اخبار داغ

همه عالم صحن و سرای توست ای امام رئوف

همه عالم صحن و سرای توست ای امام رئوف
هوای صحن و سرای امام رئوف دل می‌برد از شیفتگان و یقین بدانید هر کجا که باشید کافیست دلتان هوای مشهدالرضا کند، آنگا شما هم زائرش خواهید بود. از هر کجای عالم که قدمی در مسیر حضرتش بردارید بی تردید در زمره خادمینش محسوب می‌شوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، هوای صحن و سرای امام رئوف دل می‌برد از شیفتگان و یقین بدانید هر کجا که باشید کافیست دلتان هوای مشهدالرضا کند، آنگا شما هم زائرش خواهید بود. از هر کجای عالم که قدمی در مسیر حضرتش بردارید بی تردید در زمره خادمینش محسوب می‌شوید.

 
پس از رحلت تولیت فقید آستان قدس رضوی حضرت آیت الله واعظ طبسی و انتصاب حجت الاسلام رئیسی، مقام عظمای ولایت در حکم ایشان تصریح نمودند که خدمات آستان قدس رضوی باید گستره جغرافیایی همه ایران و جهان اسلام را در بر گیرد و ضوابط اجرایی آن مشخص گردد.

 
هم چنین یکی دیگر از نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید نمودند گسترش خدمت به ضعفا و نیازمندان می‌باشد.

 
بر همین اساس در گام نخست تشکیل دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در همه استان‌ها و شهرستان‌ها در دستور کار قرار گرفت. با افتتاح و راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌ها بستر رشد و توسعه در تمامی زمینه‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی فراهم شد تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آستان قدس رضوی از طرح‌های عمرانی و آبادسازی استان‌های دیگر کشور عزیزمان حمایت کند.

 
تاسیس دفاتر نمایندگی استانی گامی مهم در مسیر تحقق دو موضوع مورد تاکید رهبر انقلاب یعنی خدمت به مستضعفان و فراهم نمودن زمینه بهره‌گیری معنوی تمام ایرانیان مشتاق بود که بحمدالله به خوبی برداشته شد و مقدمات کار به خوبی فراهم گردید و زمینه مشارکت همه ایرانیان به ویژه خیرین را مهیا نمود.

 
نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران نیز در سال 95 تاسیس شد و به تبع آن تاکنون در اغلب شهرستانها نیز دفتر نمایندگی دایر گردید.

 
اکنون دیگر هر فردی در هر جای مازندران که ساکن باشد و دلش پر می‌کشد برای خدمت و زیارت بارگاه ملکوتی امام رئوف، می‌تواند ضمن ثبت نام در طرح خادمیاری، هر توانمندی و ظرفیتی که دارد را در همان شهر و روستای خود به نام حضرت ثامن‌الحجج(ع) ارائه دهد و از این طریق خادم حضرتش گردد و در آینده ای نزدیک نیز به عنوان خادمیار در حرم امام رضا(ع) به آرزوی دیرینه اش دست یابد. حالا خیرانی که دل در گرو اهل‌بیت عصمت و طهارت دارند و سال‌هاست که مال و ثروت خود را در مسیر ولایت و امامت انفاق می‌کنند، می‌توانند در شهر و دیار خود به نام سلطان توس در امور خیریه مشارکت نمایند.

 
در همین مدت زمان کمتر از دوسال نیز انواع خدمات در حوزه‌های عمرانی، بهداشت و درمان، حمایت و توجه به محرومان، ساماندهی خادمیاران، فراهم آوردن شرایط تشرف به حرم مطهر رضوی برای زیارت اولی‌ها، فرهنگی ، مذهبی و اجتماعی توسط نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران صورت گرفته که بی تردید روز به روز بر حجم این خدمات و گستردگی آنها افزوده خواهد شد.

 
همچنین در راستای سیاست‌های جدید آستان قدس رضوی، درآمدهای حاصل از موقوفات و نذورات مردمی در همان استان و شهر و در جهت توانمندسازی محرومان هزینه خواهد شد که این موضوع نیز بسیار حائز اهمیت و راهگشا خواهد بود و نیاز است تا همه مردم و بویژه خیرین گرامی نمایندگی استان مازندران را یاری نمایند.

 
برای اینکه شما هم در زمره خادمین امام مهربانی‌ها و خوبی‌ها باشید و سعادت دنیا و عقبای خود را تضمین نمایید کافیست به دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در شهرستان‌های خود مراجعه نموده و خادم آستان حضرتش گردید. تردید نکنید که زان پس تغییر را در زندگی‌تان حس خواهید نمود.

 
هر قطعه از آینه کاری حرم می تواند نماد یک زائر باشد که خود را از روشنی سرشار می‌کند و هم انعکاس دهنده نور می‌شود و از هم افزایی این انوار، جهان روشن می شود. اهل نظری با اشاره به این آینه کاری‌ها می‌گفت، آینه‌ها یکدیگر را مزاحم نمی‌شمارند. بلکه، به‌هم افزایی می‌رسند و اهل معنا نیز در زیارت حرم هرگز به دنبال خلوتی حرم نیستند بلکه از قضا شلوغی را می‌پسندند، چون می‌دانند خداوند دوستان خود را در میان خلق مخفی کرده است چنان که معادن طلا را در میان خاک.

 
پس هر کجا آینه‌ای باشد یاد حرم کن و خود را زائر و خادمش بدان و این فیض عظیم را مغتنم شمار و دست بر سینه بگذار و زمزمه کن:

 
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِک

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه