اخبار داغ

امام جمعه چیتاب:

بخش کبگیان باید به یک دهکده زیبای اقتصادی و توریستی تبدیل شود/ اگر امام جمعه درد مردم را فهمید و میان مردم بود موفق می شود

بخش کبگیان باید به یک دهکده زیبای اقتصادی و توریستی تبدیل شود/ اگر امام جمعه درد مردم را فهمید و میان مردم بود موفق می شود
شهر چیتاب جمعیتی حدود 1100 نفر جمعیت دارد و همیشه بالای 350 نفر از این تعداد در نماز جمعه حضور دارند که از جمعیت 550 نفری که می توانند نماز بخوانند ، در نماز جمعه حاضر می شوند که در کشور چنین آماری را نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، در سلسله نشست های اتاق مدیران صبح زاگرس این هفته میزبان امام جمعه شهر چیتاب بودیم که گفت و گوی صمیمی و مشروح این رسانه در زیر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس،,

 

,

صبح زاگرس: خیلی خرسندیم که در خدمت شما هستیم امیدوارم که مصاحبه خوبی داشته باشیم ، به عنوان اولین سوال بیوگرافی کاملی از خود را بیان کنید.

, صبح زاگرس:, صبح زاگرس:, خیلی خرسندیم که در خدمت شما هستیم امیدوارم که مصاحبه خوبی داشته باشیم ، به عنوان اولین سوال بیوگرافی کاملی از خود را بیان کنید., خیلی خرسندیم که در خدمت شما هستیم امیدوارم که مصاحبه خوبی داشته باشیم ، به عنوان اولین سوال بیوگرافی کاملی از خود را بیان کنید.,

وحدانی فر: خوشحالم که در خدمت شما در رسانه وزین صبح زاگرس هستم و امیدواریم این رسالتی که شروع کرده اید مورد توفیق و تایید حضرت بقیه الله قرار بگیرد.

, وحدانی فر: , وحدانی فر:,

وحدانی فر هستم متولد 1361 در روستای بنه پیر شهرستان بهمئی و حدود 21 سال است که در کسوت روحانیت هستم.

,

در حوزه سطح تحصیلات من سطح خارج بوده و کارشناسی ارشد ادیان و مذاهب با گرایش نقد مسیحیت  و در دانشگاه کارشناسی ارشد فقه و مبانی حقوق اسلامی را دارم.

,

از سال 91 توفیق این را داشتم که در خدمت مردم شریف، عزیز، نجیب، ولایتمدار و با بصیرت بخش کبکیان باشم.

,
, ,

صبح زاگرس: چه تصوری از جایگاه امام جمعه به عنوان پدر معنوی یک شهر دارید و چه نقشی در جامعه می تواند داشته باشد؟

, صبح زاگرس:, صبح زاگرس:, چه تصوری از جایگاه امام جمعه به عنوان پدر معنوی یک شهر دارید و چه نقشی در جامعه می تواند داشته باشد؟, چه تصوری از جایگاه امام جمعه به عنوان پدر معنوی یک شهر دارید و چه نقشی در جامعه می تواند داشته باشد؟,

وحدانی فر: امام جمعه نقش پدری بر مردم دارد و تمام کسانی که در یک منطقه هستند، باید زیر چتر حمایتی امام جمعه قرار گیرند . امام جمعه اگر درد مردم را فهمید، اگر تلاش کرد تا درد های مردم مرتفع شود، اگر سختی های مردم را متوجه شد و اگر خودش را از مردم دانست ، با مردم زندگی کرد، بین مردم بود ، و یک تیم خیلی خوب در کنار خودش داشت تا بتواند ظرفیت ها و توانمندی های آن منطقه را بشناسد و ضعف ها را برطرف کند، به نظر من موفق می شود.

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

اگر امام جمعه صرفا در مسائل انقلاب ورود کند، آن چه را که ممکن است خلاف شرع و اخلاق باشد و آن چه را که آرمان های انقلاب، شهدا، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را به صورت عام خدشه دار کند، اینجاست که باید ایستادگی کند.

,

در بقیه موارد امام جمعه باید نقش پدری، رأفت، مهربانی و چتر بودن برای همه را باید حفظ کند.

,
, ,

صبح زاگرس: حضور شما میان مردم و ارتباطتان با جوانان چطور است؟

, صبح زاگرس: , صبح زاگرس: , حضور شما میان مردم و ارتباطتان با جوانان چطور است؟, حضور شما میان مردم و ارتباطتان با جوانان چطور است؟,

وحدانی فر: ما مکرر در مسجد هستیم، دفتر بنده هم صبح و عصر باز است و مردم مراجعه می کنند و معمولا شماره همراه و دفتر بنده را همه دارند.

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

 

,

در رابطه با جوانان باید عرض کنم که سرمایه گذاری ما بر روی جوانان است ، هر هفته دو بار ورزش با جوانان را در برنامه خود داریم که می توانم به فوتسال و کوهنوردی هم اشاره کنم و جوانان هم حضور پرشوری دارند.

,

مدیریت برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی در بخش کبکیان را که یک مدیریت سنتی بود به جوانان واگذار کردیم. در ستاد نماز جمعه که بازوی همکاری با امام جمعه است، بیش از 80 درصد نیروهای ستاد نماز جمعه زیر 30 سال سن دارند یعنی همه را به جوانان سپردیم چرا که به جوانان اعتقاد داریم.

,
, ,

مقام معظم رهبری می فرمایند: اعتقاد و ایمان به جوانان داشته باشید وآن ها را تکریم کنید،که این کار انجام دادیم و همه موفقیت های ما مرهون همین احترامی است که به جوانان شده است.

,

به عنوان مثال مراسم فاطمیه در بخش کبکیان برگزار نمی شد و ممکن بود یک شب در مرکز بخش برگزار شود، اما امروزه مراسم فاطمیه را که به همین جوان ها سپردیم به عنوان یکی از بهترین مراسمات کشوری شناخته می شود و حتی دفتر برخی مراجع تقلید تماس گرفته اند و به دلیل برگزاری مراسمات خوبی که برگزار شده است تشکر کرده اند .

,

به عنوان مثالی دیگر می توان به برنامه « ده گردشی » در ایام محرم اشاره کنم که هر شب در یکی از روستاهای بخش برنامه داریم و مراسمات بسیار خوبی برگزار می شود .

,

این ها به این دلیل است که ما این جوانان را با هم ارتباط داده ایم و یک کارگروه بزرگ فرهنگی  در بخش داریم که این ها با هم هماهنگ هستند و کار می کنند .

,
, ,

صبح زاگرس: حضور جوانان در نمازجمعه را چگونه می بینید؟

, صبح زاگرس, صبح زاگرس, حضور جوانان در نمازجمعه را چگونه می بینید؟, حضور جوانان در نمازجمعه را چگونه می بینید؟,

وحدانی فر: با توجه به این که من اولین امام جمعه بخش کبکیان هستم سختی های خاص خود را دارد و من نمی توانم قضاوت کنم.دوستان می گویند وقتی می خواستیم  که بحث نماز جمعه را پیگیری کنیم ، یکی از نگرانی های ما این بوده است که چگونه می شود این اتفاق بیفتد که حضور مردم در نماز جمعه یک حضور چشمگیر باشد .

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

شهر چیتاب جمعیتی حدود 1100 نفر جمعیت دارد و همیشه بالای 350 نفر از این تعداد در نماز جمعه حضور دارند که از جمعیت 550 نفری که می توانند نماز بخوانند ، در نماز جمعه حاضر می شوند که به نظرم در کشور چنین آماری را نداریم.

,

وقتی 80 درصد اعضای ستاد نماز جمعه را جوان ها تشکیل می دهند به منزله این است که حضور این ها در نماز جمعه مفید و موثر بوده است و طبعا با حسن نیت انتخاب کرده ایم.

,

البته این را باید از خود مردم پرسید که حضور جوانان در نماز جمعه چگونه است، باید تصاویر را دید و قضاوت کرد.

,

قطعا مطلوب من نیست چون من یک روزی را تصور می کنم که همه جوانانی که در یک شهر هستند ، اگر می توانند در نماز جمعه شرکت کنند که این مطلوب من است و امیدواریم که به آن برسیم.

,

 

,
, ,

صبح زاگرس: برای خطبه ها روزانه چند ساعت مطالعه می کنید؟چه موضوعاتی را در نماز جمعه مطرح می کنید و چه تاثیراتی داشته است؟

, صبح زاگرس:, صبح زاگرس:, برای خطبه ها روزانه چند ساعت مطالعه می کنید؟چه موضوعاتی را در نماز جمعه مطرح می کنید و چه تاثیراتی داشته است؟, برای خطبه ها روزانه چند ساعت مطالعه می کنید؟چه موضوعاتی را در نماز جمعه مطرح می کنید و چه تاثیراتی داشته است؟,

وحدانی فر: بنده حدود 18 سال است که منبر می روم ، قطعا اندوخته ای در این سال ها دارم ، اما همین که خطبه های این هفته تمام شد به فکر خطبه های هفته بعد هستم و به این مساله توجه می کنم که ببینم امروزه جامعه به چه چیزی نیاز دارد تقریبا بیش از سه سال است که بیشترین چیزی که در خطبه ها طرح می شود، بحث سبک زندگی اسلامی است و سبک زندگی ایرانی اسلامی و حرف هایی که احساس می کنم مردم می پذیرند.

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

دومین مساله ای که در خطبه ها مراعات می کنیم این است که حتما مسائل اجتماعی را که به عنوان یک معضل و یک آسیب که در جامعه وجود دارد به آن می پردازیم .

,

در هر نماز جمعه یک آسیب اجتماعی را مطرح می کنیم و مشکلات منطقه حتما بیان خواهد شد چرا که مردم چیتاب امروز می گویند حلال مشکلات ما نماز جمعه است و شما می توانید از خود مردم ، طیف های مختلف سایسی و جوانان بپرسید که نقش نماز جمعه چگونه بوده است.

,
, ,

امروز مردم نمازجمعه را به عنوان یک رسانه مهم و تاثیرگذار و مهمترین رسانه بخش می دانند. از جمله وقتی که مشکل آب کشاورزی دارند به امام جمعه مراجعه می کنند، و برای مشکلات دیگری مثل برق و اینترنت و ... به امام جمعه مراجعه می کنند .

,

ما تنها شهری هستیم که اینترنت ما 4G است ، چرا که برای من سخت است که وقتی یک جوان به یاسوج می آید اینترنت 4G باشد اما وقتی به چیتاب برگشت اینترنت E  و 3G باشد.

,

تنها شهری در استان که فیبر نوری آن زیرزمینی است، شهر چیتاب است ، ما این کار را کردیم چون علاقه مندیم که ظرفیت ها ایجاد شود تا مردم از خدمات نظام جمهوری اسلامی بهره مند شوند .

,

در زمینه آب کشاورزی با توجه به این که به دلیل کم آبی اجازه  کشاورزان اجازه کشت و زرع را نداشتند و 470 هکتار زمین برنج کاری که اقتصاد منطقه بود، خوابیده بود که با تلاش فراوان حتی دیدار با وزیر این کار را انجام دادیم که مردم کشاورزی می کنند و مردم می دانند که این ها خدمات نماز جمعه است و اگر نماز جمعه ما شلوغ است و به آن توجه می شوند ، علت این است که در کنار خدمات فرهنگی که ارائه می دهیم، خدمات اجتماعی و اقتصادی را مدنظر قرار می دهیم .

,
, ,

صبح زاگرس: برای ازدواج جوانان چه کارهایی صورت گرفته است؟

, صبح زاگرس: , صبح زاگرس:, برای ازدواج جوانان چه کارهایی صورت گرفته است؟, برای ازدواج جوانان چه کارهایی صورت گرفته است؟,

وحدانی فر: قبل از اینکه ما وارد بخش بشویم، رسمی که در آن جا مرسوم بود این که برای مهریه اصلا صحبت نمی کردند و 1001 سکه مرسوم بود که ما این را به 114 سکه تغییر دادیم و مرسوم شده است و مردم به آن عمل می کنند.

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

در هزینه های ازدواج ، تلاش کرده ایم جوانانی که مرتبط با نماز جمعه بوده اند در اولویت کاری ما باشند و توانستیم زمینه های ازدواج را برای این جوانان فراهم کنیم و پولی که برای هزینه های ازدواج خرج می شود، به جای ان هزینه رفت و برگشت و اقامت در مشهد مقدس را برای آن ها فراهم کرده ایم و هر جا احساس کردیم که یک جوانی می خواهد ازدواج کند اما توان مالی ندارد و یا با او همکاری نمی شود، پا پیش گذاشته ایم و انجام گرفته است .

,
, ,

خیلی ها به ما می گویند دلیل اینکه ارتباط خوبی با جوانان دارید این است که اولین کاری که برای آن ها انجام داده اید بحث ازدواج ان هاست همه کسانی که در ستاد نماز جمعخ حضور دارند را تا جایی که امکان داشت ، متاهل کردیم چرا که ما بر روی مساله ازدواج حساسیت خاصی داریم و من اعتقاد دارم اگر بتوانیم سبک زندگی اسلامی را که ازدواج آسان یکی از آن هاست را مراعات کنیم می توانیم سن ازدواج را پایین بیاوریم و اگر این اتفاق بیفتد آسیب های اجتماعی از بین خواهد رفت.

,

صبح زاگرس: بزرگ ترین دغدغه و مشکلی که در منطقه کبکیان وجود دارد چیست و چه کارهایی انجام شده است؟

, صبح زاگرس:, صبح زاگرس:, بزرگ ترین دغدغه و مشکلی که در منطقه کبکیان وجود دارد چیست و چه کارهایی انجام شده است؟, بزرگ ترین دغدغه و مشکلی که در منطقه کبکیان وجود دارد چیست و چه کارهایی انجام شده است؟,

وحدانی فر: همانند دیگر نقاط کشور مشکل بیکاری است که جوانان تحصیل کرده بسیاری داریم که مشکل اشتغال آن ها مرتفع نشده است .

, وحدانی فر:, وحدانی فر:,

چیتاب و بخش کبکیان فضای بسیار خوبی دارد، در حوزه مرکزی بخش از جوزار،تنگ باوری و دلی خمسیر و محمدآباد و چیتاب و صالحان و نقاره خانه ، فضای برداشت و استفاده از رودخانه خروشان کبکیان را دارند.

,
, ,

متاسفانه کار به فرهنگ پشت میزی تعبیر شده است اما من به این اعقاد ندارم، ما فضایی را فراهم کرده ایم که مجوز برداشت آب را از رودخانه برای ایجاد باغ انجام داده ایم که منطقه ما به یک دهکده زیبای اقتصادی و توریستی تبدیل شود که این اتفاق باید بیفتد و تلاش شده است که مجوزهای خوبی صادر شده است که جا دارد از مدیرکل اب منطقه ای استان تشکر کنیم که همکاری خوبی انجام دادند و جایی هم که نمی توانند همکاری کنند منع کشوری دارند پیگیر هستیم که این منع کشوری را هر آن کس که می تواند از جمله استاندار  و نماینده محترم این فضا را به وجود بیاورند که مردم بتوانند از رودخانه آب برداشت کنند که در طرح های باغات و پرروش ماهی  وشیلات بتوانیم این موفقیت را داشته باشیم که اشتغال مولد داشته باشیم .

,

در ساران و گردوه می توانیم از رودخانه بشار برداشت کنیم ، و همچنین در حوزه چنار، دم چنار، سرچنار تا میان تنگان، رودخانه میان تنگان را داریم که آب بسیار خوبی دارد و در حوزه چناران فضای گردشگری بسیار خوبی که وجود دارد پیگیر هستیم اگر یک سدخاکی در حوزه چنار احداث شود و با توجه به اینکه در نزدیکی جاده پاتاوه دهدشت قرار دارد، می شود در حوزه اشتغال کار خوبی صورت گیرد .

,

مشکل دیگر این است که چیتاب در بن بست است ، همانطور که می دانید راه محور توسعه است، این فضا باید ایجاد شود که اتصال چیتاب به جاده پاتاوه-دهدشت انجام شود.

,

گفتنی است بخش دوم این گفت و گوی جذاب و خواندنی بزودی منتشر خواهد شد، بخش دوم این گفت و گو حاوی مطالب جالبی درباره تربیت فرزندان، خاطره ای از دیر رسیدن به نمازجمعه و همچنین خاطره ای از استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، شیوه تعامل با جوانان، واظهارات امام جمعه چیتاب درباره استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است که منتظر بخش دوم این گفتگوی جذاب باشید.

, گفتنی است بخش دوم این گفت و گوی جذاب و خواندنی بزودی منتشر خواهد شد، بخش دوم این گفت و گو حاوی مطالب جالبی درباره تربیت فرزندان، خاطره ای از دیر رسیدن به نمازجمعه و همچنین خاطره ای از استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، شیوه تعامل با جوانان، واظهارات امام جمعه چیتاب درباره استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است که منتظر بخش دوم این گفتگوی جذاب باشید., گفتنی است بخش دوم این گفت و گوی جذاب و خواندنی بزودی منتشر خواهد شد، بخش دوم این گفت و گو حاوی مطالب جالبی درباره تربیت فرزندان، خاطره ای از دیر رسیدن به نمازجمعه و همچنین خاطره ای از استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد، شیوه تعامل با جوانان، واظهارات امام جمعه چیتاب درباره استاندار فعلی کهگیلویه و بویراحمد و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی است که منتظر بخش دوم این گفتگوی جذاب باشید.,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه