اخبار داغ

عضو شورای شهر قزوین:

60درصد زمین‌های شهرهای قزوین فاقد سند رسمی است

60درصد زمین‌های شهرهای قزوین فاقد سند رسمی است
عضو شورای شهر قزوین گفت: در 26شهر قزوین بیش از 60درصد زمین‌ها فاقد سند هستند و شهرداری‌های این شهرها پروانه هم برای آنها صادر می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین صبح امروز در نشست علنی شورا درباره اختیارات شهرداری نسبت به صدور پروانه برای زمین‌های فاقد سند اظهار کرد: براساس قانون، شهرداری نباید برای املاک قولنامه ای پروانه صادر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: اما در عمل در 26شهر قزوین بیش از 60درصد زمین‌ها فاقد سند هستند و شهرداری‌های این شهرها پروانه هم برای آنها صادر می‌کند. 

این عضو شورای شهر قزوین اضافه کرد: در شورای سوم هم که13شرط برای صدور پروانه از سوی شهرداری گذاشتند برای گشایش کار مردم بود. 

فصیحی ادامه داد: هرچند که رعایت قوانین الزامی است؛ اما متاسفانه در بسیاری از موارد، قوانین ما دارای نقص است و هم اکنون در شهرهای مختلف ما از جمله شال، دانسفهان، اقبالیه، سگز آباد و محمود آباد بسیاری از زمین‌ها فاقد سند رسمی هستند؛ اما شهرداری‌ها بر اساس عرف محلی پروانه صادر و مردم هم می‌سازند. 

وی اذعان کرد: در قزوین هم به منظور حل مشکل مردم باید به صدور پروانه ساختمان اقدام کرد؛ لکن مثل دیگر شهرداری‌ها جمله: "صدور پروانه دلیل بر تایید مالکیت نیست" را در پروانه ساختمان درج نماییم، به نظر بنده می توان با این اقدام مشکلات مردم را حل کرد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه