اخبار داغ

سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی:

باید قبل از توقف فعالیت واگن‌های فرسوده جایگزین آن را در نظر می‌گرفتند/ شائبه ساخت و پاخت وزارت راه برای ورود شرکت‌های خصوصی/ آقای استاندار با نامه و زنگ مشکل حل نمی‌شود

باید قبل از توقف فعالیت واگن‌های فرسوده جایگزین آن را در نظر می‌گرفتند/ شائبه ساخت و پاخت وزارت راه برای ورود شرکت‌های خصوصی/ آقای استاندار با نامه و زنگ مشکل حل نمی‌شود
نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در صحن علنی به مسئولان وزارت راه تذکر دادم اما باید سایر مقامات استان نیز به قضیه ورود کنند، چراکه یک دست صدا ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، یعقوب شیویاری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به توقف تعدادی از واگن‌های شرکت رجا در آذربایجان‌شرقی به‌سبب فرسودگی، اظهار داشت: این موضوع را بنده هفته قبل طی تذکری در صحن علنی مطرح کردم و تاکنون پاسخی از طرف مسئولان وزارت راه دریافت نکرده‌ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه پیش از این قرار بود این واگن‌ها از ریل خارج شوند اما با مکاتبات به تاخیر افتاد، خاطرنشان ساخت: نمی‌توان بیش از این به ناوگان فرسوده‌ای که 35 سال از عمر آن می‌گذرد اجازه فعالیت داد و چنانچه حادثه‌ای رخ می‌داد، مسئولانی که نسبت به امنیت جانی مسافران بی‌توجه بودند مورد بازخواست قرار می‌گرفتند.

,

نماینده مردم میانه با انتقاد از عدم پیگیری جدی این موضوع توسط مقامات عالی رتبه دولت در آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: به مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی و شخصِ استاندار در این رابطه نقدهایی وارد است و باید به‌دور از محافظه‌کاری در چنین مباحثی مواضع مسئولان ما مشخص شود.

,

وی ادامه داد: در برخی مواقع باید حضوری پیگیر مسایل شد و با نامه‌نگاری و تماس تلفنی نمی‌توان مشکلات استان را حل کرد، این موضوع در قضیه پروژه قطار میانه-تبریز نیز صادق است.

,

سخنگوی مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود واگن‌های مازاد در سایر شهرها، اظهار کرد: واگن‌های فرسوده در تمامی شهرها از رده خارج شده‌اند و این موضوع صرفاً مربوط به آذربایجان‌شرقی نیست اما در کمال تاسف پیگیری مسئولان اصفهان، شیراز و مشهد از مقامات آذربایجان‌شرقی بیشتر بوده و آن‌ها در فراهم کردن جایگزین موفق‌تر عمل کرده‌اند.

,

وی بیان داشت: از آنجایی که این شهرها زیارتی و توریستی هستند نباید با مشکل حمل و نقل مواجه شوند اما تبریز 2018 نیز در ایام تابستان جزو مقاصد گردشگری است و باید فکری به‌حال جایگزینی واگن‌ها شود.

,

شیویاری با بیان اینکه کارخانجات واگن‌سازی توانایی حل این مشکلات را دارند، توضیح داد: چنین برداشتی وجود دارد که وزارت راه درصدد واگذاری بخشی از ناوگان حمل و نقل ریلی به بخش خصوصی است و شاید بده‌بستان‌هایی در پشت پرده صورت گیرد و افرادی خاص از این فرصت بهره‌مند شوند.

,

وی افزود: شرکت رجا به سبب وابستگی به دولت با نرخ اندکی بلیط ها را به فروش می‌رسد و بخش اعظمی از مردم می‌توانستند از قطار استفاده نمایند.

,

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال آناج که پروژه قطار میانه به تبریز در چه وهله‌ای قرار دارد، یادآور شد: متاسفانه از ظرفیت سفر ریاست‌جمهوری به تبریز بهره‌برداری کافی صورت نگرفت و مسئولان به‌جد پیگیر پروژه‌های مهم استان نشدند.

,

وی اضافه کرد: قرار بر این بود به صورت نمادین هم که شده قطار تا ایستگاه بستان‌آباد برسد و در بازه زمانی سه ماهه تا باسمنج بیاید اما از ظاهر امر پیداست چنانچه شاهد ادامه این روند و بی‌توجهی مسئولان باشیم، وعده دولت محقق نخواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه