اخبار داغ

رئیس دادگستری شهرستان ری:

بیشترین پرونده سرقت است،آمار کلاهبرداری و خیانت در امانت در حال افزایش است

بیشترین پرونده سرقت است،آمار کلاهبرداری و خیانت در امانت در حال افزایش است
رئیس دادگستری شهرستان ری گفت: بیشترین پرونده سرقت تعزیری است، آمار و ارقام نشان می‌دهد که کلاهبرداری و c در امانت نیز به رتبه سوم صعود کرده است، آمار کلاهبرداری و خیانت در امانت در حال افزایش است چرا که این دو در سال‌های گذشته در رتبه‌های هفتم یا هشتم قرار داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از آفتاب ری، رسول جلالی رئیس دادگستری شهرستان ری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: کار دادگستری معمولا کار خاموشی است چرا که فرد مراجعه می‌کنند و عملکرد جمعی را نمی‌بینند؛ دستگاه قضایی ما مدیون شخص شهید بهشتی است و به همین خاطر، دشمنان ما توان دیدن ایشان را نداشتند و برچسب‌های زیادی هم به این مرد بزرگ زدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب ری,

جلالی گفت: دادگستری شهرستان ری یکی از قدیمی‌ترین دادگستری‌های استان تهران است، دادگاه‌های شهرری زمانی جزو تهران بودند اما از سال ۷۰ این مکان به عنوان دادگستری قلمداد شد.

,

وی با بیان اینکه مذهبی بودن این شهرستان باعث می‌شود که خدمتگزاری ما به مردم بیشتر باشد و اهمیت پیدا کند افزود: مراجعات مردمی ما نسبت به شهرهایی که از لحاظ جمعیتی کمتر یا مساوی با ما هستند، مراجعات ما کمتر است.

,

رئیس دادگستری شهر ری به موضوع اتباع بیگانه اشاره کرد و اذعان داشت: مشکلات اتباع بیگانه اعم از افغانستانی و پاکستانی از مشکلات ماست؛ مهاجرپذیری و حاشیه‌نشینی باعث شده تا مراجعات ما افزایش پیدا کند. طی سه سال که آمار گرفتیم، میانگین ۱۰ الی ۱۵ سال افزایش وارده داشته‌ایم، ما در سال ۹۴ حدود ۶۵۰۰ وارده کیفری داشتیم و در سال ۹۵ حدود ۸ هزار و در  سال گذشته نیز ۹۵۰۰ وارده کیفری وارد بوده و همچنین  سال ۹۶  حدود ۲۲ هزار پرونده به محاکم و دادگاه‌ها ارجاع شده است.

,

جلالی خاطرنشان کرد: ما ۵ هزار پرونده اجرای احکام مدنی هم داریم که در مجموع به ۲۷ هزار پرونده می‌رسیم. دادسرای ما در سال ۹۴ حدود ۲۴ هزار و در سال ۹۶ حدود ۳۴۶۵۰ فقره وارده داشتیم.

,

وی  با اشاره به اینکه اجرای احکام کیفری با دادستان است عنوان کرد: در اجرای این احکام  ۶۷۰۰ فقره پرونده وارده در سال گذشته داشتیم و زمانی احساس آرامش می‌کنیم که مردم احساس آرامش کنند و مردم وقتی آرامش دارند که ثبات اقتصادی داشته باشند.

,

رئیس دادگستری شهر ری گفت: ارباب رجوع ما همه با استرس کامل به این جا می‌آیند. مراجعه‌کنندگان ما یا مورد ظلم واقع شده‌اند و یا ظلم کرده‌اند و فعالیت در دادگستری واقعا کار سختی است و همکاران من با ایثار تمام به محل کار می‌آیند.

,

*سرقت تعزیری  بیشترین پرونده‌های موجود در دادگستری است

, *سرقت تعزیری  بیشترین پرونده‌های موجود در دادگستری است,

جلالی تصریح کرد: ما ۱۵ حوزه شورای حل اختلاف در شهرری داریم، این شورا در گذشته مربوط به صلح و سازش بود اما الان صدور رای هم انجام می‌دهد و شکل قضایی گرفته است، دعاوی زیر ۲۰ میلیون تومان در آن جا بررسی می‌شود همچنین شورای حل اختلاف ما حدود ۱۷۴۰۰ هزار فقره وارده در سال ۹۶ داشته است که ۲ هزار فقره از آن با سازش و صلح به اتمام رسیده است.

,

وی گلایه‌های مردمی در ری را نسبت به گذشته کمتر دانست و گفت: اداره کل استان  به این موضوع معترف است چراکه دادگستری شهرری هم از نظر رسیدگی قضایی و هم از نظر تکریم ارباب رجوع عملکرد موفقی داشته است.

,

او سرقت تعزیری را بیشترین پرونده‌های موجود در دادگستری خواند و اظهار کرد: سرقت بر دو نوع تعزیری و حدی است، سرقت‌های خرد مانند سرقت از ماشین، منزل و تلفن همراه فراوانی بیشتری دارد و بحث مواد مخدر نیز در رتبه بعدی قرار می‎‌‌گیرد.

,

جلالی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کلاهبرداری و خیانت در امانت نیز به رتبه سوم صعود کرده است، آمار کلاهبرداری و خیانت در امانت در حال افزایش است چرا که این دو در سال‌های گذشته در رتبه‌های هفتم یا هشتم قرار داشتند.

,

رئیس دادگستری همچنین بیشترین پرونده‌های در شورای حل اختلاف را مربوط به اعلام طلب مالی و سپس مفقودی مدارک دانست و در ارتباط با میزان نقش اتباع خارجی در جرم‌هایی مانند مواد مخدر اظهار داشت: آمار دقیقی در دست نداریم اما نقششان کمرنگ نیست؛ میزان اتباع خارجی در ری نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است و دستگیری این افراد هم کار سختی می‌باشد چرا که هویتشان نامعلوم است.

,

وی تاکید کرد: مشکل اصلی حضور اتباع هم مربوط به مرزها می‌شود، مرزهای ما افسارگسیخته هستند و باید تمام توانمان را بر روی کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های آن‌ها بگذاریم.

,

جلالی گریزی هم به دفاتر خدمات قضائی الکترونیکی زد و در این باره خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دفاتر خدمات قضایی الکترونیک یکی از اقدامات ما در سال ۹۶ می‌باشد، سال‌های گذشته مردم به دادگستری‌ها مراجعه می‌کردند اما از ابتدای امسال حدود ۳ دفتر خدمات قضایی ارائه می‌دهند همچنین این دفاتر پنج‌شنبه‌ها تعطیل نیستند و مردم در هر کجای کشور که باشند، از طریق سیستم می‌‌توانند امور خود را پیش ببرند و در جریان پیگیری پرونده قرار بگیرند.

,

رئیس دادگستری ری گفت: تعداد قضات ما بیش از ۵۰ نفر است و با احتساب شورای حل اختلاف، در مجموع حدود ۴۰۰ کارمند داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه