اخبار داغ

وادادگی فرهنگی نقطه قوتی برای مهاجمان؛

موج روزافزون ولنگاری در سواحل خلیج فارس/ استعمارگران نوین در لباس توریسم فرهنگ حجاب را نشانه رفته اند

موج روزافزون ولنگاری در سواحل خلیج فارس/ استعمارگران نوین در لباس توریسم فرهنگ حجاب را نشانه رفته اند
حضور گردشگران خارجی و چنج ویزاها با پوشش های خارج از عرف منطقه و رفتارهای زننده دور از شٱن، انتقاد شدید بومیان هرمزگان را از نحوه نظارت و ضعف عملکرد مسئولان این حوزه را به دنبال داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛رونق صنعت توریسم و گردشگری یکی از مهم ترین مولفه های اقتصادی و درآمدزا به شمار می رود از این رو جوامع مختلف با الهام از داشته های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی خود سعی در جلب نظر گردشگران از اقصی و نقاط جهان هستندهستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

ایران اسلامی با برخورداری از عقبه فرهنگی و تاریخی و اقلیم گسترده جغرافیایی همچنین وجود قومیت های فراوان به رنگین کمانی از آداب و سنون را در خود جای داده که درون مایه تمامی آن ها فرهنگ اسلامی است.

,

ابنیه تاریخی فراوانی در کشور وجود دارد که راویانی مستدام از بیشینه فرهنگ اسلامی می باشند که میزبان گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشند.

,

استان هرمزگان از دیرباز کانون مهم تعاملات بین المللی بیشماری بوده که به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و قرار گرفتن در کنار مهم ترین آبرهای جهان همراه بخش اعظمی از داد و ستدهای اقتصادی و فرهنگی منطقه را در خود دیده است.

,

پشتوانه فرهنگ دینی و آداب و سنن برگرفته از اسلام ناب موجب شده تا خاص ترین و چشم نواز ترین تحفتحفه های فرهنگی در این دیار پاگیرد و به دنبال داد و ستدهای اقتصادی به آن سوی مرزها برده شود.

,

, ,

 

,

نقش پررنگ خلیج فارس در صنعت توریسم

, نقش پررنگ خلیج فارس در صنعت توریسم,

کشورهای حاشیه خلیج فارس، شبه قاره هند، پاکستان و برخی از کشورهای آفریقایی مهم ترین وامداران فرهنگ و اصالت از هرمزگان هستند به نوعی که به راحتی می توان در پوشش های سنتی این کشورها آثار و نمونه هایی مشابه با پوشش سنتی_اسلامی هرمزگان را یافت اما این که چگونه در دهه های اخیر ورق بر می گردد و سرزمینی که خود طلایه دار انتقال فرهنگی بوده اکنون به کانون واردات کالاهای حجاب ولباس هایی با رنگ و‌لعاب به ظاهر سنتی از آن سوی آب هاست جای بسی تعامل دارد.

,

استان هرمزگان در سالیان اخیر نیز نقش پررنگی را در مبحث صنعت توریسم ایفا می کند؛وجود مناطق آزاد قشم و کیش همچنین صنایع گسترده پای چنج ویزاها و کاسب کاران بسیاری را از کشورهای دوست و بیگانه به این استان باز کرده است.

,

اغلب روزهای سال هرمزگان شاهد حضور فعالان اقتصادی،فرهنگی، نظامی و گردشگران خارجی است که ساعاتی از فراغت خود را در شهر پرسه می زنند و به رصد جلوه های این استان می پردازند همچنین وجود برخی آثار تاریخی از قبیل معبد هندوها و قلعه های پرتغالی در بندرعباس، قشم و هرمز و سایر داشته های تاریخی و جغرافیایی موجب گسترش صنعت گردشگری شده است.

,

سواحل قشم، هرمز و بندرعباس پاتوق اصلی گردشگران بور و چشم رنگی است که علاوه بر گذر از امکان تاریخی و گردشگری استان، فرهنگ و اصالت این دیار را با خود به سوغات می برند؛ تا این جای کار همه چیز خوب، گل و بلبل است اما انتشار و اشاعه برخی حواشی پر رنگ تر از متن به کلی ماهیت حضور گردشگران خارجی در تحت الشعاع قرار داده که در بسیاری از موارد با گلایه های تند ساکنان منطقه نیز همراه بوده است.

,

, ,

انتقاد تند بومیان از ولنگرانی گردشگران

, انتقاد تند بومیان از ولنگرانی گردشگران,

حضور گردشگران خارجی و چنج ویزاها با پوشش های خارج از عرف منطقه و رفتارهای زننده دور از شٱن، انتقاد شدید بومیان را از نحوه نظارت و ضعف عملکرد مسئولان این حوزه را به دنبال داشته است.

,

درست در زمانی که امید می رفت با حضور مسافران خارجی زمینه رونق اقتصادی رقم بخورد ابعاد شنیع و ضدفرهنگی میزبانی از قومی که جز تهاجم و چپاول دستاوردی برای خطه جنوب نداشته به سرعت نور خودنمایی کرد.

,

خاطر پریشان و آشفته حالی خانواده های با اصالت و نجیب جنوبی از حضور بیگانگان و تمسخر گرفته شدن حجاب و پوشش سنتی منطقه بارها جریان ساز شده و انتقاد جامعه روحانیت و ائمه جمعه استان را به دنبال داشته اما تاکنون اقدام اثر بخشی را به خود ندیده است.

,

بعد از نفت،صنعت توریسم مهم ترین مولفه اقتصادی درآمد زا به شمار می رود که دولت ها را بر آن داشته تا با گسترش این زمینه کمبودهای مالی را جبران کرده تا با انگیزه خلق ثروت همت مضاعف بکار گیرند اما آنچه که مهم است صیانت و حفاظت از داشته های فرهنگی و اصالت آباو اجدادی است که انتظار می رود خاطر پریشان مردم را از مهمانان بیگانه مطمئن کرد.

,

 

,

انتهای ‌پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه