اخبار داغ

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه:

نمایندگان استان سمنان برخلاف گذشته در مقابل یکدیگر نیستند/ تشریح علت توقف انتقال اداره کل راه به مرکز استان

نمایندگان استان سمنان برخلاف گذشته در مقابل یکدیگر نیستند/ تشریح علت توقف انتقال اداره کل راه به مرکز استان
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان سمنان بر خلاف برخی ادوار گذشته در مقابل یکدیگر قرار ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، احمد همتی نماینده شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات و با هدف تشریح همایش «روایت خدمت» برگزار شد با اشاره به پایان دومین سال دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه انتخابیه اینجانب در چهارراه طلایی و استراتژیکی قرار دارد که شرق و غرب و شمال و جنوب کشور را به یکدیگر متصل می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ایجاد ساختاری منسجم برای دفتر نماینده

, ایجاد ساختاری منسجم برای دفتر نماینده,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه افزود: شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه از ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در بخش‌های مختلف صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برخوردار هستند که در مدت 2 سال حضورم در مجلس شورای اسلامی تلاش کردم زمینه‌های توسعه این منطقه در بخش‌های مذکور فراهم شود.

,

همتی ادامه داد: تلاش ما بر آن بود تا موضوعات را فارغ از مسائل جناح‌بازی و سیاست‌بازی دنبال کنیم و در این خصوص از تمام نیروهایی که آمادگی لازم برای همکاری در سطوح مختلف را داشتند بهره گرفتیم.

,

وی با اشاره به راه‌اندازی ساختاری منسجم برای دفتر نماینده مردم در شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه تصریح کرد: اولین گام ما برای ارتباط مطلوب با مردم شریف حوزه انتخابیه، ایجاد تشکیلاتی متفاوت برای دفتر نماینده بود تا امکان پیگیری مشکلات و مسائل منطقه به طور تخصصی و با بهره‌گیری از نظر کارشناسان امر فراهم شود.

,

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه با بیان اینکه مطابق آیین نامه مجلس، دفاتر نمایندگان باید در شان جمهوری اسلامی ایران باشد گفت: اختصاص فضای محدود یا خانه‌های کلنگی برای دفاتر نمایندگان در شان نمایندگان مجلس شورای اسلامی که نماینده مردم شریف ایران هستند نیست لذا قرار شد تا با مساعدت وزارت راه و شهرسازی نسبت به اختصاص فضایی به نمایندگان مجلس برای ایجاد دفاتری در شان مردم اقدام شود.

,

حضور نایب رییس مجلس در همایش «روایت خدمت»

, حضور نایب رییس مجلس در همایش «روایت خدمت»,

همتی قانون‌مداری را یکی از محورهای اصلی فعالیت خود طی 2 سال حضور در مجلس دانست و اظهار کرد: در طول این مدت، قانون را سرلوحه پیگیری‌های خود قرار دادیم که این موضوع شامل انتخاب نیروهای انسانی چه در سطوح استانی و ملی و نیز پروژه‌های عمرانی استان می‌شود.

,

وی به دعوت از مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای حضور در همایش روایت خدمت اشاره کرد و گفت: از وزیر محترم کار، تعاون و رفاه اجتماعی نیز برای حضور در این همایش دعوت شده بود که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و ماموریت ویژه رئیس جمهور به وی، احتمال دارد یکی از معاونین وزیر به نمایندگی از آقای ربیعی در این همایش حضور پیدا کنند.

,

اقتصاد سیاسی یا سیاست اقتصادی؟

, اقتصاد سیاسی یا سیاست اقتصادی؟,

نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات مجلس برای ایجاد ثبات در کشور گفت: ثبات شامل بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است و مباحث متنوعی را درپی دارد و در شکل‌گیری آن نه تنها مجلس، بلکه سایر قوا و بویژه مردم نقش مهمی ایفا می‌کنند.

,

همتی تاکید کرد: مجلس دهم تلاش کرده است تا موضوعات اساسی و مهم را با کمترین تنش دنبال کند و خوشبختانه شاهد آن هستیم که مجلس دهم حاشیه‌های بسیار کمتری نسبت به ادوار گذشته مجلس داشته است.

,

وی وجود تلاطم در بخش‌های مختلف کشور را طبیعی دانست و اظهار کرد: آنچه باید به آن پرداخته شود این است که چگونه می‌توان نوسانات و تلاطمات را مدیریت کرد و از سویی دیگر باید به این سوال پاسخ دهیم که ما به دنبال اقتصاد سیاسی هستیم یا سیاست اقتصادی را دنبال می‌کنیم؟

,

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل بسیار زیادی به بی ثباتی اقتصادی منجر می‌شوند گفت: معتقدم باید سهم هریک از این عوامل در بی ثباتی اقتصادی کشور مشخص و بررسی شود.

,

همتی با اشاره به تلاش مجلس برای الزام نهادهای مختلف برای اجرای قانون تصریح کرد: خوشبختانه این مساله تا حدودی در کشور جا افتاده است که چارچوب فعالیت تمام افراد و دستگاه‌ها باید بر مبنای قانون، برنامه‌ریزی و عدالت اجتماعی و سیاسی باشد.

,

نمایندگان استان سمنان برخلاف گذشته در مقابل یکدیگر نیستند

, نمایندگان استان سمنان برخلاف گذشته در مقابل یکدیگر نیستند,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس در خصوص ارتباط و تعامل نمایندگان استان با یکدیگر نیز گفت: ارتباط نمایندگان استان سمنان از ادوار گذشته بسیار بهتر شده است اما هنوز با نقطه ایده‌آل فاصله زیادی وجود دارد و می‌توانم بگویم برخلاف برخی مقاطع حداقل روبروی یکدیگر قرار نداریم.

,

وی افزود: طبیعتا حل بسیاری از موضوعات استان نیازمند انسجام و همدلی نمایندگان تمام شهرستانها است که خوشبختانه در موضوع تامین منابع آب پایدار برای استان شاهد این امر هستیم.

,

همتی تصریح کرد: اگر کسی مدعی است حق بخش‌هایی از استان سمنان تضییع شده است مستندات خود را بطور دقیق ارائه دهد تا ما نیز این موضوع را پیگیری کنیم.

,

تشریح علت توقف انتقال اداره کل راه به مرکز استان

, تشریح علت توقف انتقال اداره کل راه به مرکز استان,

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در پاسخ به سوالی در خصوص علت توقف انتقال اداره کل راه و ترابری به مرکز استان نیز گفت: این موضوع روند قانونی خود را طی می‌کرد اما به دلیل همزمانی با چند اتفاق در نهایت عملیاتی نشد.

,

وی با بیان اینکه همزمان با ایت موضوع، چند طرح دیگر نیز در سایر نقاط کشور به دلایل مشابه متوقف شد خاطرنشان کرد: حوادث کازرون، خروج آمریکا از برجام و نوسانات سیاسی اقتصادی و احتمال تفکیک وزارت راه و شهرسازی از مهمترین دلایل توقف انتقال اداره کل راه و ترابری به مرکز استان سمنان بود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه