اخبار داغ

رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه:

دولت در بحث حمایت از تولید تنها به وعده‌های سر خرمن بسنده کرده است/ شهرداری با فروشندگان غیر بومی برخورد کند

دولت در بحث حمایت از تولید تنها به وعده‌های سر خرمن بسنده کرده است/ شهرداری با فروشندگان غیر بومی برخورد کند
رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه با انتقاد از شعارهای دولت مبنی بر حمایت از تولیدکننده، عملکرد شهرداری در برخورد با سد معبران و فروشندگان غیربومی را بسیار ضعیف دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یعقوب کاظمی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه جو بازار کیف و کفش در حالت نامساعد است، گفت: این مساعد نبودن بازار تنها مختص به ارومیه نبوده بلکه تمامی استان ها و مراکز تولیدی ملی را در برگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه دولت هیچ حمایتی از تولیدکنندگان نداشته و تنها به دادن وعده های سر خرمن اکتفا می کند، بیان کرد: مقام معظم رهبری هر ساله به هنگام سال تحویل تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و تولیدکنندگان دارند اما تاکنون هیچ حمایت خاصی نه از بخش دولتی و نه از بخش خصوصی ندیده ایم.

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه، با انتقاد از عملکرد بانک های عامل در حمایت از تولیدکنندگان ابراز کرد: سال گذشته فرماندار ارومیه طی بازدید به همراه یکی از مدیران بانک های عامل از واحد تولیدی قول مساعدت از سوی این بانک خصوصی را از رئیس آن گرفته و وعده پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی به تولید کنندگان داده شد که پس از ارائه طرح توجیهی با بیان اینکه این تسهیلات به شروع کننده کار با مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود از دادن تسهیلات به تولیدکنندگان طفره رفتند.

,

* تولید کفش درآذربایجان غربی در حد صفر

, * تولید کفش درآذربایجان غربی در حد صفر,

وی، با اشاره به اینکه اکنون در آذربایجان غربی مفهوم «تولید کفش» بی معنی است، تصریح کرد: امروز در استان جمله ای به نام تولید بی معنی بوده و فروشندگان کفش استان در راستای خرید به اصفهان، تبریز و تهران مراجعه می کنند. می توان گفت تولید استان در حد ۱۰ درصد و یا حتی در حد صفر است.

,

کاظمی، در ادامه به حمایت از تولیدکنندگان کیف و کفش اشاره کرد و گفت: اگر حمایتی از این تولیدی های کفش صورت گیرد می توانند روزی تا ۱۰ سری کفش تولید و به بازار عرضه کنند در حالی که اکنون تنها می توانند در نهایت ۳ سری تولید داشته باشند که همین تعداد کم نیز عاری از مشکل نیست.

,

وی، خاطرنشان کرد: کفش های داخلی به مراتب از کفش های خارجی دارای کیفیت بالاتری هستند اما باید به این نکته دقت کرد که در سطح ترکیه نیز تولید کفش ترکیه وجود ندارد بلکه تماما تولیدکنندگان چینی در حال سرمایه گذاری در این کشور هستند.

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه، چند سال گذشته تولیدی های کفش تبریز به دلیل ورود بی رویه کفش چینی به قیمت بسیار پایین اقدام به اعتصاب و دوری از شغل خود کردند و این ها همه گواهی بر عدم حمایت دولت از این صنف است.

,

* نوسانات بازار ارز برای تولیدکننده داخلی معضل جدی است

, * نوسانات بازار ارز برای تولیدکننده داخلی معضل جدی است,

وی، تاکید کرد: دولت دلار را در قیمت پایین نگه دارد تا شاهد نوسانات قیمت نباشیم. مسئولان باید با فراخوانی از تولیدگنندکان پای حرف ها و انتقادات آنان نشسته و در راستای حل معضلات آنان چاره ای بیاندیشند.

,

کاظمی، با اشاره به اینکه تولیدی های کیف ارومیه ظرفیت پاسخگویی به دانش آموزان این شهرستان را دارند، گفت: مسئولان به جای حمایت از تولیدکنندگان استانی اقدام به خرید همان کیف تولیدی در استان به قمیتی بالاتر از تهران می کنند در حالی که تولید کننده استان با نصف قیمت می تواند آن را در اختیار مراکز دولتی و اداری قرار دهد و در این میان تنها دلالان هستند که سود قابل توجهی نسیب آنان می شود.

,

وی، ضمن انتقاد شدید از عملکرد شهرداری و ارگان های مربوط با سد معبران غیر بومی، گفت: امروز علاوه بر اینکه شاهد کالای چینی در استان هستیم بلکه فروشندگان غیربومی نیز با بساط های دستفروشی در سطح خیابان های پررفت و آمد شهر فروش و بازار کسبه را دچار مشکل کرده اند و این در حالی است که با سد معبران هیچ برخوردی نمی شود.

,

رئیس اتحادیه کیف و کفش ارومیه، اظهار داشت: بانک های عامل همکاری لازم را با تولید کنندگان نداشته و پشتیبانی لازم را از تولید کنندگان ندارد، تولیدکنندگان هم مانند صنایع نیازمند حمایت و همکاری از سوی بانک ها هستند تا در مشاغل خود موفق باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه