اخبار داغ

مشروح نشست خبری مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی؛

543 نفر از محکومان جرایم غیرعمد چشم‌انتظار دهم خرداد/ مجموع بدهی محبوسین 50 میلیارد تومان است/ مراغه بعد از تبریز بیشترین محکومان مالی را دارد

543 نفر از محکومان جرایم غیرعمد چشم‌انتظار دهم خرداد/ مجموع بدهی محبوسین 50 میلیارد تومان است/ مراغه بعد از تبریز بیشترین محکومان مالی را دارد
تقی‌پور گفت: 543 نفر از محکومان جرایم غیرعمد در زندان‌های آذربایجان‌شرقی در مجموع 50 میلیارد تومان بدهی دارند و چنانچه 10 میلیارد تومان از این مبلغ تامین گردد می‌توان زمینه آزادسازی‌شان را فراهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، رسول تقی‌پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش جشن گلریزان در تبریز، ابراز داشت: این مراسم دهم خرداد ماه از ساعت 10 الی 12 شب در تالار معلم برگزار خواهد شد و تمامی شهروندان می‌توانند در این جشن حضور یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی خاطرنشان ساخت: ستاد دیه علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری به انحاء مختلف در قالب کمک‌های بلاعوض، جلب رضایت شاکی و پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 درصد به محکومان مالی، حوادث ناشی از بی‌احتیاطی در ساختمان و مراکز صنعتی، مهریه و نفقه، قتل غیرعمد و تصادفات ناشی از بی‌احتیاطی در رانندگی کمک می‌کند.

,

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاثیر ابلاغیه‌ی رئیس‌کل دادگستری استان به محاکم مبنی بر عدم معرفی مرتکبان جرایم کم اهمیت در کاهش 2 هزار نفری تعداد محبوسان، توضیح داد: سال گذشته 368 تن از محکومان جرایم غیرعمد از زندان رها شدند که از این تعداد 13 نفر خانم و 355 نفر مرد بودند و در مجموع 35 مورد به‌خاطر دیه، 216 مورد محکومیت مالی، 87 مورد مهریه و 17 مورد به خاطر عدم پرداخت نفقه در زندان به سر می‌بردند.

,

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد محکومان جرایم غیر عمد در سطح استان 543 نفر است و تمامی آنان مرد می‌باشند، عنوان کرد: از این تعداد 403 نفر به‌‌خاطر مسایل مالی، 12 نفر دیه، 116 نفر مهریه و 12 نفر عدم پرداخت نفقه محکوم شده‌اند و برای آزادی‌شان 50 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

این مقام مسئول به جمع‌آوری مبلغ 4 میلیارد تومان در جشن گلریزان سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: با اینکه مجموع بدهی 368 نفر در سال گذشته بالغ بر 32 میلیارد تومان بود اما ستاد دیه با پرداخت مبلغ 8 میلیارد تومان زمینه آزادی تمامی آنان را فراهم کرد و مابقی مبلغ شکات از طریق پرداخت تسهیلات به محکوم، تقسیط به اعسار تامین گردید.

,

وی اذعان کرد: چنانچه در سال مبلغ 10 میلیارد از بدهی محکومان جرایم غیرعمد توسط خیرین تامین گردد، قسمتی از بدهی شکات پرداخت می‌شود تا از طریق تقسیط به اعسار، افراد بعد از آزادی ماهیانه بخشی از بدهی را پرداخت کنند.

,

تقی‌پور با اعلام اینکه ستاد دیه اجازه نمی‌دهد محکومان جرایم غیرعمد که مبلغ بدهی‌شان زیر 5 میلیون تومان است زیاد در زندان بمانند، اظهار داشت: معمولا بدهی این افراد به صورت اورژانسی تامین می‌شود تا زیاد در زندان نمانند اما پرداخت بدهی‌های کلان نیازمند همراهی شهروندان است.

,

وی تصریح کرد: سالیانه مبلغ 6 میلیارد تومان با کارمزد 4 درصد از طریق بانک مرکزی در اختیار ستاد دیه استان قرار می‌گیرد تا با پرداخت وام، زندانی بتواند قسمتی از دیون خود را پس دهد.

,

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از مشارکت 70 درصدی صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی در جشن گلریزان خبر داد و گفت: در مراسم تجلیل از استاندار سابق آذربایجان‌شرقی بنابه درخواست اسماعیل جبارزاده، حضار هدایای خود را به ستاد دیه تقدیم کردند و در مجموع مبلغ 142 میلیون تومان در این برنامه پول جمع‌آوری شد.

,

وی از فرهنگ اختصاص هزینه‌های مراسم برگزاری ترحیم به ستاد دیه استقبال کرد و افزود: به دنبال این فرهنگ‌سازی 40 خانواده تاکنون بخشی از هزینه‌های ترحیم متوفی را جهت آزادی زندانیان اختصاص داده‌اند.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 17 میلیارد تومان توسط برنامه ماه عسل از مردم کل کشور جهت آزادسازی زندانیان جمع‌آوری شد، اعلام کرد: نسبت به تناسب جمعیتی 20 نفر نیز از طریق منابع اعتباری ماه عسل از زندان‌های آذربایجان‌شرقی رهایی یافتند.

,

وی ادامه داد: ستاد دیه آذربایجان‌شرقی نهایتاً تا سقف 200 میلیون تومان مجاز به پرداخت بدهی‌های افراد است و سقف تسهیلات ارائه شده به محکومان مالی، مهریه و دیه نیز تا سقف 200 میلیون تومان می‌باشد.

,

تقی‌پور در پاسخ به این سوال آناج که بعد از تبریز کدام شهرستان‌ها با تعدد محکومان جریام غیرعمد مواجه‌اند و آیا در بین آنان فعالان اقتصادی ورشکسته نیز وجود دارد، ابراز کرد: به‌طور کلی می‌توان گفت 50 درصد محکومان در زندان تبریز و مابقی در زندان‌های سایر شهرستان‌ها دوران محکومیت‌شان را سپری می‌کنند اما بعد از تبریز دومین شهرستان مواجه با محکومان مالی، مراغه و کمترین آن هشترود است.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا جشن گلریزان در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار خواهد شد، خاطرنشان ساخت: تاکنون کمیته‌های 11 شهرستان بناب، مراغه، جلفا، هشترود، چاراویماق، عجب‌شیر، خداآفرین، مرند، اهر، میانه و بستان آباد برای برگزاری جشن گللریزان اعلام آمادگی کرده‌اند و حتی مسئولان بستان‌آباد گفته‌اند از جواد خیابانی برای اجرای برنامه دعوت خواهند کرد.

,

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: ترجیح دادیم از مجریان توانمند بومی استفاده کنیم و در این راستا آقایان امجد و دهقان‌نژاد با استقبال از پیشنهادمان عنوان کردند بدون دریافت وجهی برنامه را اجرا خواهند کرد.

,

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به مشارکت خیرین در آزادی زندانیان در طول سال، گفت: مردم حتی در روزهای جمعه نیز به شماره حساب‌های 100100 بانک تجارت و 880081 بانک سپه وجه واریز می‌کنند اما جشن گلریزان که در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، اوج کمک‌های مردمی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه