اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

سنگر امروز ما دریای مدیترانه است/ تفکر مقاومت موجب عصبانیت دشمنان نظام اسلامی

سنگر امروز ما دریای مدیترانه است/ تفکر مقاومت موجب عصبانیت دشمنان نظام اسلامی
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: اگر دیروز خاکریز جنگ‌مان با دشمن شلمچه، خرمشهر یا قصرشیرین بود،امروز سنگر ما دریای مدیترانه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم عصر شعر «فتح خون» با حضور شاعران برجسته استان زنجان، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس پر از حوادثی است که می تواند در ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه موثر باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا،,

وی با بیان اینکه تاریخ این دوران باید از دو بعد نظامی و سیاسی بررسی شود تا ابعاد مختلف آن برجسته شود، افزود: در عملیات بیت المقدس رزمندگان 38 روز با دستان خالی در برابر دشمن متجاوز ایستادگی و مقاومت کردند.

,

امام جمعه زنجان با اشاره به بازتاب بین‌المللی فتح خرمشهر،بیان داشت: دشمن بدون تعارف قصد ماندن در خرمشهر داشت چرا که این شهر برگ برنده‌ای در دست صدام و همپیمانان بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان زنجان ادامه داد: صدام به قدری از تصرف خرمشهر مطمئن بود که در مصاحبه ای گفت اگر ایرانیان خرمشهر را آزاد کنند، کلید بصره را به آنان می دهم.

,

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: از دیدگاه مقام معظم رهبری" خرمشهر سمبل مقاومت بود" و این ایستادگی برای ایران اسلامی ثمرات بیشماری داشت.

,

 وی با بیان اینکه هنرمندان باید مصادیق اساسی و کلان حیات فکری،اعتقادی و سیاسی جامعه را در قالب نظم ماندگار کنند،افزود: هنرمند با افزودنی ها می توانند ماندگاری هنر خود را افزایش دهد.

,

امام جمعه زنجان فتح خرمشهر را فتح‌الفتوح اعلام کرد و گفت: فتح خرمشهر به ‌عنوان عمق راهبردی انقلاب اسلامی محسوب می شود که توجه به این عمق موجب ثمرات برای جامعه اسلامی می شود.

,

وی گفت: اگر دیروز خاکریز جنگ‌مان با دشمن شلمچه، خرمشهر یا قصرشیرین بود،امروز سنگر ما دریای مدیترانه است. 

,

 آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه استکبار برای از بین بردن جمهوری اسلامی، نزدیک به 40 سال تلاش کرده است، گفت: امروز ایران با تفکر مقاومت موجب عصبانیت دشمنان شده است. 

,

 وی با اشاره به اینکه امروز با کشورها در مرز خودمان نمی‌جنگیم، اما ضروری است با هم صدایی و کنار گذاشتن  گله‌گذاری ها،شماتت‌ها و چنگ انداختن به صورت همدیگر اهداف نظام اسلامی را به پیش ببریم.

,

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حضورمان در عراق و سوریه را انکار نمی کنیم چرا که با دعوت دولت قانونی این کشوررفته ایم.

,

وی گفت: حمایت معنوی از مردم مظلوم یمن و غزه استراتژیک و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی است. 

,

 در ادامه این مراسم، سرپرست حوزه هنری استان زنجان با اشاره به فصل جدیدی از فعالیت‌های حوزه هنری اظهار داشت: قطعا کاستی‌ها و ضعف‌های متعددی در بخش فرهنگ و هنر وجود دارد. 

,

امیر نعمتی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان نهادی انقلابی و برگرفته از بطن انقلاب فعالیت می کند، افزود: ثبت و ضبط و حفظ و اشاعه فرهنگ ایثار و مقاومت از وظایف این حوزه است.

,

وی با اشاره به ثبت و ضبط و انتشار کتاب‌هایی در زمینه تاریخ شفاهی خاطرات که رزمندگان و خانواده‌های ایثارگران و شهدای استان زنجان، گفت: در روزهای آینده شاهد رونمایی از این کتاب‌ها خواهیم بود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه