اخبار داغ

بزرگترین غار نمک جهان در دل خلیج فارس+تصاویر

بزرگترین غار نمک جهان در دل خلیج فارس+تصاویر
غار نمکین قشم، طولانی ترین غارنمکی جهان به طول شش هزار و 500 متر در فاصله 90 کیلومتری جنوب جزیره قشم درون کوه نمکدان واقع شده که از نمک آن به عنوان نمک طبی به ویژه برای مصرف ورزشکاران حرفه ای استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ غار نمکین قشم، طولانی ترین غارنمکی جهان به طول شش هزار و 500 متر در فاصله 90 کیلومتری جنوب جزیره  قشم درون کوه نمکدان واقع شده که وجود رگه های سفید نمک بر بدنه این کوه نمکی منظره ای جالب و دیدنی را نمایان می سازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

پیشینه ی این غار به دوران پرکامپرین  باز می گردد؛ بنابراین سن تخمینی این غار حدود صد و 70 میلیون سال است.

,

فاصله دهانه غار تا جاده همجوار ساحل دریا حدود دو کیلومتر بوده  و سقف غار نمک را قندیل های مرمرین و بلورین در شکل های مختلف پوشانده که منظره ای بدیع و جذاب  برای هر گردشکری به وجود آورده است.

,

درون غار نمک به ویژه در اعماق آن تاریکی محض مشاهده می شود که برای مشاهده استالاکتیت های بلورین نمک به چراغ قوه پرنور نیاز است.

,

ارتفاع برخی غارهای کشف شده در دل این غار زیبا به 20 متر می رسد و طول آن حدود شش هزار و 500 متر است.

,

, ,

نمک های کوه نمکدان بهترین نوع نمک خوراکی

,

در فاصله 160 متری از دهانه یکی از این غارها، یک چشمه دائمی زیر زمینی با خروج از لایه های زیرین زمین، عناصر و سنگ ها را در خود حل کرده  و به صورت یک چشمه دائمی از زمین می جوشد و دریاچه نمکین زیبا به وجود می آورد که رنگ کف این دریاچه به دلیل غلظت نمک موجود در آن به رنگ سفید است که منظره این حوضچه آب نمک، از شدت سفیدی از دور همچون برف زمستانی دیدنی است.

,

نمک های کوه نمکدان از بهترین نوع نمک برای استفاده خوراکی شناخته شده و در ترکیب آن عناصری همچون منزیم وجود دارد که به عنوان نمک طبی به ویژه برای مصرف ورزشکاران حرفه ای استفاده می شود.

,

, ,

غار نمکی قشم در سال 1390 به ثبت جهانی یونسکو رسیده است

,

سجاد ِاشگَرف رئیس اداره ژئوتوریسم مدیریت ژئوپارک قشم با بیان اینکه رسوبات نمکی این غار نمکدان براثر مواد و املاح معدنی از جمله سولفات، آهن، گوگرد و نمک به وجود آمده است، اظهار کرد: این گنبد نمکی بر متشکل از سه دهانه غار نمکی بوده که 237 متر ارتفاع و هفت کیلومتر قطر دارد که بر اثر دیا پریسم به وجود آمده است.

,

رئیس اداره ژئوتوریسم مدیریت ژئوپارک قشم با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵ ژئوسایت جزیره قشم به ثبت ژئوپارک جهانی یونسکو در آمده است، خاطرنشان کرد: در سال 1390 غار نمکی قشم به عنوان یکی از ژئوسایت های ژئوپارک جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه