اخبار داغ

مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش:

گالیکش رتبه دوم اسکان مسافرین گلستان را دارد/ 80 کلاس درس برای اسکان مسافران تابستانه تجهیز شد

گالیکش رتبه دوم اسکان مسافرین گلستان را دارد/ 80 کلاس درس برای اسکان مسافران تابستانه تجهیز شد
مدیر آموزش‌وپرورش گالیکش از آمادگی این اداره برای اسکان مسافران در ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: برای این منظور 80 کلاس درس برای اسکان گردشگران تابستانی تجهیز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ مهدی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای اسکان مسافران در تابستان امسال 10 واحد آموزشی نوساز شامل 6 مدرسه در شهر گالیکش، یک مدرسه در شهر صادق‌آباد، دو مدرسه در روستای تنگراه و یک مدرسه در روستای کوهستانی فارسیان فرنگ پیش‌بینی‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: مدارس پیش‌بینی‌شده برای اسکان مسافران و گردشگران تابستانی به‌ویژه فرهنگیان مجهز به امکانات اولیه زندگی بوده و بیشتر آنان در مسیر جاده بین‌المللی تهران - شمال - مشهد واقع هستند.

,

خسروی یادآور شد: در ایام تابستان سال گذشته 12 هزار و 177 مسافر در قالب دو هزار و 813 خانوار از مدارس طرح اسکان در گالیکش استفاده کردند که رتبه دوم را پس از شهر گرگان به خود اختصاص داد.

,

وی، تعرفه استفاده از کلاس‌های مدارس برای اسکان مسافران تابستانی را در گروه ویژه هر شبانه‌روز 280 هزار ریال، گروه الف 245 هزار ریال و گروه ب 180 هزار ریال اعلام کرد.

,

به گزارش «نیلکوه» شهرستان گالیکش که با 63 هزار نفر جمعیت در مسیر جاده بین‌المللی شمال - مشهد مقدس در شرق استان گلستان واقع است و بدون تردید مشهورترین جاذبه طبیعی آن پارک ملی گلستان با تنوع گیاهی و حیوانی از پارک‌های حفاظت‌شده کشور و نهمین ذخیره‌گاه زیست‌کره و نیز آبشار زیبای این بوستان است.

,

گفته می‌شود این پارک، یک‌هشتم گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از ‎ 50درصد پستانداران کشور، به دلیل داشتن زیستگاه مناسب و نیز منابع آبی متعدد مانند چشمه‌ها و رودخانه‌ها، نهرها و آبشارها زندگی می‌کنند.

,

پارک جنگلی لوه و آبشار آن، چشمه و آبشار آق سو، چشمه دوغ، موزه حیات‌وحش پارک ملی گلستان از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهرستان گالیکش است که دیدن هرکدام از این مواهب طبیعی و خدادادی لحظات مفرحی را برای مسافران و گردشگران تابستانی به‌ویژه زائران امام رضا (ع) فراهم می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه