اخبار داغ

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه وبویراحمد:

4 شهر استان در وضعیت تنش آبی هستند/باید باور کنیم که آب کم است

4 شهر استان در وضعیت تنش آبی هستند/باید باور کنیم که آب کم است
لدنی نژاد:وقتی در وضعیت تنش آبی و شرایط خاصی قرار داریم باید بپذیریم که شرایط خاص است وباید یاد بگیریم که با این وضعیت کم آبی سازگاری لازم را پیدا کنیم باید سازگاری با کم آبی در جامعه، ادارت و خانواده ها را یاد بگیریم و باور کنیم که آب کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در کارگاه آموزشی مدیریت مصرف آب در خانواده گفت: برای کنترل بحران آب باید هم مدیریت بحران خوب داشته باشیم و هم   از ظرفیت جوامع محلی استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

آذر صفایی نیا گفت: در بحث بحران آب، مدیریت آن بسیار مهم است با توجه به شرایط آبی که در کشور و در استان وجود دارد اگر مدیریت بحران آب را جدی نگیریم وضعیت نگران کننده تر از امروز می شود، بعد از سال ها تلاش آقایان که خواستند ثابت کنند توسعه متوازن و پایدار جهان فقط توسط آقایان انجام می شود اما اکنون به این نتیجه رسیدند که توسعه متوازن و پایدار جهان بدون حضور و مشارکت  زنان حاصل نمی شود.

,

 

,

وی بیان کرد: مدیریت بحران آب و رعایت الگوی مصرف در جامعه بدون حضور و مشارکت زنان مطلقا امکان پذیر نیست، یک نقش شخصیت حقیقی زنان به عنوان فردی از جامعه و نقش محوری و رکن بودن انها در خانواده و نقش تربیتی آنها در جامعه و خانواده از مهمترین این موارد است.

,

 

,

صفایی نیا تصریح کرد: اگر قرار است نسلی را مدیریت کنیم که این آب و مایه حیات کم شده است و برای ادامه حیات کره زمین نیاز داریم که مدیریت شود حتما باید در جامعه دست به دامن خانم ها شویم که اکنون به اهمیت حضور زنان پی برده ایم.

,
, ,

وی افزود: اگر چه حوزه آبفای شهری و روستایی در رأس مدیریت بحران آب هستند اما ضمن خسته نباشید برای همه فعالیت های این ادارات باید بگوییم که دولت به تنهایی قادر نیست که این موضوع مهم را بخواهد حتی استارتش را بزند وشاید فقط در بحث برنامه ریزیها بتواند حضور پیدا کند باید از ظرفیت جوامع محلی استفاده کنیم.

,

 

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این موارد باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد برنامه ها در حوزه مدیریت آب استفاده شود  تا زمانی که رعایت الگوی مصرف و اهمیت نگهداری منابع آب به یک جریان فرهنگی و اجتماعی حساس تبدیل نشود امکان ندارد بتوانیم از این موضوع نتیجه ای بگیریم.

,

 

,

صفایی نیا ادامه داد: باید یک طرح و الگو و برنامه ملی برای حوزه آموزش خانواده ها داشته باشیم و هم یک شبکه سازی و جریانی برای آموزش و رعایت شیوه های صحیح مصرف در بحث آب اتفاق بیفتد.

,

 

,

 مدیرعامل آبفای شهری استان نیز گفت:  با توجه به آگاهی رسانی هایی اخیر اکنون بانوان ما از آگاهی های خوبی درموارد مختلف بهره مند شده اند و نسبت به گذشته اطلاعات بیشتری در جامعه و در خانواده ها دارند بانوان در خانواده ها نیز بسیار تاثیر گذار هستند و نقش محوری را دارند اگر هدف گذاری هایی داریم بانوان در این زمینه می توانند تاثیرگذاری مناسبی داشته باشند.

,

 

,

لدنی نژاد بیان کرد: اکنون همه ما از وضعیت آب در استان و در کشور آگاهی لازم را داریم تغییرات آب و هوایی و اقلیمی باعث کاهش شرایط آبی در دنیا و کشور شده است و شرایط خاصی را داریم استان ما نیز جزو این کشور است در سالجاری 330 شهر از شهرهای کشور در وضعیت بد آبی قرار دارند.

,
, ,

وی افزود: در استان نیز   4 شهر مادوان، یاسوج، دیشموک و باشت در سالجاری در وضعیت تنش آب قرار دارند یعنی اینکه میزان مصرف آب و تولید آب با هم برابر هستند و اگر به هر دلیلی این توازن به هم بخورد وارد بحران آب و قطعی های مکرر می شوند و مسایل دیگری نیز به وجود می آید.

,

 

,

مدیرعامل آبفای شهری عنوان کرد:  وقتی در وضعیت تنش آبی و شرایط خاصی قرار داریم باید بپذیریم که شرایط خاص است وباید یاد بگیریم که با این وضعیت کم آبی سازگاری لازم را پیدا کنیم باید سازگاری با کم آبی در جامعه، ادارت و خانواده ها را یاد بگیریم و باور کنیم که آب کم است.

,

 

,

لدنی نژاد در پایان گفت: این وضعیت کم آبی مربوط به فلان دولت فلان مسئول و یا فلان مدیرکل نیست کشور در این وضعیت قرار گرفته است باید این هنر را داشته باشیم که با آگاهی این سازگاری را پیدا کنیم آب کم است، دمای کره زمین در حال پایین رفتن است باید هنرسازگاری در خانواده و در جامعه را یاد بگیریم.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه