اخبار داغ

قائم مقام رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی بیرجند:

15 درصد پرونده های نظام پزشکی خراسان جنوبی مربوط به قصور پزشکی است

15 درصد پرونده های نظام پزشکی خراسان جنوبی مربوط به قصور پزشکی است
قائم مقام رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی بیرجند گفت:درخراسان جنوبی در 15 درصد پرونده‌های نظام پزشکی قصور پزشکی مشاهده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خاورستان،خلیل بلالی‌مود قائم مقام رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی بیرجند صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی درخراسان جنوبی از سال 1357 آغاز به کار کرد و اکنون سه سازمان نظام پزشکی در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس‌گلشن وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،خلیل بلالی‌مود قائم مقام رئیس هیأت مدیره سازمان نظام پزشکی بیرجند صبح امروز در نشست خبری، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی درخراسان جنوبی از سال 1357 آغاز به کار کرد و اکنون سه سازمان نظام پزشکی در شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس‌گلشن وجود دارد.,

 

,

وی افزود: در حال حاضر 773 نفر در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی این سازمان‌ها فعالیت دارند.

,

 

,

قائم مقام رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی بیرجند بیان کرد:سازمان نظام پزشکی بیرجند دارای 17عضو هیئت مدیره است.

,

 

,

بلالی‌مود عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌های سازمان نظام پزشکی معاونت انتظامی  است که حفظ و حمایت از حقوق بیماران، حفظ حقوق صنفی و  رسیدگی به شکایات در نظام پزشکی از جمله وظایف این معاونت است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف حوزه معاونت انتظامی نظام پزشکی بهبود سلامتی بیماران است.

,

 

,

 قائم مقام رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی بیرجند گفت:در همه جای جهان سه درصد شکایات به خدمات درمانی مربوط است که این آمار در ایران یک دهم درصد را به خود اختصاص داده است که به نسبت به کشورهای آمریکا و انگلیس درصد بسیار کمی است.

,

 

,

بلالی مود اظهار کرد: درخراسان جنوبی در 15 درصد پرونده‌های نظام پزشکی قصور پزشکی مشاهده می‌شود.

,

 

,

وی بیان کرد: نحوه رسیدگی به شکایت حوزه نظام پزشکی به گونه ای است که وقتی بیمار به هر دلیلی احساس کند قصوری صورت گرفته است به نظام پزشکی طرح شکایت کرده و پرونده بیمار برای رسیدگی  به دادسرا می‌رود در آن‌جا پزشک و بیمار دفاعیات خود را نوشته و بررسی‌ها از طریق نظام پزشکی و مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

,

 

,

قائم مقام رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی بیرجند گفت: یک سوم پرونده‌های شکایت از سازمان نظام پزشکی در خصوص عدم آگاهی مردم است و در بررسی شکایت با کسب آگاهی، فرد از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند.

,

 

,

بلالی مود اظهار کرد: اعتراضات رسیده به نظام پزشکی تا 20 روز قابل بررسی است و در هیأت تجدید نظر استان 13 نفر عضو هستند که از این تعداد یک نفر قاضی دادگستری و یک نفر نماینده نظام پزشکی است و پیگری و رأی به گونه ای صادر می‌شود که حق هیچ کس ضایع نشود.

,

 

,

وی یادآور شد:هدف ازبرگزاری این جلسه و نشست با اصحاب رسانه برای آشنایی مردم و اصحاب رسانه با وظایف نظام پزشکی است و اینکه چگونگی ساختار نظام پزشکی عنوان شود.

,

 

,

قائم مقام رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی بیرجند عنوان کرد:سازمان نظام پزشکی سازمانی غیر دولتی و خصوصی است و از نهاد های دولتی هیچ گونه حمایتی نمیشود؛و اعضای سازمان نظام پزشکی برای کاری که انجام میدهند حقوق و اضافه کاری دریافت نکرده و درآمد آنها از پزداخت کردن حق عضویت اعضای سازمان نظام پزشکی است که متاسفانه گاهی با تاخیر در پرداخت های از سوی اعضا مواجه هستیم.

,

 

,

بلالی مود گفت:از این فرصت استفاده کرده و درخواست داریم اعضای سازمان نظام پزشکی حق عضویت های خود را به موقع پرداخت کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه به جز بیرجند در سه شهرستان طبس،فردوس و قاین نیز مراکز نظام پزشکی فعال است اظهار کرد: سایر شهرستانها برای ارائه شکایات خود میتوانند به نزدیک ترین شهرستان بروند و لازم به ذکر است که ادارات نظام پزشکی در سه شهرستان ذکر شده فقط دارای هیئت بدوی بوده و باید برای هیئت تجدئید نظر به مرکز استان مراجعه کنند.

,

 

,

قائم مقام رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی بیرجند با شاره به گرفتین زیر میزی از سوی برخی پزشکان از بیمار گفت: بحثی که با عنوان زیر میزی گرفتن از بیمار توسط پزشک گاها عنوان میشود باید آسیب شناسی شده و از نظر سازمان نظام پزشکی جرم است هر چند که تا کنون در خراسان جنوبی شکایتی با موضوع زیر میزی گرفتن از بیمار به نظام پزشکی ارائه نشده است.

,

 

,

بلالی مود یادآور شد: سازمان نظام پزشکی بیرجند در سال 1394 این افتخار را داشته است که به عنوان استان نمونه از نظر نظامی معرفی شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه