اخبار داغ

رسیدگی به یک هزار و 400 پرونده تخلف ساختمانی در کمیسیون ماده صد سنندج/ هنوز برخی دلالان ساختمانی جلو چشم مأموران شهرداری اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند!

رسیدگی به یک هزار و 400 پرونده تخلف ساختمانی در کمیسیون ماده صد سنندج/ هنوز برخی دلالان ساختمانی جلو چشم مأموران شهرداری اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند!
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج عنوان کرد: از تعداد یک هزار و 400 پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد، تعداد 796 پرونده به کمیسیون تجدید نظر ارجاع و برای یک هزار و 421 پرونده رای صادر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، لقمان حیدری صبح امروز در جمع خبرنگاران، گفت: سال گذشته یک هزار و 400 پرونده تخلفات ساختمانی به کمیسیون ماده صد ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز  یکی از مهم ترین مشکلات شهرداریها است.

,

 

,

حیدری گفت: طبق قانون مالکین اراضی و املاک قبل از ساخت و ساز بنا باید از شهرداریها مبادرت به اخذ پروانه ساختمانی نمایند.

,

 

,

وی تاکید کرد:  طبق ماده صد قانون شهرداریها جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه یا خلاف پروانه از وظایف شهرداری است.

,

 

,

حیدری اعلام کرد: سال گذشته تعداد یک هزار و 400 پرونده تخلف ساختمانی از سوی مناطق و نواحی  منفصل شهری به کمیسیون ماده صد شهرداری سنندج ارجاع شد.

,

 

,

وی افزود: از تعداد یک هزار و 400 پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد، تعداد 796 پرونده به کمیسیون تجدید نظر ارجاع و برای یک هزار و 421 پرونده رای صادر شده است.

,

 

,

حیدری بیان کرد: پس از بررسی پرونده های ارسالی به کمیسیون بدوی ماده صد برای 687 پرونده جریمه و برای 463 پرونده  هم حکم تخریب صادر شد.

,

 

,

 وی افزود: برای 256 پرونده بررسی شده در کمیسیون ماده صد هم حکم تخریب، جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شد.

,

 

,

 حیدری همچنین خاطرنشان کرد: شهرداری ناحیه بهاران با 352 پرونده بیشترین و ناحیه منفصل شهری ننله با تعداد 6 پرونده کمترین پرونده ها را برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی و صدور رای به کمیسیون ماده صد ارجاع داده اند.

,

 

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تصریح کرد: پس از صدور رای کمیسیون ماده صد مالک ساختمان یا نماینده مالک می تواند علیه رای صادره اعتراض و این اعتراض در کمیسیون تجدید نظرمطرح می شود که رای این کمیسیون قطعی است.

,

 

,

حیدری اعلام کرد: سال گذشته در کمیسیون تجد نظر هم برای 626 پرونده حکم جریمه وبرای 365 پرونده هم حکم تخریب صادر شد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با اخذ مجوز لازم و پروانه ساختمان و رعایت قوانین و مقررات شهرسازی، علاوه بر کاهش تخلفات ساختمانی موجبات ساخت و سازهای هدفمند و قانونمند را فراهم آورند.

,

 

,

البته این اظهارات و ارائه آمارها در حالی توسط معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج انجام می‌گیرد که با همه مانورهایی که شهرداری در خصوص جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز می‌دهد و مدعی ممانعت از این کار است اما هنوز در بسیاری از نقاط شهری مانند سنندج، دلالان ساختمانی بدون اعتنا به این موضوع و در روز روشن و جلو چشم مأموران شهرداری اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می کنند! که مردم خود گواه بر این مدعا هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه