اخبار داغ

ندای تکبیر نماز عید فطر در سراسر مازندران طنین‌انداز شد/ پایان باشکوه میهمانی خدا

ندای تکبیر نماز عید فطر در سراسر مازندران طنین‌انداز شد/ پایان باشکوه میهمانی خدا
مردم مومن و انقلابی در شهرهای استان مازندران صبح امروز وضو گرفته و فوج فوج برای اقامه نماز سپاس از پروردگار برای توفیق روزه داری در رمضان خود را به اماکن برگزاری نماز عید فطر رساندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش بلاغ، مردم استان در شهرهای مازندران صبح امروز با حضور در مصلی و مساجد سراسر استان و تکبیر گویان نماز عید فطر را برپا کردند.

نماز عید فطر در تمامی شهرها، روستاها، بخش‌ها و مصلاهای نماز جمعه سراسر استان مازندران امسال نیز باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد.
 
توجه به نماز عید فطر و اعمال مربوط به روز عید در بیشتر مساجد و مصلاهای استان نشانه اهمیت این روز بزرگ و ریشه‌های اعتقادی و باورهای مردم است.
 
روز عید فطر، روز رهایی از اسارت نفس و روز رحمت و نزول برکات الهی است و نماز عید فطر با حضور چشمگیر همه اقشار جامعه شکوه وحدت اسلامی را در جهان به نمایش می‌گذارد.

اقامه نماز عید سعید فطر و پس از آن طنین‌انداز شدن ندای تکبیر و همچنین اعمال مربوط به این عید بزرگ در صفوف بهم‌فشرده مسلمانان مایه نزول برکات و رحمت الهی و سبب یکپارچگی تمامی مسلمانان است.

*اقامه نماز عید فطر در مصلا‌ها، مساجد و 100 اماکن متبرکه مازندران
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: نماز عید سعید فطر از ساعت ۷ صبح روز امروز در مصلا‌های شهرستان‌های مازندران، مساجد، ۱۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان اقامه شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی با بیان اینکه طرح ضیافت الهی با اقامه نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه پایان می‌یابد، افزود: نماز عیدفطر در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه، جماعات و در دیگر امامزادگان روحانیون اعزامی یا بومی اقامه می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نمازعید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا شد.
 
 *عید فطر عید بازگشت به فطرت و روز عفو بخشش است
 
امام جمعه شهرستان نور در خطبه‌های نماز عیدفطر در جمع نماز گزاران نوری در مصلی الغدیر این شهرستان با بیان اینکه از صفات روزه داربا تقوی عفو و گذشت در این روز نورانی است، گفت: عید فطر عید بازگشت به فطرت و روز عفو بخشش است.

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی با توصیه و دعوت به رعایت تقوی الهی، انجام واجبات، ترک محرمات و دوری از گناه و تبریک عید سعید فطر، اظهار کرد: از صفات روزه داربا تقوی عفو و گذشت در این روز نورانی است.

وی افزود: عید فطر روز دریافت پاداش از پروردگار عالم است، خداوند در این روز همه گناهان و لغزش‌های روزه‌داران را می‌بخشد اما ما باید تلاش کنیم تا این عبادت یک‌ماه برای 11 ماه باقیمانده ره توشه باشد.

*مسئولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند.
امام جمعه بهنمیر نیز در خطبه‌های نماز عیدفطر در جمع نمازگزاران  در مصلی المهدی (عج) با بیان اینکه همه قوا باید با وحدت و اتحاد مشکلات کشور را رفع کنند، گفت:
 
حجت‌الاسلام محمدحسین شریف‌تبار با تبریک عید سعید فطر اظهار کرد: عید فطر روز عزت و اقتدار اسلام است.
 
وی با اشاره به اینکه امروز همه به صورت متحد در صف نماز ایستاده‌اند، تصریح کرد: مسئله اقتصاد و معیشت مردم مسئله اصلی کشور است.
 
امام جمعه بهنمیر با بیان اینکه همه قوا باید با وحدت و اتحاد مشکلات کشور را رفع کنند، خاطرنشان کرد: مسؤولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند و در امور بازار نظارت کنند.
 
‏*نماز عید فطر، مظهر بزرگ استکبارستیزی است

 
امام جمعه نوشهر نیز در خطبه‌های نماز عیدفطر در مصلی امام خمینی(ره) نوشهر اظهار کرد: امروز برای نماز عید فطر اجتماع ‏عظیمی در کشور و جهان اسلام برقرار است که نظیر آن در هیچ روزی دیده نمی‌شود و این اجتماع عظیم، مظهر بزرگ ‏استکبارستیزی است.‏

 
حجت‌الاسلام محمود مشایخ آثار روزه ماه مبارک رمضان را تقوا و انس با خدا و قرآن نام برد و گفت: بهترین عمل بعد از خواندن نماز عید فطر صله ‏رحم است زیرا کینه‌ها را از بین می‌برد.‏

 
وی با اشاره به اینکه روز عید فطر، روز وحدت دنیای اسلام است، افزود: عید فطر زمینه‌ساز تشکیل ‏امت واحده اسلامی و روز آگاه‌سازی آحاد جامعه اسلامی نسبت به نظام سلطه است. ‏

 
مشایخ بر حفظ وحدت جامعه اسلامی تاکید کرد و یادآور شد: انگیزه‌های سیاسی و قدرت‌طلبانه، خودخواهی‌ها و وابستگی‌های ‏کشورهای اسلامی به طاغوت و نظام سلطه عامل جدایی مسلمانان است.‏

 
امام جمعه نوشهر با بیان اینکه نماز عیدفطر وحدت‌بخش و امیدآفرین است، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه تمرین مقررات ‏الهی بود و نماز عید فطر مانور بزرگ دینی برای مسلمین است.‏

 

دولتی‌ها از مسئولیت شانه خالی نکنند

 
امام جمعه بابل نیز در خطبه‌های نماز عید فطر گفت: ریاست مجلس از چه کسی گلایه می‌کند، گلایه اگر هست، از بی‌توجهی  شما، نمایندگان مجلس و وضعیت اقتصادی رها شده است.

 
حجت‌الاسلام مجتبی روحانی با اشاره به عظمت این روز اظهار کرد: روز عید فطر متعلق به ماه رمضان و از برکات این ماه است، خداوند در این روز نتیجه اعمال را می‌دهد و آنچه مقدر کرده برای تقدیر از بندگی فراهم می‌آورد.

     

وی افزود: در روز عیدفطر ملائکه در راه‌ها و خیابان‌ها می‌ایستند و به روزه داران بشارت می‌دهند، این به دلیل اطاعت از فرمان خدا برای انجام عبادات در ماه رمضان است.

     

امام‌‌ جمعه بابل ادامه داد: روز عیدفطر روز جایزه است، بعد از خواندن نماز عیدسعیدفطر فرشتگان ندا می‌دهند خداوند تمام گناهان گذشته شما را مورد عفو قرار داد، با عزت و سربلندی به منازل خود بر گردید.

    

این مسئول تصریح کرد: مبادا این نزدیکی با خداوند متعال که به برکت رمضان و تقوا به دست آمده راحت از دست دهیم، همدیگر را در تقوا و کار خیر یاری برسانیم، از همین رو مجموعه جامعه در مقابل منکر باید به حرکت در بیاید و واکنش نشان دهند.

    

روحانی گفت: آمارها نشان می‌دهد که دچار گسست اجتماعی به ویژه در امور خانواده شده‌ایم و این از هم پاشیدگی شایسته جامعه اسلامی ما نیست، باید رافت و مهربانی بیشتری با خانواده داشته باشیم، در کنار یکدیگر نسبت به هم عواطف را نشان داده و دست هم را بگیریم تا از سختی های روزگار عبور کنیم، متاسفانه برخی از ما به مستحبات بیشتر از واجبات اهمیت می‌دهند.


روحانی با اشاره به غفلت مردم در روزهای برگزاری جام جهانی از اوضاع سیاسی در جهان اظهار کرد: مسابقه بزرگ جام جهانی فوتبال توجه اذهان عمومی جهانی را به خود مشغول کرده، در صده اخیر شاهد بودیم هر وقت جریان‌هایی از این دست افکار جهانی را به‌سمت خاصی می‌برد استکبار از این غفلت برای رسیدن به اهداف خود سوء استفاده می‌کند و از این غفلت تب‌و تاب اجتماعی در این یکماه و در این فصل آغاز جام جهانی، جنایت کم‌نظیری در بندر الحدیده یمن شدت گرفته، ظلم و جنایت بزرگ دیگری را علیه ملت مظلوم یمن آغاز کرده‌اند، سازمان ملل بی‌خاصیت جز بازیگری کاری نمی‌کندو در مقابل این جنایت بزرگ واکنش چندانی جز یک بیانیه نشان نمی‌دهد.

     

این مسئول با انتقاد تند از آقایان مسئول در زمینه معیشت اقتصادی جامعه افزود: وضعیت اقتصادی امروز نگران‌کننده است، مردم با نوسانات قیمت شدیدی مواجه هستند، دولت مسؤولیت‌پذیر باشد و دولت فقط نقل‌کننده این جمله که این گرانی جو روانی و حباب قیمت است نباشد و بدتر از ان اینکه متناسفانه دستگاه‌های اجرایی فشل شده‌اند.

     

وی ادامه داد: ریاست مجلس از چه کسی گلایه می‌کند، گلایه اگر هست، از توجهی شما و نمایندگان مجلس است و وضعیت اقتصادی رها شده، از این وضعیت چیزی نصیب مردم نشد جز آن‌که گسترده گرانی و رکود فشار سنگینی را بر جامعه وارد می‌کند.

     

امام‌جمعه بابل در پایان گفت: دولت از مسؤولیت خود شانه خالی نکند و با تمام وجود وارد شود، بازار خودرو و امثالهم در اختیار شماست، بسیاری از این مشکلات از بازیگری و خیانت‌های ناشی از عدم نظارت در جامعه است، باید جلوگیری شود، مسؤولان برای رفع مشکلات تلاش کنند.


به گزارش بلاغ، در سراسر استان، صندوق های جمع آوری فطریه نیز توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) و نهادهای حمایتی دارای هولوگرام و مجوز مخصوص، در مسیرهای منتهی به برگزاری نماز پرشکوه عید سعید فطر گذاشته شده بود و بسیاری از نمازگزاران قبل از اقامه نماز، فطریه خود را پرداخت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, *اقامه نماز عید فطر در مصلا‌ها، مساجد و 100 اماکن متبرکه مازندران , *اقامه نماز عید فطر در مصلا‌ها، مساجد و 100 اماکن متبرکه مازندران ,
,
,
,
,
,
,
,
,  *عید فطر عید بازگشت به فطرت و روز عفو بخشش است ,  *عید فطر عید بازگشت به فطرت و روز عفو بخشش است ,
,
,
,
,
,
,
,
, *مسئولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند. , *مسئولان جلوی گرانی افسار گسیخته را بگیرند. ,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ‏*نماز عید فطر، مظهر بزرگ استکبارستیزی است, ‏*نماز عید فطر، مظهر بزرگ استکبارستیزی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, دولتی‌ها از مسئولیت شانه خالی نکنند, دولتی‌ها از مسئولیت شانه خالی نکنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه