اخبار داغ

عکس نوشته/ معرفی خواص درخت انجیر معابد یا «لور»

عکس نوشته/ معرفی خواص درخت انجیر معابد یا «لور»
انجیر معابد درختی گرمسیری است که درمیان بومیان جنوب ایران با اسم « لور» شناخته می شود و از میوه، برگ، شاخه و پوست آن برای مصارف خوراکی و دارویی استفاده می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛انجیر معابد یکی از درختان زینتی و اقتصادی حاشیه خلیج فارس است که البته درمیان بومیان  این منطقه با اسم « لور» شناخته می شود از این رومیوه این درخت را نیز که فندق مانند بوده و رنگی نارنجی دارد « رطب لور» می نامند و از پوست، میوه، شاخه و برگ این گیاه برای موارد دارویی استفاده می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

رطب لور که همزمان با خرما برداشت می شود میوه ای محبوب در میان مردم منطقه خلیج فارس است  و حتی به کشور امارات نیز فرستاده می شود برگ، شاخه ها و عصاره چوب این درخت در دندان درد، درد کلیه ، سرما خوردگی، اسهال، معده درد، تقویت لثه و دندان ، مشکلات گوارشی و تنفسی موثر است.

,

این گیاه جهت رشد مناسب به هوای کاملاً آفتابی یا نیمه آفتابی و خاک دارای زهکشی قوی نیاز دارد و به خاطر پرشاخه و برگ بودن باعث ایجاد سایه زیادی می شود از این رو این درخت را می توان یکی از درختان مناسب برای منطقه جنوب ایران دانست و تاکنون نیز مردم شهرهای حاشیه خلیج فارس میزبانان خوبی برای این درخت بوده اند و آن را درختی ارزشمند می دانند.

,

 

,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه