اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

پذیرش FATF گشودن مسیری تازه در برابر سیاست های مغرضانه آمریکاست

پذیرش FATF گشودن مسیری تازه در برابر سیاست های مغرضانه آمریکاست
کارشناس مسائل بین الملل گفت: در شرایط فعلی و با توجه به سابقه برخورد غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتماد مجدد به آمریکا و پذیرش FATF عملا گشودن مسیری تازه در برابر سیاست های مغرضانه آنهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی جلالی شاد در گفتگو با درگزخبر؛ به بیان اصلی ترین دلیل مخالفت با پیوستن ایران به سازمان FATF پرداخت و اظهار کرد: بالا رفتن طراز آگاهی مردم، مسئولین و برخی خواص نسبت به محتویات پنهان این کنوانسیون، سیاست های ناپاک دولت های استعماری از تحمیل این کنوانسیون به کشور ایران و اعتراف برخی از شخصیت های مهم آمریکایی نسبت به شرایط ورود ایران به FATF، از جمله این دلایل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درگزخبر,

وی افزود: خروج آمریکا از برجام، بیش از پیش نشان دهنده تعهد گریزی ایالات متحده و هم پیمانان منطقه‌ای آنهاست؛ لذا در شرایط فعلی و با توجه به سابقه برخورد غرب با نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتماد مجدد به آمریکا و پذیرش FATF عملا گشودن مسیری تازه در برابر سیاست های مغرضانه آنهاست.

,

کارشناس مسائل بین الملل تشریح کرد: تلاش های سازمان FATF در راستای تحریم و قرار دادن ایران در لیست سیاه، اقدام غیر موجه و بدون دلیلی است که هدف آن منزوی ساختن و تحت فشار قرار دادن نظام حاکم بر جمهوری اسلامی است.

,

جلالی شاد گفت: تنها ثمره پیوستن ایران به FATF، احساس کارگشایی و فتح الفتوحی است که برخی دولتمردان به خود و مردم منتقل کرده و چند روزی رسانه های خارجی و داخلی را در تبلیغ این پیوستن درگیر خود خواهند کرد.

,

وی در ادامه تصریح کرد: البته این عمل هم مورد دو نوع قضاوت قرار می گیرد که مهم ترین آن اثبات ساده لوح بودن مسئولین اجرایی کشور و تسلیم بودن جمهوری اسلامی در برابر سیاست های غرب است.

,

این کارشناس مسائل بین المللی تاکید کرد: الحاق ایران به FATF ممکن است موجب ایجاد یک سری معاملات سطحی، یک طرفه و واردات غیر ضروری از شرکت های تحت تابعیت دولت های بدخواه نظام اسلامی شود که البته از این موضوع هم هیچ سودی عاید ما نخواهد شد.

,

جلالی شاد اظهار کرد: ما معتقدیم FATF مانند تله ای است که و ورود ایران به این سازمان، به جای اینکه راهگشا باشد، کمک خواهد کرد به برنامه ریزی علیه کشور و نظام.

,

وی عنوان کرد: دولتمردان و خواص کشور بدانند، از آمریکا و نظام صهیونیست نه تنها آبی گرم نمی شود بلکه سیاست راهبردی همیشگی آنها تضعیف حداکثری نظام برای رساندن ایران اسلامی به نقطه شکست است.

,

کارشناس مسائل بین الملل در پایان ضمن بیان اینکه ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریست در دنیاست خاطر نشان کرد: کشور ما سالهای سال در تلاش با تروریسم از حداکثر توان خود استفاده کرده و هزینه های سنگینی را در مقابله با پولشویی و تروریسم متحمل شده است؛ اگر مسئولین ما به توانایی های داخلی ایمان آورده و دل به تعهدات غیر عملی بلوک غرب نبندند، مطمئنا توطئه های دشمن خنثی شده و سر تعظیم آنها در برابر عظمت ایران فرود خواهد آمد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه