اخبار داغ

گزارش/

ساحل بندرعباس در قرق زباله ها/ از زشتی چهره شهر تا مرگ تدریجی پرندگان مهاجر

ساحل بندرعباس در قرق زباله ها/ از زشتی چهره شهر تا مرگ تدریجی پرندگان مهاجر
انباشت زباله در کنار ساحل بندرعباس نه تنها باعث زشت شدن چهره شهر شده بلکه عوامل زیست محیطی زیادی را نیز به دنبال دارد و اثرات منفی بر روی زندگی آبزیان نیز دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛جاذبه های طبیعی همیشه برای گردشگران و کسانی که عاشق سفر هستند اولویتی مهم به شمار می آید و انسان دوست داشته به مناطقی که سرشار از آرامش و مکان های دیدنی و زیبا سفر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ساحل ، با دارا بودن هوای آزاد ، آب دریا ، صدای بازی آب با صخره ها، شن و ماسه های مرطوب یکی از مکان های منحصر به فرد بوده که به دور از هیاهوی زندگی روزمره می توان در آن به آرامش روحی و سلامت جسمانی رسید.

,

ساحل علاوه بر اینکه محیطی سرشار از آرامش برای کهنسالان و بزرگسالان بوده، برای کودکان نیز محیطی امن و سرشار از شادی برای شن بازی  و تخلیه انرژی است.

,

, ,

زباله ها در ساحل مانند خاری در چشم رهگذران

, زباله ها در ساحل مانند خاری در چشم رهگذران, زباله ها در ساحل مانند خاری در چشم رهگذران,

20 تا 25 کیلومتر از مرزهای بندرعباس را نوار ساحلی تشکیل داده و این ظرفیت بزرگ و خدادادی در اختیار مردم و مسئولان شهر قرار گرفته که اگر از این ظرفیت بزرگ خدادادی برای جذب گردشگر و توریست استفاده شود نه تنها یک شهر بلکه یک استان و کشوری نیز با آن آباد می شود.

,

شهر بندرعباس که به عنوان پایتخت اقتصادی کشور شناخته می شود هر ساله در تعطیلات عید نوروز و فصل زمستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است؛ اما انچه که مانند خاری در چشم رهگذران و گردشکران بوده انباشت و وجود زباله ها در نوار ساحلی بندرعباس است.

,

انباشت زباله در کنار ساحل نه تنها باعث زشت شدن چهره شهر شده بلکه عوامل زیست محیطی زیادی را نیز به دنبال دارد و انباشته شدن زباله های پلاستیکی در دریا و سواحل اثرات منفی بر روی آبزیان دریایی نیز می گذارد.

,

, ,

زباله هایی که بلای جان پرندگان مهاجر می شود

, زباله هایی که بلای جان پرندگان مهاجر می شود, زباله هایی که بلای جان پرندگان مهاجر می شود,

کارشناسان معتقدند که انباشت زباله ها در ساحل و دریا زیست 267 گونه جانواران دریایی از پرندگان دریایی گرفته تا لاک پشت ها در معرض خطر قرار می گیرند.

,

پرندگان مهاجر دریایی که با آغاز فصل پاییز از مناطق سردسیر سیبری و آسیای میانه به هرمزگان کوچ می کنند و تا بهار سال آینده در هرمزگان زندگی می  کنند؛ انباشت زباله در ساحل تهدیدی برای جان انهاست که با خوردن پلاستیک و زباله ها در ساحل باعث سیری کاذب انها شده و بر اثر گرسنگی واقعی  مرگ تدریجی خواهند داشت.

,

پس ریختن زباله در کنار ساحل نه تنها باعث زشتی چهره شهر می شود؛  بلکه این امر باعث کاهش گردشگر در بندرعباس می شود که برای این موضوع علاوه بر نقش مهم شهروندان که نباید در کنار ساحل زباله مخصوصا از نوع تجزیه ناپذیر ان نریزند بلکه مسئولان نیز باید با قرار دادن سطل های زباله متعدد در ساحل و نیز جمع آوری به موقع این زباله ها از انباشت زباله ها در ساحل جلو گیری کنند.

,

ساحل خلیج فارس می تواند به جای اینکه مکانی  برای انباشت زباله ها و تفریحی برای قلیان کشان باشد با استفاده از ظرفیت های ساحل و سرمایه گذاری مکان هایی برای جذب گردشگر و توریست شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه