اخبار داغ

عقب‌نشینی اسرائیل از درخواست خلع سلاح حماس

عقب‌نشینی اسرائیل از درخواست خلع سلاح حماس
منابع رسانه‌ای عبری زبان فاش کردند، کابینه اسرائیل در حال بررسی پیشنهادهای مصر و قطر مبنی بر توقف طولانی مدت عملیات نظامی علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید، منابع رسانه ای عبری زبان فاش کردند، کابینه اسرائیل پس از چند هفته مخالفت با پیشنهاد مصر و قطر مبنی بر توقف طولانی مدت عملیات نظامی علیه حماس، اکنون در حال بررسی این پیشنهاد است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عقب‌نشینی اسرائیل از درخواست خلع سلاح حماس

,

مسئولان دیپلماتیک به شبکه 10 تلویزیون اسرائیل اعلام کردند، این رژیم از درخواست خود مبنی بر خلع سلاح حماس و پایان حکومت آن در غزه و جایگزینی آن با تشکیلات خودگردان فلسطین دست برداشته است.

,

در همین ارتباط روزنامه القدس العربی نوشت: گزارش‌های موجود حاکی از این است که مسئولان اسرائیلی متوجه شده اند، با وخامت حال ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین احتمال باز یافتن تسلط او بر غزه کم است.

,

کاهش محدودیت های مصر بر گذرگاه رفح

,

در این میان روزنامه تایمز اف اسرائیل نیز نوشت: مسئولان مصری و قطری پیشنهادهای خود را مطرح کردند و هدف از آن دستیابی به توافقی است که سبب کاهش قابل ملاحظه تحریم و محاصره غزه در مقابل توقف کامل حملات موشکی و حفر تونل در نقاط مرزی علیه اسرائیل است.

,

همچنین بخشی از این پیشنهادها این است که حماس از موادی که مجاز است وارد غزه شود برای حمایت از نهاد نظامی خود استفاده نکند.

,

علاوه بر این مصری‌ها به عنوان بخشی از معامله مزبور محدودیت‌های موجود در گذرگاه مرزی رفح با غزه را کم خواهند کرد.

,

فشار آمریکا بر کشورهای خاورمیانه برای متهم کردن حماس

,

در این میان شبکه 10 تلویزیون اسرائیل به نقل از یک مسئول بلندپایه کاخ سفید، جنبش حماس را یک چالش برشمرد و اظهار داشت: هیچ یک از شرکای ما برنامه‌ای که به روشنی امکان موفقیت آن وجود داشته باشد، ندارند با این حال ما تلاشمان را می‌کنیم و آمریکا کشورهای خاورمیانه را تحت فشار قرار می‌دهد تا به صورت علنی حماس را مسئول تشدید اوضاع در غزه معرفی کنند.

,

این در حالی است که جنبش حماس پیش از این گزارش‌های اسرائیل مبنی بر پیشنهاد آتش بس طولانی مدت با اسرائیل در مقابل پایان محاصره غزه را تکذیب کرده بود.

,

از سی ام مارس گذشته(دهم فروردین) فلسطینی‌ها در چارچوب راهپیمایی بازگشت در نزدیکی دیوار حائل بین غزه و فلسطین اشغالی تجمع کرده و بازگشت پناهندگان فلسطینی به شهرها و روستاهایی که از سال 1948 از آنجا مهاجرت کرده اند، خواستار هستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه