اخبار داغ

رئیس بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی:

ارائه تسهیلات به واحدهای نیمه فعال صنعتی در صورت داشتن توجیه اقتصادی/ تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای صادرکنندگان پرداخت می‌شود

ارائه تسهیلات به واحدهای نیمه فعال صنعتی در صورت داشتن توجیه اقتصادی/ تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد برای صادرکنندگان پرداخت می‌شود
رئیس بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی از ارائه تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین آتش پیکر در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، با بیان اینکه بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی با هدف افزایش صادرات استان و کمک به صادرکنندگان تسهیلات لازم را ارائه می دهد، گفت: ۷۹ صادرکننده در سال گذشته از سوی گمرکات اتاق بازرگانی صادرات داشته اند که اسامی این صادرکنندگان طی مکاتباتی از سوی اتاق بازرگانی ارومیه ارسال شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد افراد معرفی شده از سوی اتاق بازرگانی از مشتریان بانک توسعه صادرات هستند، اظهارداشت: اما بقیه صادرکنندگان که عضو این بانک نیستند شناسایی شده و طی نامه ای نسبت به ارسال کاتالوگ و معرفی خود به آنان اقدام می کنیم تا درصورت امکان از تسهیلات این بانک در راستای افزایش و بهبود صادرات کالاهای استانی گام برداریم.

,

رئیس بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه هر صادرکننده ای با داشتن کارت بازرگانی می تواند از تسهیلات این بانک استفاده کند، ادامه داد: بانک توسعه صادرات تا ۸۰ درصد منابع اولیه صادرات را تامین می کند و مشوق های خاص خود را در راستای حمایت از صادرکنندگان دارد که هر کدام از این تشویق ها تخفیفاتی در نرخ سود به همراه دارند.

,

وی، تصریح کرد: البته تولیدکنندگانی که کالای تولیدی آنان توجیه اقتصادی داشته و می توانند محصولات خود را به مرحله صادرات برسانند نیز می توانند از تسهیلات استفاده کنند و از صندوق توسعه ملی با نرخ ۱۲ درصد تسهیلات بگیرند که البته این ۱۲ درصد نیز باتوجه به مشوقات موجود دارای تخفیفات قابل توجهی است.

,

آتش پیکر، خاطرنشان کرد: البته تولید کنندگان داخلی نیز می توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند که این تسهیلات از منابع داخلی با نرخ ۱۸ درصد ارائه می شود.

,

وی، با بیان اینکه اطلاع رسانی مهم ترین بازوی کاری بانک توسعه صادرات است، افزود: هر ساله به صادرکنندگانی که شناختی از ما ندارند با معرفی اتاق بازرگانی اطلاع رسانی می شود بانک توسعه صادرات در راستای فعالان صادرکننده در بخش صنعت و معدن و صنایع و معادن با نرخ ۱۲ درصد تسهیلات با مدت ۶ ماه الی یک ساله ارائه شود.

,

رئیس بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی، گفت: برخی از تولیدکنندگان که دارای چک برگشتی و معوقه هستند که باید از سوی کارگروه رفع موانع تولید معرفی شوند چراکه بانک توسعه صادرات در بحث صادرات و حمایت از صادرکنندگان می تواند بهتر و راحت تر از بانک های دیگر تسهیلات داده و مشوق هایی برای خود داشته باشد.

,

وی، تاکید کرد: شرکت های تولیدی که در بخش صادرات فعالیت دارند و طبق مصوبه بانک مرکزی مشمول دریافت تسهیلات از بانک توسعه صادرات می شوند درصورت خواسته فردفعال تسهیلات پرداخت می شود.

,

آتش پیکر، با بیان اینکه در سال ۹۶ صادرات از گمرک ارومیه ۵۳۴ میلیون دلار طبق اظهار گمرک صادرات صورت گرفته، تصریح کرد: این میزان صادرات مبلغی ناچیز برای استانی همچون آذربایجان غربی است که درصدد هستیم با ارائه تسهیلات و اطلاع رسانی افزایش صادرات و شناخت خود به کسانی که شناختی از بانک توسعه ندارند معرفی شویم.

,

وی، در خصوص ارائه تسهیلات به واحد های نیمه فعال، گفت: اگر توجیه صادراتی داشته و تولید آنان از لحاظ صادراتی قانع کننده باشد و در طرح توجیهی موفق به متقاعد کردن در راستای رساندن به مرحله صادرات باشند می توان کمک رسانی کرد البته درصورتی که توانایی بازپرداخت نیز داشته باشند.

,

رئیس بانک توسعه صادرات آذربایجان غربی، بیان کرد: تولیدکنندگان اگر آورده هایشان قانع کننده و صورت های مالی آنان حساب شده باشد توجیه در راستای ارائه تسهیلات دارد تا کسی که آورده ای ندارد و توانایی برای ارائه اقساط نداشته باشد و درصورت وجود این توجیهات می توان درراستای ارائه تسهیلات گام هایی اساسی برداشت.

,

وی، ابراز کرد: اهداف بانک توسعه صادرات در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی است همچنین بانک توسعه صادرات آماده ارائه تسهیلات با نرخ ۱۲ تا ۱۶ درصد برای فعالین اقتصادی و تولید کنندگان صادراتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه