اخبار داغ

کارشناس مسائل یمن:

ائتلاف سعودی - اماراتی مقابل انصارالله کاملا شکست خورده است

ائتلاف سعودی - اماراتی مقابل انصارالله کاملا شکست خورده است
کارشناس مسائل یمن گفت: عربستان و امارات با نامه هایی به انصارالله خواستار آتش بس و آزادی اسرای خود شدند، بنابراین اقداماتی که سعودی ها از ماه ها قبل طراحی کرده بودند کاملا شکست خورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا میرابیان در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به کشتار مظلومانه مردم یمن توسط عربستان سعودی، اظهار کرد: ائتلافی که توسط عربستان و با همکاری امارات و آمریکا رخ‌داده، شامل عملیات نظامی سنگین در منطقه غرب یمن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی افزود: هدف اصلی این جنگ افروزی تصرف این منطقه بوده تا انصار الله نیز مجبور به نشستن پای میز مذاکره شود و به خواسته‌های آن‌ها تن دهد لذا شاهد هستیم هم‌زمان با آغاز جنگ سفیر سازمان ملل به صحنه اعزام می‌شود تا با انصار الله چانه‌زنی کند.

, .,

 

,

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به صحبت‌های سفیران عربستان و امارات در آمریکا، گفت: این دو صریحاً اعلام کرده بودند که تصمیم داریم حدیده را تصرف کنیم تا انصار الله عقب‌نشینی کند اما آن چیزی که آن‌ها می‌خواستند دقیقاً برعکس شد.

, .,

 

,

وی ادامه داد: همه دیدند که انصار الله با سلحشوری و مقاومت عملاً تمام نیروهای مهاجم را در محاصره خود قرارداد که ازجمله آن‌ها نیروهای مزدور آمریکایی و فرانسوی را نیز شامل می‌شدند که سبب شد ننگی برای عربستان باقی بماند.

, .,

 

,

میرابیان با اشاره به اینکه انصارالله تعداد زیادی اسیر به نفع خود گرفت و جنگ را به سود خود تمام کرد، تأکید کرد: بعد از مدتی عربستان و امارات با نامه‌هایی به انصار الله خواستار آتش‌بس و آزادی اسرای خود شدند، بنابراین اقداماتی که سعودی‌ها از ماه‌ها قبل طراحی کرده و تجهیزات خود را نیز آماده کرده بودند شکست خورد.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: آینده یمن بسیار روشن است و تقریباً تمام دنیا هم به این رسیده است که یمن راه‌حل نظامی ندارد زیرا انصار الله علاوه بر قدرت برتر نظامی پشتوانه مردمی برای اداره کشور را نیز دارد.

, .,

 

,

کارشناس مسائل یمن با بیان اینکه راه‌حل یمن راه‌حل سیاسی است، تأکید کرد: اگر قرار باشد مذاکره‌ای صورت بگیرد باید در سایه‌ی آتش‌بس انجام شود زیرا نمی‌شود در سایه بمباران از انصار الله طلب مذاکره برای رفع مشکلات را داشت.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه