اخبار داغ

موج مهاجرت های بی رویه به قلب دریانوردی جنوب/ رواج حاشیه نشینی در بندر تاریخی لنگه

موج مهاجرت های بی رویه به قلب دریانوردی جنوب/ رواج حاشیه نشینی در بندر تاریخی لنگه
حاشیه نشینی شهرستان بندرلنگه به لحاظ ساخت و ساز غیر اصولی و مهاجرت افراد به دنبال موقعیت شغلی مناسب وکسب درآمدظهور پیدا کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  هرمز؛ در سال های اخیر تمایل افراد به شهرشینی یکی از عوامل مهم پیشرفت در اقصی نقاط جهان محسوب می شود اما غافل از اینکه افزایش نرخ شهرنشینی پیامدهای ناخوشایندی را به دنبال دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

نبود امکانات مناسب، نداشتن شغل و درآمد کافی، مهاجرت افراد و بالابودن نرخ مسکن  تنها بخشی از نتایج حاشیه نشینی در شهرستان های مختلف به ویژه شهرهای اقتصادی است که ظهور مشکلات و آسیب های اجتماعی نظیر فقر، سرقت، کاهش سطح سواد فرهنگی و اجتماعی را فراهم می کند.

,

از آنجایی که حاشیه نشینی یکی از مهمترین معضلات جامعه کنونی است که در پی بی برنامگی و بی عدالتی های اجتماعی با گذشت زمان گسترش می یاید لذا اگر راهکاری برای سامان دهی آن ارائه نشود همچنان شاهد افزایش آسیب های اجتماعی و بزهکاری خواهیم بود.

,

با توجه به اینکه هرمزگان یکی از استان های اقتصادی و مهمتر از آن مهاجرپذیر است لذا از این قائده مستثنی نبوده و روزانه شاهد افزایش پدیده حاشیه نشبنی در اکثر نقاط می باشد به نحوی که ضرورت توجه به این آسیب اجتماعی را دو چندان می کند.

,

شهرستان بندرلنگه به لحاظ برخورداری از اداره گمرک، بنادر و دریانوردی و کسب موقعیت تجاری در سال های اخیر بعنوان یکی از بنادر استراتژیک و حیاتی هرمزگان از این معضل آسیب پذیر بی نصیب نمانده است  زیرا امار و ارقام از افزایش حاشیه نشینی در این بندر خبر می دهد.

,

مهاجرت از درون استان و نیز استان های همجوار به دلیل  کسب موقعیت تجاری مناسب و درآمد زایی تا جایی پیش رفته که حیدرآباد، فاطمیه و ابوذر بعنوان نقاط حاشیه نشین در بندرلنگه شناخته شده اند چون ساکنین این محلات از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و ضعف زیرساخت هایی نظیر  فضای سبز مناسب، آسفالت معابر رنج می برند.

,

 

,

طرح اصلاح محلات آلوده به فراموشی سپرده شد

, طرح اصلاح محلات آلوده به فراموشی سپرده شد, طرح اصلاح محلات آلوده به فراموشی سپرده شد,

طرح اصلاح محلات آلوده و آسیب پذیر این شهرستان در راستای توجه بیشتر به کاهش آسیب هایی چون طلاق، اعتیاد، مفاسد اجتماعی و... در آبانماه 95 کلیدخورد و چشم امید همه ساکنان به بهبود وضعیت این بند استراتژیک باز شده بود اما بر اساس وعده های مسئولان با وجود اینکه دو سال از این طرح می گذرد هیچ گونه اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است.

,

عملیات اجرایی این طرح فقط در برگزاری نشست های متعدد حاوی ارائه راه حل و راهکارهای تاثیر گذار در راستای رفع این پدیده اجتماعی خلاصه شد.

,

فاطمه پوریان، سرپرست اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان بندرلنگه در گفت و گو با خبرنگار هرمز؛ با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر قانونی و نداشتن راهکار مناسب از عوامل ایجاد حاشیه نشینی است، اظهار کرد: طلاق، همسر آزاری، کودک آزاری و فقر از مهمترین نتایج نامناسب این پدیده اجتماعی و فرهنگی است.

, هرمز,

سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه یادآور شد: :جلسات و کلاس های آموزشی با هدف بالارفتن سطح آگاهی و مقابله با آسیب های ناشی از این معضل در مناطق حاشیه نشین برگزار شده است.

,

پوریان تصریح کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی جهت مشاوره و حضور به موقع و تاثیر گذار در این مناطق ماحصل تلاش ها و اقدامات اثر گذار اداره بهزیستی و توانبخشی شهرستان بندرلنگه است و آمادگی لازم برای ارائه خدمات روزانه به مراجعه کنندگان را دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه به همکاری منسجم ارگانها و ادارات مربوطه برای ارائه راه حل تاثیر گذار در جهت کاهش خطرات برآمده از حاشیه نشینی نیازمندیم، خاطرنشان کرد: اهالی مناطق حاشیه نشین با آرزوی اجرایی شدن این طرح و به امید فراهم کردن زندگی مناسب در کنار سایر اهالی واختصاص دادن سهم آنها از منابع موجود روز خود را سپری می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه