اخبار داغ

باهدف کاهش بیماری های حیات وحش:

آغاز ضدعفونی منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری

آغاز ضدعفونی منابع آبی مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری گفت: ضدعفونی کردن بیش از 150 آبشخور و منابع آبی در مناطق حفاظت شده در این استان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  شهرام احمدی مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر؛  اظهار کرد: برای کاهش بیماری های واگیردار خصوصا جلوگیری از انتقال بیماری بین دام های اهلی و وحشی، باتوجه به شیوع برخی از این بیماریهای در سالیان اخیر، حفاظت محیط زیست با همکاری اداره کل دامپزشکی استان طرح پاکسازی و ضدعفونی منابع آبی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان را آغاز نموده است.

احمدی انجام این اقدام، پیش از ورود دامهای اهلی به مناطق را مؤثر ارزیابی کرد و تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز بیماریهای واگیردار اخیر، در حیات وحش استان دریافت نشده است.

به گفته وی، ‌از چهار سال گذشته تا کنون به منظور مقابله با این بیماری در دو نوبت آبشخورهای حیات وحش و منابع آبی مناطق حفاظت شده استان ضدعفونی می شود.

احمدی اظهار داشت: درهمین راستا تمام دام های اهلی موجود در مناطق حفاظت شده در سالیان گذشته واکسینه و امسال نیز این اقدام با همکاری اداره کل دامپزشکی استان انجام خواهد شد.

به گفته وی، امسال نیز به منظور مقابله با ورود بیماری به مناطق حفاظت شده، افزایش گشت وکنترل به منظور پایش بهتر مناطق و جلوگیری از ورود دام آلوده به مناطق، جداسازی آبشخورهای مشترک با دام های اهلی دراین مناطق اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: در مرحله ی نخست، پاکسازی و ضدعفونی منابع آبی در پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد پایان پذیرفته و سایر مناطق آغاز شده است.

به گزارش بام ایران خبر ؛ منطقه تنگ صیاد ناحیه ای کوهستانی و مرتفع می باشد. از نظر تقسیمات کشوری این محدوده در قسمت هایی از بخش شرقی شهرستان شهرکرد و بخش غربی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است و فاصله آن تا مرکز استان ۱۵ کیلومتر می باشد.

مساحت منطقه حفاظت شده تنگ صیاد ۲۲,۸۹۶ هکتار و پارک ملی تنگ صیاد ۴,۳۷۲ هکتار می باشد. کل و بز قوچ و میش پلنگ گربه وحشی گرگ کبک دری کبک عقاب طلایی از گونه های جانوری منطقه میباشد .

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بام ایران خبر,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه