اخبار داغ

استاندار همدان:

بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده ایم

بیش از ۲۰ هزار شغل در استان ایجاد کرده ایم
استاندار همدان با اشاره به تعهدات استان در سال 96 به منظور ایجاد ۱۹ هزار و900 شغل گفت: خوشبختانه تا امروز موفق به ایجاد بیش از ۲۰ هزار شغل در استان شده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛، به نقل از نافع،محمدناصر نیکبخت در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان اظهار کرد: تا امروز تعداد ۲۰ هزار و ۷۱۶ شغل از تعهد ۱۹ هزار و ۹۰۰ شغل در استان همدان ایجاد شده است و امید است بتوانیم این میزان را به تعداد ۳۰ هزار شغلی که پیش بینی کرده ایم برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی تصریح کرد: لازم است تیم ارزیابی و راستی آزمایی در شهرستان ها شکل گرفته و آمار مشاغل ایجاد شده را  مورد بررسی قرار دهد و البته انتظار می رود در سال جدید تلاش بیشتری برای ایجاد شغل در استان شکل بگیرد.

,

استاندار همدان افزود: امسال سال حمایت از کالای داخلی نامیده شده است و باتوجه به نامگذاری سالهای قبل بر مبنای اقتصاد مقاومتی و تقویت اشتغال و تولید، انتظار می رود امسال در زمینه تولید کالاهای داخلی پیشرفت های چشمگیری داشته و در حمایت از تولیدات آنها بکوشیم.

,

 

,

وی ضمن تأکید بر لزوم همراهی و همکاری در تحقق شعار سال گفت: طبق آمار تأمین اجتماعی ۳۵ هزار شغل در استان ایجاد شده که من مایل هستم با ایجاد مشاغل از مجرای کارگروه اشتغال، این آمار از دبیرخانه این کارگروه منعکس شود.

,

 

,

نیکبخت با اشاره به نرخ ۳.۵ درصدی مشارکت اقتصادی استان بیان کرد: ما باید نرخ مشارکت اقتصادی استان را بیش از این بالا ببریم.

,

 

,

وی در ادامه گریزی هم به راه اندازی خطوط هوایی همدان-تهران داشت و تبیین کرد: تعهد ما ۵۰ نفر در هر پرواز باشد البته چارتر نیست اما وعده کرده ایم پس از دو ماه این ظرفیت به بیش از ۵۰ نفر افزایش یابد.

,

 

,

استاندار همدان با بیان اینکه متأسفانه هیچ مدیری تاکنون از این پرواز استفاده نکرده است گفت: در حال حاضر حدود ۱۸ نفر از این پرواز بهره مند شده اند که باید افزایش یابد تا این پرواز دارای توجیه مناسب شود.

,

وی به برگزاری نخستین جشنواره ملی انیمیشن و رویدادهای گردشگری ۲۰۱۸ در همدان اشاره و تأکید کرد: دستگاهها باید مشارکت لازم را در اجرای موفق برنامه های مذکور داشته باشند تا جذب سرمایه گذاری در استان به نحو احسنت اتفاق افتد.

,

نیکبخت عنوان کرد: هیچ استانی به اندازه همدان جلسات اشتغال ندارد و در هیچ استانی به اندازه همدان، استاندار برای پیگیری مسائل اشتغال در جلسات حضور ندارد و قطعا ما جزء استانهای متوسط به بالا هستیم با این حال، در آمار ارائه شده به جایگاه مورد نظر دست نیافته ایم که جا دارد در این موقعیت یقه پاره کنیم زیرا کار انجام شده اما به دلیل عدم ثبت در سامانه جایگاهی در آمار کشور نداریم.

,

وی همچنین خطاب به مدیرعامل جدید بانک ملت در استان همدان گفت: در این شهر تا می توانند به روند کار قفل میزنند و من خواهشم از شما این است که به حرف بانکیها در همدان گوش ندهید.

,

استاندار همدان در این جلسه با اشاره به آمار وزارت کشور در خصوص جذب تسهیلات اشتغال عنوان کرد: در این آمار ما نه جزء ۶ مورد نخست بودیم و نه در ۱۵ رتبه پایانی، در حالی که من انتظار داریم در رده ۶ استان نخست در جذب اعتبارات اشتغال باشیم.

,

**دو هزار و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی استان در سال ۹۶

, **دو هزار و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی استان در سال ۹۶, **دو هزار و ۷۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی استان در سال ۹۶,

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان همدان در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه اشتغال در سال ۹۶ اظهار کرد: تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته مجموعا ۲ هزار و ۷۱ میلیارد تومان از اعتبارات بانکهای استان بوده است که در بخش صنعت ۷۷۷هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان و در بخش  اشتغال روستایی ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

,

احمد توصیفیان با بیان اینکه ۳۶۸ میلیارد تومان معادل ۳ برابر میانگین کشوری طرح اشتغال در استان ارائه شده است گفت: در حوزه اشتغال فراگیر ۴۷۷ طرح مصوب شده که ۳۰۲ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد.

,

**جذب ۷۳ درصدی تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد

, **جذب ۷۳ درصدی تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد, **جذب ۷۳ درصدی تسهیلات اشتغالزایی در کمیته امداد,

پیمان ترکمانه: کل سهیمه ابلاغی به کمیته امداد از محل منابع بانکی ۴۷ میلیارد تومان بوده که ۳۴.۵ میلیارد تومان معادل ۷۳ درصد جذب شده و مابقی تا خردادماه قابل جذب است.

,

وی بیان کرد: در این اعطای تسهیلات، ۱۳.۵درصد از منابع داخلی پرداخت شده است که از مجموع مشاغل ۶۲ درصد در حوزه کشاورزی و صنعت بوده و ۵۷ درصد در حوزه زنان سرپرست خانوار و ۴۳درصد مردان است.

,

"سلامتی" فرماندار رزن نیز در این جلسه از روند اعطای تسهیلات روستایی ابراز گلایه کرد و گفت: وثایق روستایی در ارزیابی مجدد پذیرفته نمی شود و این مهمترین مشکل اشتغالزایی روستایی است و طولانی شدن روند تصویب تا پذیرش مشکل دیگر در این بخش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه