اخبار داغ

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبر داد؛

کشت کلزا در ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب

کشت کلزا در ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی شهرستان میاندوآب
معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: در راستای تولید پایدار گندم و تغییر الگوی کشت در منطقه، امسال نزدیک به ۳۰۰ هکتار از مزراع شهرستان میاندوآب زیر کشت کلزا قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی  در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به مزایای کشت کلزا، اظهار کرد: کلزا با نیاز آبی کم، محصول بسیار مناسبی جهت قرار گرفتن در تناوب زراعی با غلات است  و نقش کلیدی در اصلاح الگوی کشت و برقراری تناوب زراعی مطلوب دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، افزود: در شهرستان میاندوآب در راستای تولید پایدار گندم و تغییر الگوی کشت در منطقه، امسال نزدیک به ۳۰۰ هکتار از مزراع شهرستان میاندوآب زیر کشت کلزا قرار دارد.

,

وی، گفت: ارقام مورد استفاده بذر کلزا در شهرستان میاندوآب عمدتاً از ارقام هیبرید خارجی از جمله هیدرومیل، ناتالی، دیفوژن، روهان، گارو، کامیلو هستند.

,

دیانتی، تصریح کرد: کشت کلزا در تناوب با گندم سبب افزایش عملکرد گندم به میزان ۲۷ درصد شده و از سوی دیگر کشت این محصول به عنوان یک محصول استراتژیک در منطقه توصیه می شود

,

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب، اظهار کرد: در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش کشت دانه های روغنی و سیاست های احیای دریاچه ارومیه و نیز برای ترویج کشت کلزا، برای کشت پاییزه کلزا در میاندوآب، اقدامات لازم از جمله کلاس های توجیهی و توزیع بذر در بین کشاورزان مجری، انجام شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه