازرگانی است که البته اقدامات خوبی برای اجرایی شدن آن در نظر گرفته شده بود اما به واقع چیزی از آنها عملیاتی نشد.

,

توسعه گردشگری مجازی هم از دیگر پروژه های تعریف شده برای تبدیل شدن کرمانشاه به استان مجازی است که می باید از سوی دستگاه های حوزه گردشگری پیگیری می شد با اقداماتی از قبیل ایجاد پورتال گردشگری مجازی با پشتیبانی از زبان های مختلف، ارائه خدمات پشتیبانی الکترونیکی از گردشگران در طول سفر و... که چیزی از این اقدامات هم به مرحله اجرا نرسید.

,

از دیگر پروژه های ناموفق زیرمجموعه این ابرپروژه می توان به ایجاد و توسعه بازار مجازی (آنلاین)، ایجاد و توسعه پورتال تجارت الکترونیک استان و ایجاد و راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات بین خدمات الکترونیک و همچنین ایجاد و توسعه پورتال استان مجازی کرمانشاه اشاره کرد.

,

گسترش بلیط الکترونیک برای مسافرت درون شهری و خدمات اماکن عمومی که از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده است که متاسفانه تاکنون شاهد تحقق این موضوع نبوده ایم و هنوز هم ناوگان درون شهری ما اعم از اتوبوس ها و تاکسی لنگ پول خورد هستند!

,

تیم خدمات جامع اطلاع رسانی و تبلیغات شهری هم در قالب این پروژه باید می توانست تاکنون خدمات غیرحضوری و الکترونیکی ارائه دهد، اما سطح تبلیغات شهری ما هنوز هم در حد بنر و پلاکارد است.

,

شاید اگر برنامه ایجاد و توسعه پورتال شهروندی (فرهنگی) استان مجازی که قرار بود خدمات فرهنگی مجازی ارائه کند اجرایی می شد حالا دیگر شاهد ایستادن در صف سینماها و مراکز فرهنگی برای گرفتن بلیط نبودیم و آنلاین رزرو مورد نظر را انجام می دادیم، کاری که حتی سایر استانها که داعیه استان مجازی را هم ندارند خیلی بهتر از کرمانشاه اجرا می کنند.

,

در توسعه توریسم درمانی مجازی هم که نیازی به گفتن نیست، چون حتی در سیستم نوبت دهی داخلی هم ما با مشکل مواجهیم، چه برسد به مشاوره و ویزیت از راه دور توریست ها و سامانه های نوبت دهی.

,

با این تفاسیر انگار این ابرپروژه کاغذی که می توانست تحولات عظیمی را در توسعه استان کرمانشاه ایجاد کند قربانی تغییرات مکرر مدیریت ارشد استان شده و عزم جدی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه